Vraag

voicemail

  • 11 April 2020
  • 38 reacties
  • 1000 Bekeken

Hoe komt het dat ik 2 gsm nummers heb wanneer ik bel direct op voicemail kom en de personen niet kan bereiken

Der is niks geblokkeerd zowel bij mij niet als bij de 2 andere

Ben ik nu verplicht om een ander gsm nummer te nemen of is er een ander optie

verscheidene keren gebeld naar 080022800 steeds het zelfde antwoord we mogen geen nummers deblokkeren, ze doen zelfs geen moeite 

1 gsm nummer neem ik nog aan maar 2 nummers geblokkeerd kan niet


38 reacties

was het gemeenschappelijke ook niet dat beide een proximus gsm abo hebben

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed op basis van bovenstaande dat de gespreksopbouwfaze (signalisatiefaze) te lang duurt en de oproepen daarom (omwille “not reachable”) doorgeschakeld worden naar de voice mail van de betrokkenen)

Dergelijk fenomeen kan zich (soms) o.a. voordoen bij oproepen bij oproepen tussen “geporteerde” nummers 

Vermoedelijk zal een test waarbij de 2 betrokken simkaarten in een ander toestel geplaatst worden geen positief resultaat opleveren

Graag (later) feedback op het forum op wat het probleem is/was en hoe het verholpen werd.

 

Edit: bv. hoe beltijd voor doorschakeling  naar voice mail aanpassen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail-en-phonemail/voicemail-van-je-gsm-of-vaste-lijn.html

https://www.astel.be/nl/info/tip-de-code-om-de-beltoon-te-verlengen-bij-telenet-proximus-scarlet-base-orange-sfr-en-voo_4596

 

Reputatie 7
Badge +4

@dwdaniel  Even ter verduidelijking , de 2 nummers dat je niet kan bereiken  zitten alle 2 bij verschillende operatoren. Als jij deze 2 nummers die in je profiel staan dus niet kan bereiken zal het probleem eerder aan de kant zitten van de nummers die je niet kan bereiken, toevallig in dit geval dus 2 nummers van mensen in je buurt als ik het goed begrijp.

Moest er een routering probleem zijn aan onze kant dan zouden deze mensen jou niet kunnen bereiken wat dus niet het geval is. 

Het is dus best dat deze personen die jij niet kunnen bereiken inderdaad eens testen door hun sim kaart in een ander toestel te steken of eventueel contact nemen met hun provider. 

Als het nog niet lukt of als het probleem blijft aanslepen kan je ons een paar specifieke voorbeelden geven, dus datum en tijdstip en welk nummer je probeert te bellen , dit best sturen via privé bericht naar mij of één van de andere Proximus Modoratoren.

Laat ons eens weten als proximus het opgelost heeft en moest je te weten komen wat de reden was  van het ook even te posten,

dank u. 

Terug gebeld naar de 080022800, ze zeggen dat ze der mee bezig zijn en me terug gaan bellen

Dus wacht ik nu nog een paar dagen af

Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed niet dat het probleem kan opgelost worden door gewoon een ander nummer te nemen, het stelt zich mijns inziens niet op niveau van uw SIM/nr/toestel maar elders (= bij aankomst of in het netwerk)

Indien mogelijk het voorstel van @WenzelR toch proberen, anders zit er mijns inziens weinig anders op dan door Proximus technici “een route tracing te doen” (=uitwisseling van signalen tussen eindapparatuur en netwerkelementen bij de oproepopbouw in het GSM-netwerk),

P.S.

Zijn de 3 betrokken nrs actief op het Proximus-netwerk en/of zijn er één of meerdere al dan niet recent van operator veranderd?

www.1299.be of www.crdc.be geeft info over de huidige operator

Kunnen de personen die je niet kan bereiken eens hun SIMkaart in een ander toestel steken waarop je wel kan telefoneren bij wijze van test? Het lijkt een beetje op blokkering op toestelniveau bij de andere personen.

Is dit dan mogelijk bij beiden gsm nummer

 

Denk je niet dat we het best ander nummer nemen? Ben er al een hele week mee bezig en al van alles geprobeerd, Natuurlijk weten we wel de oplossing dan niet

Is me zodanig beu om naar de 080022800 te bellen en steeds te moeten horen dat het aan gsm ligt

Hartelijke dank voor het helpen meezoeken

Kunnen de personen die je niet kan bereiken eens hun SIMkaart in een ander toestel steken waarop je wel kan telefoneren bij wijze van test? Het lijkt een beetje op blokkering op toestelniveau bij de andere personen. Hoeft niet altijd voor hun zichtbaar zijn, kan een defect in hun toestel zijn, soms op te lossen met een reset van hun toestel. 

@dwdaniel het is zoals M_016 ook zegt dat kunnen wij als buitenstaander zeker niet oplossen alleen maar speculeren waar het zou kunnen zitten, maar oplossen dat is nog heel wat anders, dus ‘t zal afwachten worden tot zij het nodige onderzoek gedaan hebben 

De ontvangt zal het wel niet zijn want moest jij slechte ontvangst hebben waar je probeert te bellen en te sms’en dan zou je ook problemen hebben om te bellen en te sms’en naar anderen buiten die twee ook.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat enkel Proximus-medewerkers met ondersteuning van een technische backend  u verder zullen kunnen helpen 

→ info m.b.t. uw nr en de 2 andere nrs vermelden in uw forum login profiel (vrij veld bv. ticket), bij voorkeur met dag/tijdstip en uw locatie van een/twee mislukte oproeppogingen)

Succes

Neen ik wil zeggen dat we niet buiten moeten gaan maar dat dit buiten ook niet lukt

De 2 gsm nummers die we niet kunnen bellen kunnen ons wel goed bereiken deze hebben geen probleem

Nummers werden al verwijderd uit adressenboek en terug ingestoken met en zonder +32

Reputatie 7
Badge +4

M-016 Er werd nog nooit telefoon doorgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen

Wonen maar 500 meter van elkaar kan ik mij moeilijk voorstellen dat er geen netwerkbereik is

Indien u buiten moet gaan om te kunnen bellen en de 2 betrokken gebelde partijen wonen dichtbij (500 m) en zij zijn aangesloten op hetzelfde Proximus GSM-netwerk, lijkt mij de kans reëel dat ook zij buiten moeten gaan om te kunnen bellen (en om oproepen/sms te kunnen ontvangen), nee?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html

Eventueel kunt u nog de beide betrokken nummers op uw GSM in uw contactlijst verwijderen en terug invoeren bv. in +3247x123456 formaat, en nagaan of het probleem blijft

 

Martin oude sim is nu wel vernietigd hè

 

Martin met de oude sim hadden we maar een probleem met èèn gsm nummer(was zoal een half jaar)

Maar met de nieuwe sim is er het 2de gsm nummer bijgekomen maar deze nummer kunnen we moeilijk missen

zowel met oude sim of nieuwe sim is ontvangst goed naar andere gsm nummers

M-016 Er werd nog nooit telefoon doorgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen

Wonen maar 500 meter van elkaar kan ik mij moeilijk voorstellen dat er geen netwerkbereik is

maar ik kan hier toch niet meer goed volgen het was toch geen probleem vroeger met zijn oude sim of heb ik dit dan ook al verkeerd begrepen, dus die ontvangst met oude sim was toch niet beter of slechter

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_divert/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/oproepen-op-uw-gsm-doorschakelen.html

maar m.b.t. uw info hieronder

Mobiele dekking binnenshuis niet mogelijk  daar we buiten bellen ook dit probleem hebben

stelt dit probleem zich ook niet bij de 2 gebelde partijen, indien ja komt u gewoon op hun voice mail terecht omwille van het feit dat zij buiten bereik zijn (niet bereikbaar vanuit het netwerk omwille van buiten bereik zijn van de GSM-mast/antenne)

Mobiele dekking binnenshuis niet mogelijk  daar we buiten bellen ook dit probleem hebben

Zelfs 1 gsmnummer die we willen bellen is het huis maar 500 meter ver

Die unconditional call forward wat wil dit zeggen of waar kan ik dit vinden?

Reputatie 7
Badge +4

=

te vermelden in uw forum login profiel (avatar) rechts boven, wijzigen en opslaan 

om het even welk vij veld aldaar bv. in ticket

ls wij de 2 personen opbellen komen we direct op hun voicemail

bovenstaand info lijkt erop te wijzen dat ofwel “unconditional call forward” actief is op beide nrs of eerder zelfs deze buiten bereik zijn met hetzelfde effect (dit laatste is mijns inziens zelfs eerder waarschijnlijk vermits ook geen smsen ontvangen worden

→ kan mobiele dekking binnenshuis een probleem vormen (hoge isolatie)?

= op basis van info m.b.t. uw nr en de 2 andere  en enkel en alleen te verrmelden in een vrij veld van uw forum login profiel om privacy redenen

Deze weet ik niet goed waar ik dit kan vermelden om gegevens door te geven

Dus als wij de 2 personen opbellen komen we direct op hun voicemail we spreken in maar ginder ontvangen ze niks dit is ook zo met een sms deze ontvangen ze ook niet

Als zij naar ons bellen hebben ze geen problemen zowel bellen als sms

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

Dat moet dan toch al heel toevallig moeten zijn dat dit bij 2 personen zou voorvallen 

Ik probeer mij een beeld te vormen van wat er aan de hand is en op basis daarvan “te helpen”

Uiteraard is het ook mogelijk dat bv. “unconditional call forward” actief is op beide toestellen, maar dat zou normaal “eerder toevallig” zijn

Ik ga er wel vanuit dat oproepen van de auteur door de gebelde partijen (=hun toestellen) niet geblokkeerd worden, tenzij hij een bericht type “oproep niet toegelaten” bekomt; dit laatste zou er eventueel kunnen op wijzen dat bv. oproepen zonder CLI door de gebelde partijen niet aanvaard worden en de auteur om één of andere reden geen CLI (zijn eigen oproepnr) doorstuurt (geheim nummer)

 

Indien u onmiddellijk op de voice mail van de 2 gebelde betrokken nummers terecht komt, betekent dit mijns inziens dat deze nummers om één of andere reden niet bereikbaar zijn = bv. buiten bereik van een antenne, uitgeschakeld, lege batterij, …

Dat moet dan toch al heel toevallig moeten zijn dat dit bij 2 personen zou voorvallen 

Reputatie 7
Badge +4

Indien u onmiddellijk op de voice mail van de 2 gebelde betrokken nummers terecht komt, betekent dit mijns inziens dat deze nummers om één of andere reden niet bereikbaar zijn = bv. buiten bereik van een antenne, uitgeschakeld, lege batterij, …

Indien de 2 betrokken nummers u kunnen bereiken en u kunt zelf hen nooit bereiken (u krijgt één of andere tonaliteit of gesproken bericht van het operatornetwerk), houdt dit in dat er een probleem is in de routering = afwikkeling van de oproep; de oorzaak ervan is veelal terug te vinden bij problemen m.b.t. niet aangepaste routering na de overdracht van nummers tussen operatoren, = overdracht van uw nummer van operator X naar y (Proximus) of van de door u gebelde nummers van operator van A naar B

→ Het lijkt mij aangewezen dat u uw vraag verduidelijkt

= komt u al dan niet terecht op de voice mail van het betrokken gebelde nr en kunt u derhalve een bericht nalaten of krijgt u gewoon een bericht van het netwerk te horen, type “nummer niet bereikbaar of zo”

Op basis van deze bijkomende info kan in het laatste geval (= u krijgt een netwerkbericht type “nummer niet bereikbaar”) Poximus de routering, desgevallend in samenwerking met andere operatoren, laten controleren

= op basis van info m.b.t. uw nr en de 2 andere  en enkel en alleen te verrmelden in een vrij veld van uw forum login profiel om privacy redenen

Succes

 

Dit hebben ze via de 080022800 ook gezegd dat ze de nummers niet mogen deblokkeren

Dit is het probleem de gsm nummer werd niet geblokkeerd van beiden

Sms sturen lukt dus ook niet

Simkaart al in ander gsm gestoken zelfde probleem

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemorgen

 

Graag wou ik eerst even antwoorden op je eerste post, dat er via 080022800 het antwoord kwam ‘wij mogen geen nummers deblokkeren’. Wij blokkeren bij Proximus ook geen nummers, dus wij kunnen ook geen nummers deblokkeren. Nummers worden geblokkeerd op toestelniveau. Het enige wat wij kunnen blokkeren is een simkaart in geval van diefstal. Maar dan werkt deze ook volledig niet meer.

 

Kan je smsen sturen naar die 2 nummers? Heb je de mogelijkheid om je simkaart even in een ander toestel te steken en van daaruit even te proberen?

Ga straks terugbellen naar 080022800 vind nu nog vroeg

De telefoon die we gebruiken is een gewone gsm dus geen smartphone of iphone

Dus wij kunnen niet bellen of sms de 2 andere personen kunnen zowel bellen als sms naar ons

Reageer