Vraag

Verbinden met de smartphone via wifinetwerk thuis

  • 27 February 2020
  • 10 reacties
  • 626 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo

 

Een tijdje geleden heb ik een smartphone gekocht weliswaar bij een andere provider maar dat even terzijde.

Ik wil daar ook mee op het internet via wifi bij mij thuis zoals met mijn laptop want ik heb vast internet van Proximus. Mobiele data heb ik uitgeschakeld.  Ik verbind mij  met mijn netwerk thuis en dat gaat prima, maar ik kreeg de melding bij betaald de volgende opties in mijn instellingen bij mijn smartphone: Automatisch detecteren, behandelen als gemeten  en niet behandelen als gemeten. 

Wat betekent dit? Kan iemand dit mij uitleggen?

 

Groetjes,

 

Moesty

 


10 reacties

Dit gaat over "metered connections".  (gemeten)
Als je je telefoon als wifi hotspot gebruikt maar moet betalen voor je data via je sim , kan je die als "metered" instellen .
dan zal bv je ander toestel die dan je wifi gebruikt via je telefoon dan geen grote updates binnenhalen.

Reputatie 1
Badge

En wat betekent dan behandelen als gemeten  en  niet behandelen als gemeten?

behandelen als gemeten = “metered” en niet behandelen als gemeten = “niet metered “

dus een metered connectie, wil zeggen dat er nooit grote bestanden, zoals bv voor updates van operating systeem, zullen gedownload worden en bij “niet metered” zit er geen beperking op.

 

Ik weet niet als je ook een pc of laptop hebt daar kun je ook je connectie als metered en niet metered instellen.

zie bv. > https://support.microsoft.com/nl-be/help/4028458/windows-metered-connections-in-windows-10

Een gemeten verbinding is een internetverbinding waaraan een gegevenslimiet is gekoppeld. Mobiele gegevensverbindingen worden standaard ingesteld als gemeten.
Wi-Fi- en Ethernet-netwerkverbindingen kunnen worden ingesteld op gemeten, maar zijn niet standaard.
Sommige apps werken mogelijk anders op een gemeten verbinding om uw gegevensgebruik te verminderen

Reputatie 6
Badge +3

Meestal heeft dit te maken met tethering  waarbij jij de mobiele data van jouw smartphone deelt als een Wi-Fi hotspot en zo kan je een limiet instellen zodat andere apparaten niet al je mobiele data kunnen opsouperen.

in mijn eerste bericht heb ik dit gepost “telefoon als wifi hotspot” wat inderdaad ook tethering genoemd wordt maar voor de rest blijft de uitleg dezelfde …..

Reputatie 7
Badge +4

Maar de wifi lukt zelf probleemloos?

Reputatie 6
Badge +3

@Charlotte.D : Het ging de topic starter meer om uitleg over de instellingen en niet echt over een probleem. @Martin : Ik wou gewoon jouw reactie verduidelijken moest de topic starter dit niet begrepen had. Jouw antwoord was 100% correct.

Inderdaad al vind je wel  meer de term “hotspot” via instellingen staan op de toestellen zoals smartphones enz...

Reputatie 6
Badge +3

Dat is ook afhankelijk van welke versie van besturingssysteem dat je hebt (Android of IOS) of wanneer er een speciale grafische omgeving door de fabrikant erop gezet is. Maar inderdaad de meest courante term is hotspot.

Bij ons hier staat inderdaad op de vier verschillende merken smartphones “hotspot” maar het zijn wel allemaal tamelijk recente ook.

Reageer