Verlore GSM/ slechte ervaring

  • 22 May 2020
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Goedemiddag.
Ik weet niet waar ik moet beginnen.

Gesprek:
Ik heb een bestelling geplaatst voor een Sanmsung A71 mobiele telefoon en je hebt het artikel op het verkeerde adres afgeleverd. 
Mijn oude adres: Franklin Rooseveltlaan 50 in Gent.
Mijn huidige adres in Wetteren kon op geen enkele manier geüpdatet worden door systeemfouten. Proximus !
Na verschillende telefoontjes naar de klantenservice om hetzelfde verhaal uit te leggen, raadde je me aan om persoonlijk naar
Franklin Rooseveltlaan 50 in Gent , om de persoon die in dat huis woont te vragen naar mijn telefoonnummer en om het probleem op te lossen.
Eerst kon ik het niet geloven, maar toen ging ik akkoord om de persoon die daar woont te gaan vragen en uit te leggen dat het een vergissing was ... en (we gingen allemaal gelukkig zijn) fout!
Ik ben speciaal naar Gent gegaan om de telefoon op te nemen, maar de persoon die daar woont was niet thuis.
Ik vond zijn naam in de brievenbus en spoorde hem op via Facebook.
Ik had het geluk hem te vinden en (ik was blij dat ik mijn mobieltje had) Fout!
De zeer aardige persoon vertelde me dat hij in zijn land (INDIA) was en in quarantaine was (Coronavirus) en geen idee had wanneer hij terug zou keren naar België en dat voor het geval Bpost het artikel in de brievenbus had gedaan dat hij het graag aan mij zou geven.
Diezelfde dag nam ik weer contact op met de klantenservice en zij vertelden me dat het uw beleid was om de artikelen niet in de brievenbus te doen en dat normaal gesproken de GSM naar het magazijn had moeten terugkeren en dat zij het zouden lokaliseren om contact met mij op te nemen.
Terwijl u verder ging met het updaten van mijn adres in het systeem en na verschillende pogingen, informeerde u me op de 15e eindelijk dat mijn adres werd geüpdatet... en dat de telefoon naar mijn huidige adres zou worden gestuurd (ik was blij dat ik eindelijk mijn verjaardagscadeau in handen zou hebben vanaf 7 mei).
Mijn adres was al bijgewerkt, maar de telefoon was nog niet gevonden.

U beweert dat het uw beleid is om het artikel bij de juiste persoon af te leveren. De persoon die in de Franklin Rooseveltlaan 50 in Gent woont. Hij is nog steeds in India (samen met zijn vrouw sinds februari 2020). Dus?

Ik ga verder;
Op de 18e of 19e belde ik om te vragen hoe PROXIMUS dit zou oplossen?

Een hele mooie vrouwenstem vertelde me dat ze 9 euro op mijn rekening zouden storten zodat ik nog een bestelling kon plaatsen en die bestelling kon annuleren.
(Ik was weer blij) MISTAKE!
Vandaag is het vrijdag 22 mei en ik kom binnen om een nieuwe bestelling te plaatsen en ik kan niet.
Ik krijg 2 telefoons ... Welke (de verloren telefoon en de nieuwe die ik onlangs ging bestellen), dat betekent dat de rekening x 2 was en de maandelijkse betaling x 2.
Ik realiseer me dan dat de verloren gegane telefoon niet is geannuleerd door PROXIMUS, dat hij niet is verwijderd van mijn producten en dat (u heeft de aanbetaling van 9 euro op mijn rekening nog niet gedaan)

Vandaag, 22 mei, bel ik de afdeling klantenservice opnieuw en doe ik hetzelfde verhaal dat u eerder hebt gelezen. Dank u wel!
Ik denk dat ik met 9 verschillende consultants heb gesproken om hetzelfde verhaal 9 keer te doen.
Ik ga verder; de persoon die ik de laatste tijd heb gesproken vertelde me dat ze me niet kon helpen en dat PROXIMUS me maandag zou bellen en dat ze de 9 euro zouden storten zodat ik een volgende telefoon kon bestellen.
Ik vroeg hem dat het vandaag vrijdag was en dat hetzelfde wat ze me over 3 dagen gingen vertellen nu aan mij verteld kon worden.
Hij vertelde me dat hij niets meer kon doen.
Ik vertelde hem dat ik de telefoon dringend nodig had voor het werk omdat de mijne erg beschadigd was. Ik bood graag aan dat ze niet de aanbetaling zouden doen en het systeem gewoon zouden upgraden, zodat ik vandaag nog een telefoon kon bestellen.
Hij accepteerde het niet!

Ik begrijp dat ik degene ben die moet bellen, ik ben het...dat PROXIMUS me belt om iets uit te leggen over de bestelling? mmmm... Oké, ja, ik ben een keer gebeld...
Hoe vaak heb ik al gebeld?
En elke keer dat ik bel moet ik dezelfde uitleg geven, ook al staat er een dossier open op mijn naam en met alle gedetailleerde uitleg over wat ik heb gezegd. U kunt het in het systeem opzoeken als u dat wilt.

Ik dien niet echt een klacht in. Ik leg de stresssituatie uit die heeft geleid tot mijn gebrek aan een oplossing voor het ontstane probleem.
Om eerlijk te zijn. Vandaag is het vrijdag en er zijn nog 3 dagen van stress, wanhoop en frustratie die ik heb en aanstaande maandag 25 mei ben ik er niet 100% zeker van dat de Proximus klantendienst mij zal bellen, noch ben ik er zeker van dat ik de mogelijkheid zal hebben om een andere telefoon te bestellen of dat ze 9 euro op mijn rekening zullen terugbetalen.

Dit is een zeer slechte ervaring.
Hiermee neem ik afscheid en wens ik jullie allemaal een gelukkig weekend.
Ik zal niet, in afwachting van wat er maandag gaat gebeuren.

Dank u voor uw aandacht.

R.
 


2 reacties

Over een opmerking van iemand aan Proximus hulplijn, gratis of betaald, één tot meerdere jaren geleden:  die persoon zei dat nummers gerecupereerd worden.  Voor zover ik weet is dat niet waar, ik kan denk ik nog alijd naar mijn nummer 047005 … enzovoort bellen, de rest ben ik vergeten, maar op zekere dag verschijnt het nummer toch nog wel eens voor mijn ogen.

Dit nummer heb ik betalend opgezocht.  Het ging over een chip die hier rondslingerde en waarvoor ik nog geen vaste bestemming had.  Hij zou zich toen bij mijn research bevonden hebben ergens aan de Maas en ligt daar misschien nog altijd.  De meest logische verklaring hiervoor is een bezoekje van een mevrouw die hier op enkele honderden meter vandaan woont. 

Vandaag hoopte ik een vriend een gunst te doen met een zelfde soort app.  waar ik momenteel een gratis account heb en al heb kunnen genieten van een reeks pictogrammen zoals ik er in mijn smartphone ook heb.  Ik hoop dat het op zekere dag goedkomt.  Misschien hoort U dan nog van mij.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Reinaldo Mijn excuses voor het ongemak. Dossier 45238106 werd hiervoor opgemaakt. Ik heb dit bericht toegevoegd aan het dossier. Een dossierbeheerder van de bevoegde dienst zal dit in behandeling nemen en jou hierover verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Reageer