Beantwoord

verkoop gsm/garantie

  • 13 September 2020
  • 9 reacties
  • 760 Bekeken

Hey gsm aangekocht via mijn bestaande abonnement. Deze ontvangen via post.

Ik wil deze toestel verkoop aan vriend..wegens miskoop. 

Vraag . Hoe gaat dit verder i.v.b garanty enzo.

Winkelfactuur heb ik niet /

Welke gegevens moet ik erbijgeven bij verkoop 

Alvast bedankt 

Denis

 

 

icon

Beste antwoord door Cvanloon 13 September 2020, 16:34

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik zou geen miskoop kopen. Zonder factuur. Via uw bestaand abonnement? Van Proximus? Ik val bijna van mijn stoel.  Een miskoop verkopen aan een vriend, wat is dat nu voor zever. Mooie vriendschap.

Bedoel miskoop vab  ik gewoon met  samsung...dacht huhawei probeer ..maar liefs niet nu .

Mijn vriend huhawei gewoon ..dus 

Wa is er mis aan ?

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=40093

de wettelijke garantie van Proximus blijft van toepassing

u dient evenwel aan de koper een document met bewijs van aankoop op datum dd/mm/jj aan een prijs xxx van het betrokken toestel over te maken opdat deze zijn garantierecht zou kunnen uitoefenen indien nodig

opmerking:

garantie is 2 jaar (van bedrijf naar een particulier) maar na 6 maand dient u als particulier te kunnen aantonen dat het een van in het begin aanwezig verborgen gebrek betreft 

 

Ik zou geen miskoop kopen. Zonder factuur. Via uw bestaand abonnement? Van Proximus? Ik val bijna van mijn stoel.  Een miskoop verkopen aan een vriend, wat is dat nu voor zever. Mooie vriendschap.

..en voor hem geen geen miskoop .😂😂😂huawei p30 edtion silver 256gb rom 5x zoom ..640 euro .

Splinternieuw 12/09 

Prijs nu 399 euro …

Geen miskoop toch 

garantie is 2 jaar (van bedrijf naar een particulier) maar na 6 maand dient u als particulier te kunnen aantonen dat het een van in het begin aanwezig verborgen gebrek betreft 

En nu eens de realiteit: hoe ga jij als particulier kunnen aantonen dat dit al aanwezig was van in het begin

Ter info

https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=40093

de wettelijke garantie van Proximus blijft van toepassing

u dient evenwel aan de koper een document met bewijs van aankoop op datum dd/mm/jj aan een prijs xxx van het betrokken toestel over te maken opdat deze zijn garantierecht zou kunnen uitoefenen indien nodig

opmerking:

garantie is 2 jaar (van bedrijf naar een particulier) maar na 6 maand dient u als particulier te kunnen aantonen dat het een van in het begin aanwezig verborgen gebrek betreft 

 

Thx 

Maar bewijs van aankoop met datum of prijs heb ik niet .

Is via post verstuurd ..

 

dit kan iemand die van proximus zelf is mss nog wel terugvinden 

Reputatie 6
Badge +2

Als die maar niet van de camion is gevallen. 🤫

Reputatie 7
Badge +3

@Denisgadeyne 

Beste,

momenteel betaal je maandelijks de dataoptie als afbetaling voor het toestel.  

Dit staat op jouw naam, je hebt via mail bewijs van aankoop en contractgegevens ontvangen.

Als je het toestel verkoopt, dien je het onder je pack op te zeggen (niet het abo, enkel het toestel) en zal de verbrekingsvergoeding aangerekend worden.

je kan zelf geen nieuw promotoestel aankopen, als er nog een promotoestel onder je producten actief is.

groeten,

Tina

Reageer