Vraag

Verbruik data pay & go


  • Apprentice
  • 2 reacties

Mijn vrouw heeft pay & go voor haar smart phone. Data is uitgeschakeld. Als we haar verbruik raadplegen dan wordt er op onregelmatige tijdstippen Data nationaal aangerekend en telkens voor hetzelfde bedrag namelijk 0,4235€.

Van waar komt dit bedrag ?

 

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Il s'agit là d'une connexion à l'internet mobile effectuée depuis votre smartphone. 

Het zou gaan om een internet connectie 3G/4G vanaf uw smartphone : dat las ik op het franstalige forum van Proximus. En ze zijn meet velen die daarover klagen.

Om dat te vermijden moet je toch eens alle applicaties die mogelijk een connectie maken opzoeken. Misschien gewoon een applicatie die kijkt of er een update moet gebeuren.

die data sessions hebben te maken met sms'en gestuurd via de Imessage-service (/ facetime)

zie → https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/data-session-44006

zie ook  https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/deze-maand-reeds-33-internationale-sms-en-aangerekend-geen-hulp-45038

NB: Op de iPhone waarop je iMessage wilt deactiveren ga je naar de Instellingen,
kies je Berichten en zet je vervolgens het schakeltje uit bij iMessage.
Ook kun je in de instellingen FaceTime op dezelfde manier uitschakelen.
❗️ Maar deze kunnen terug actief worden bij software updates!

Reputatie 6
Badge +2

voilà

Reputatie 7
Badge +4

De vraag is en blijft of het wel over een Iphone gaat ….

In principe kan het ook doodgewoon gaan over een (lange)  sms die bv. door een mobiel type android omgezet wordt in een MMS (0.4235*1,21 = 0.5 € BTW incl)

Info hieromtrent is in principe terug te vinden in MyProximus (indien er een account gecreëerd werd voor deze P&G)

Proximus medewerkers (op dit publieke forum) kunnen evenwel hierover zeker toelichting geven aan de auteur

het kan inderdaad ook een Android zijn want de mijne is een Anroid en heb het ook al voorgehad maar op myproximus kon ik dit niet afleiden dat het om die reden was.

Maar wat wel raar is dat ik niks veranderd heb en het achteraf nooit meer voorgehad heb.

Reputatie 7
Badge +3

@edr Indien je wenst dat we dit verder voor jou nakijken, vul je dan even het betrokken gsm-nummer aan in jouw profielgegevens? Geef even een seintje zodra dit is gebeurd. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Ik heb het GSM nummer van mijn vrouw ingevuld in mijn profiel onder de rubriek ‘Telefoonnr’. Kun je nakijken ?

Dank bij voorbaat !

Ik vermoed dat het te maken zou kunnen hebben met de What’s app van af de Iphone van onze oudste zoon. Mij vrouw zelf heeft een Android toestel.

 

Reputatie 7
Badge +3

@edr Ik zie inderdaad de aanrekeningen staan: 2x in maart en 3x in april. Waar dit effectief aan wordt opgemaakt kunnen wij helaas niet zien. Kan je dit terugvinden in de instellingen van het toestel zelf? Zou het kunnen dat het toestel automatisch verbinding maakt met het mobiel netwerk op plaatsen waar het WiFi-signaal te zwak is? Groetjes, Antonella

Ik heb een samsung en gebruik enkele jaren pay&go. De laatste twee herladingen waren sneller op dan voorheen niet door het bellen of sms maar mijn 500mb data waren op en kaart werd geblokkeerd. Had in die periode 3min gebeld en nul sms. Heb nog nooit via mijn smartphone op internet gezeten en begrijp dus niet hoe ik aan dat verbuik kom? Heb via de ombudsdienst navraag gedaan want kan via my proximus mijn verbuik niet zien. Proximus heeft me een lijst opgestuurd zonder identifiactie, dus het zou die van De Koning kunnen geweest zijn….Uit die lijst bleek mijn verbuik 26.42 mb….Als ik via ombudsdienst reageer dat er een poistief saldo is sturen ze me een tweede lijst!!!weer zonder identificatie….maar nu hadden ze er voor gezorgd dat ze aan 500mb…...ik noem dat afzuipen.

Reputatie 7
Badge +3

@will3 

het spijt me, als je via de ombudsdienst bericht hebt gehad, hebben wij daar geen zicht op.

groeten

Tina

Reageer