Vraag

voicemail


Hoe komt het dat ik 2 gsm nummers heb wanneer ik bel direct op voicemail kom en de personen niet kan bereiken

Der is niks geblokkeerd zowel bij mij niet als bij de 2 andere

Ben ik nu verplicht om een ander gsm nummer te nemen of is er een ander optie

verscheidene keren gebeld naar 080022800 steeds het zelfde antwoord we mogen geen nummers deblokkeren, ze doen zelfs geen moeite 

1 gsm nummer neem ik nog aan maar 2 nummers geblokkeerd kan niet


38 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kan enkel maar 2 nummers hebben, wanneer je 2 SIM kaarten in bezit hebt. Dat kan in dezelfde smartphone zijn wanneer het een dual SIM model betreft. 

In de bijzondere voorwaarden van privé-klanten staat er dit:

3. De simkaart 3.1 Bij inschrijving op de Dienst ontvangt de Klant een simkaart met een PIN-code en een PUK-code (persoonlijke deblokkeringscode). De simkaart blijft eigendom van Proximus, die ten allen tijde de programmering van de simkaart kan wijzigen. 3.2 Verlies of diefstal van een simkaart brengt geen einde aan de Overeenkomst. In geval van verlies of diefstal van de simkaart blijft de Klant verantwoordelijk voor het gebruik en de betaling van de Diensten tot wanneer hij Proximus verzoekt om de simkaart te schorsen en Proximus deze schorsing ook kan uitvoeren. De Klant kan een nieuwe simkaart vragen. 3.3 Indien een simkaart een fabricagefout vertoont, kan de Klant deze inruilen bij een verkooppunt van Proximus, waar hij kosteloos een nieuwe simkaart ontvangt. Indien de simkaart defect is als gevolg van een foute hantering door de Klant, kan deze door Proximus worden vervangen op kosten van de Klant. 3.4 De simkaarten zijn uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik. Doorverkoop van simkaarten is verboden. Aankoop van een abnormaal hoog aantal simkaarten wordt beschouwd als niet-persoonlijk gebruik. In al deze gevallen behoudt Proximus zich het recht voor om de simkaart te deactiveren.

Bron:  https://www.proximus.be/dam/jcr:034cd46c-77be-4b24-8c4c-8704f11f8947/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2020-04-08-12-03-15~cache.pdf

 

Onmiddellijk op voicemail kan ook voorvallen dat bij de tegenpartij haar of zijn smartphone op do not disturb/niet storen staat. Maar dat kan enkel maar zijn bij 1 contactpersoon, wanneer dit meermaals voorvalt bij al jouw contactpersonen dan is er iets anders aan de hand.

 

Haal ook je SIM kaart uit jouw smartphone en steek deze in een ander toestel probeer nogmaals. Lukt het dan wel dan ligt het probleem aan jouw smartphone.

 

 

Blijkbaar mijn vraag verkeerd gesteld

Heb nog maar nieuwe simkaart

En als ik wil bellen zijn er 2 personen met gsm nummer waarvan ik direct op voicemail kom

Deze gsm nummers zijn zeker niet geblokkeerd door de personen want hebben elkaar nodig

Hoe kan ik dit oplossen?

dus als je belt met nieuwe sim naar anderen buiten die 2 personen dan heb je dit niet voor dan als ik het goed begrijp.

En je hebt nog een ander gsm met andere sim en daar heb je het dan niet voor met die 2 personen is het dat ?

Ja zo is het, weet je hoe je dit kan oplossen om hetzelfde nummer te kunnen behouden

 

 

Hier komt pas dinsdag iemand van proximus zelf terug langs op het forum , en of ze dit kunnen nu op de helpdesk 0800 22 800 dat weet ik niet!

Reputatie 6
Badge +3

Bij welke providers zitten de 2 personen die je niet onmiddellijk kan bereiken?  Moesten beiden bij dezelfde provider zitten. Dan zou er een probleem kunnen zijn tussen het Proximus netwerk en hun netwerk. Of omgekeerd tussen hun netwerk en dat van Proximus. Kunnen zij jou bereiken?  Dan ligt het bij Proximus zelf dat het probleem zich voordoet. Zelf kan je dit niet oplossen omdat het maar voorvalt bij 2 nummers. 

maar voor de ene oude simkaart werkt het wel als ze moesten bij de twee providers zitten dus volgens mij kan het dit ook niet zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Eerst zegt de topic starter ik heb nog maar pas een nieuwe simkaart. Vervolgens zegt hij dat toch over 2 simkaarten beschikt. Wat verwarrend is. Die andere simkaart is die ook van Proximus dat is ook essentiële informatie. Wanneer het om 2 Proximus SIM kaarten gaat dan is mijn vorige post niet van toepassing. Maar het hangt ook af op welk deel van je vragen hij ja geantwoord heeft was dit ook voor En je hebt nog een ander gsm met andere sim en daar heb je het dan niet voor met die 2 personen is het dat ?

dat is toch wat TS mijgeantwoord heeft alleen met de nieuwe sim 

Ze hadden me van de helpdesk (080022800)beloofd dat ze vanmiddag zouden bellen dit is niet gebeurd

De 2 personen kunnen  ons wel bereiken zelf kan ik niet bellen alsook niet sms

De simkaart is vernieuwd omdat telefoon niet werkte, maar op de oude simkaart werkte ook 1 gsmnummer niet, nu zijn der dus 2 gsm nummers die niet werken op nieuwe simkaart

Dus ik spreek nu alleen over de nieuwe simkaart de oude is vernietigd

Allen zijn proximusleden

Hoop dat ik het iets duidelijker heb uitgelegd

Nu eens terugbellen naar 0800 22 800  en hun herinneren dat ze je gingen bellen.

Reputatie 6
Badge +3

Indien beide andere contactpersonen iMessage  zouden hebben aanstaan op hun iPhone, dan kan het problemen geven wanneer een Android gebruiker een SMS wil versturen. Zie hier hoe dit te doen: https://www.technipages.com/android-cant-send-text-message-to-one-person Maar het lijkt mij meer om een intern Proximus probleem te gaan.

En bellen ook niet

Ga straks terugbellen naar 080022800 vind nu nog vroeg

De telefoon die we gebruiken is een gewone gsm dus geen smartphone of iphone

Dus wij kunnen niet bellen of sms de 2 andere personen kunnen zowel bellen als sms naar ons

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemorgen

 

Graag wou ik eerst even antwoorden op je eerste post, dat er via 080022800 het antwoord kwam ‘wij mogen geen nummers deblokkeren’. Wij blokkeren bij Proximus ook geen nummers, dus wij kunnen ook geen nummers deblokkeren. Nummers worden geblokkeerd op toestelniveau. Het enige wat wij kunnen blokkeren is een simkaart in geval van diefstal. Maar dan werkt deze ook volledig niet meer.

 

Kan je smsen sturen naar die 2 nummers? Heb je de mogelijkheid om je simkaart even in een ander toestel te steken en van daaruit even te proberen?

Dit hebben ze via de 080022800 ook gezegd dat ze de nummers niet mogen deblokkeren

Dit is het probleem de gsm nummer werd niet geblokkeerd van beiden

Sms sturen lukt dus ook niet

Simkaart al in ander gsm gestoken zelfde probleem

Reputatie 7
Badge +4

Indien u onmiddellijk op de voice mail van de 2 gebelde betrokken nummers terecht komt, betekent dit mijns inziens dat deze nummers om één of andere reden niet bereikbaar zijn = bv. buiten bereik van een antenne, uitgeschakeld, lege batterij, …

Indien de 2 betrokken nummers u kunnen bereiken en u kunt zelf hen nooit bereiken (u krijgt één of andere tonaliteit of gesproken bericht van het operatornetwerk), houdt dit in dat er een probleem is in de routering = afwikkeling van de oproep; de oorzaak ervan is veelal terug te vinden bij problemen m.b.t. niet aangepaste routering na de overdracht van nummers tussen operatoren, = overdracht van uw nummer van operator X naar y (Proximus) of van de door u gebelde nummers van operator van A naar B

→ Het lijkt mij aangewezen dat u uw vraag verduidelijkt

= komt u al dan niet terecht op de voice mail van het betrokken gebelde nr en kunt u derhalve een bericht nalaten of krijgt u gewoon een bericht van het netwerk te horen, type “nummer niet bereikbaar of zo”

Op basis van deze bijkomende info kan in het laatste geval (= u krijgt een netwerkbericht type “nummer niet bereikbaar”) Poximus de routering, desgevallend in samenwerking met andere operatoren, laten controleren

= op basis van info m.b.t. uw nr en de 2 andere  en enkel en alleen te verrmelden in een vrij veld van uw forum login profiel om privacy redenen

Succes

 

Indien u onmiddellijk op de voice mail van de 2 gebelde betrokken nummers terecht komt, betekent dit mijns inziens dat deze nummers om één of andere reden niet bereikbaar zijn = bv. buiten bereik van een antenne, uitgeschakeld, lege batterij, …

Dat moet dan toch al heel toevallig moeten zijn dat dit bij 2 personen zou voorvallen 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

Dat moet dan toch al heel toevallig moeten zijn dat dit bij 2 personen zou voorvallen 

Ik probeer mij een beeld te vormen van wat er aan de hand is en op basis daarvan “te helpen”

Uiteraard is het ook mogelijk dat bv. “unconditional call forward” actief is op beide toestellen, maar dat zou normaal “eerder toevallig” zijn

Ik ga er wel vanuit dat oproepen van de auteur door de gebelde partijen (=hun toestellen) niet geblokkeerd worden, tenzij hij een bericht type “oproep niet toegelaten” bekomt; dit laatste zou er eventueel kunnen op wijzen dat bv. oproepen zonder CLI door de gebelde partijen niet aanvaard worden en de auteur om één of andere reden geen CLI (zijn eigen oproepnr) doorstuurt (geheim nummer)

 

= op basis van info m.b.t. uw nr en de 2 andere  en enkel en alleen te verrmelden in een vrij veld van uw forum login profiel om privacy redenen

Deze weet ik niet goed waar ik dit kan vermelden om gegevens door te geven

Dus als wij de 2 personen opbellen komen we direct op hun voicemail we spreken in maar ginder ontvangen ze niks dit is ook zo met een sms deze ontvangen ze ook niet

Als zij naar ons bellen hebben ze geen problemen zowel bellen als sms

 

Reputatie 7
Badge +4

=

te vermelden in uw forum login profiel (avatar) rechts boven, wijzigen en opslaan 

om het even welk vij veld aldaar bv. in ticket

ls wij de 2 personen opbellen komen we direct op hun voicemail

bovenstaand info lijkt erop te wijzen dat ofwel “unconditional call forward” actief is op beide nrs of eerder zelfs deze buiten bereik zijn met hetzelfde effect (dit laatste is mijns inziens zelfs eerder waarschijnlijk vermits ook geen smsen ontvangen worden

→ kan mobiele dekking binnenshuis een probleem vormen (hoge isolatie)?

Mobiele dekking binnenshuis niet mogelijk  daar we buiten bellen ook dit probleem hebben

Zelfs 1 gsmnummer die we willen bellen is het huis maar 500 meter ver

Die unconditional call forward wat wil dit zeggen of waar kan ik dit vinden?

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_divert/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/oproepen-op-uw-gsm-doorschakelen.html

maar m.b.t. uw info hieronder

Mobiele dekking binnenshuis niet mogelijk  daar we buiten bellen ook dit probleem hebben

stelt dit probleem zich ook niet bij de 2 gebelde partijen, indien ja komt u gewoon op hun voice mail terecht omwille van het feit dat zij buiten bereik zijn (niet bereikbaar vanuit het netwerk omwille van buiten bereik zijn van de GSM-mast/antenne)

maar ik kan hier toch niet meer goed volgen het was toch geen probleem vroeger met zijn oude sim of heb ik dit dan ook al verkeerd begrepen, dus die ontvangst met oude sim was toch niet beter of slechter

Martin met de oude sim hadden we maar een probleem met èèn gsm nummer(was zoal een half jaar)

Maar met de nieuwe sim is er het 2de gsm nummer bijgekomen maar deze nummer kunnen we moeilijk missen

zowel met oude sim of nieuwe sim is ontvangst goed naar andere gsm nummers

M-016 Er werd nog nooit telefoon doorgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen

Wonen maar 500 meter van elkaar kan ik mij moeilijk voorstellen dat er geen netwerkbereik is

Reageer