Vraag

VEEDZ

  • 17 July 2020
  • 98 reacties
  • 32122 Bekeken

Beste,

 

ik heb vandaag gemerkt dat op onze laatste 3 facturen, nl. van mei, juni en juli 2020 betalingen van 4,99€ per week worden aangerekend voor ‘Veedz Help’ onder de vermelding van ‘betalingen voor niet-Proximus diensten’.

Het is een raadsel hoe dit plotseling geactiveerd werd...het gebeurde in elk geval zonder dat wij het wisten en/of goedkeurden.

Het gaat in totaal over 64,87€.

Ik heb hierover vandaag contact gehad met de klantendienst om dit te melden. 

Zij konden mij enkel aanraden om een bericht met ‘STOP’ te sturen naar de telnr. van Veedz.

Dit heb ik inmiddels gedaan maar het nr. dat vermeld staat, is een vast nr. waar ik dus geen sms naar kan sturen.  Ik heb vervolgens geprobeerd om een mobiel nr. van deze firma te vinden maar tevergeefs...wel vond ik een mailadres ‘customer@veedz.be’ waarnaar ik gemaild heb om dit te stoppen.

Ik hoop dat het hiermee opgelost is…

Ik kwam op internet meerdere gelijkaardige klachten tegen.

Kan er iemand mij bevestigen of dit nu in orde zal komen of ik nog iets anders kan/moet doen a.u.b.

En hoe kan ik deze 64,87€ terugvorderen als trouwe Proximus klant?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Vriendelijke groeten


98 reacties

ter info: hier kun je ook al wat uitleg vinden omtrent een gelijkaardig verhaal

en wat je kunt doen:

→ https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/factuur-50368?postid=656436#post656436

Badge +4

Blijkbaar rare dingen met Veedz

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200614_04990843/abonnement-op-veedz-aangesmeerd-terwijl-ik-twee-handen-aan-het-stuur-had

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @R Verelst kun je op je profiel klantgegevens toevoegen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 6
Badge +3

Surf naar volgende link: https://nl.forum.proximus.be/settings/profile en vul jouw klantennummer in bij het veld met de naam klantennummer. Elk veld waar er privé staat kan enkel maar gelezen worden door Proximus medewerkers of informatici die onderhoud doen aan het forum.

En in dit onderstaande veld kan je al heel wat bijkomende privé info toevoegen indien nodig 

 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, 

je hebt het juiste mailadres van Veedz en ze zijn verplicht gevolg te geven aan je klacht.

zie ook : 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html

veedz DIGITAL VIRGO customer@veedz.be +32 4 277 99 90

vriendelijke groeten,

Tina

Zelfde verhaal bij mij. Op een filmpje geklikt van Veedz en dan ben je blijkbaar automatisch geabonneerd. Niet erg dacht ik: ik heb geen rekening nummer gegeven maar ik is zonder de medeplichtigheid van Proximus in te rekenen. Schandalig dat Proximus een partnerschap aangaat met zo’n malafide onderneming. Ik dien klacht in bij Test Aankoop.

Reputatie 7
Badge +3

@Marc5100 Je kan informeren en klacht indienen over de aanrekeningen van Veedz via de contactgegevens dat je in dit topic kan terugvinden.

Via onderstaande link kan je meer informatie terugvinden over betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden en hoe je deze kan blokkeren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

Groetjes,
Antonella

 

Dag Antonella,

 

Probleem is dat je dan alle diensten blokkeert terwijl het volstaat dat Proximus de samenwerking stopzet met deze malafide firma. Ik zag inmiddels dat ik 3 keer gefactureerd ben voor een maandelijks abonnement en dit op 1 maand tijd. In het juni 2020 nummer van Test Aankoop gaf Proximus toe dat Veedz de richtlijnen op clientinformatie niet volgt maar verder ageert Proximis niet en doet Veedz maar verder. Het is ten andere vreemd dat Proximus dit ‘een derde leverancier’ noemt en geen enkele verantwoordelijkheid neemt maar wel zou dreigen met het stopzetten van haar telefoonabonnement mocht de factuur voor deze ‘derde’ leverancier niet betaald zou worden. Proximus is dus medeplichtig aan deze praktijken door deze mee te factureren. Ik licht hier ook Economische Zaken van in.

Reputatie 7
Badge +3

@Marc5100

Excuses dat dit zo loopt.

Als je je profielgegevens invult, kunnen we ook voor jou een dossier laten opmaken.

Ik geef je bemerkingen alleszins door naar de bevoegde diensten.

 

 

Vriendelijke groeten,

Tina

 

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Reputatie 6
Badge +2

Ik vraag mij nogmaals af hoeveel klanten van Proximus nog moeten bedrogen worden om Proximus uit zijn confortabele zetel te halen en beter voor zijn klanten te zorgen. 
 

 

Reputatie 6
Badge +3

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=997130767331490&id=440982082946364&anchor_composer=false

Reputatie 6
Badge +2

Dat kan ik helaas niet lezen. 

En de manier waardoor je erin geluisd wordt moet ook stoppen want vergeet niet dat die service niet alleen door proximus geleverd wordt :thinking:

Dat kan ik helaas niet lezen. 

Eigenlijk gelijkaardige klachten en opmerkingen als er hier al vele gemaakt werden op het forum

ik wou er een screenshot van posten maar ik krijg deze foutmelding !!!!

 

@Marc5100

Excuses dat dit zo loopt.

Als je je profielgegevens invult, kunnen we ook voor jou een dossier laten opmaken.

Ik geef je bemerkingen alleszins door naar de bevoegde diensten.

 

 

Vriendelijke groeten,

Tina

 

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Beste, ik vulde mijn profiel aan.

Reputatie 6
Badge +2

OK,  het gaat niet enkel over VEEZD, ooit als ik HEEL veel tijd heb zal ik eens een lijst maken van al die foefelaars.

Dat is inderdaad zo er zijn hier al veel anderen de revue gepasseerd maar het principe blijft uiteraard de zelfde.

Reputatie 7
Badge +3

@Marc5100 

ik merk uit je gegevens dat de gsm onder je werkgever staat

we hebben een proximus contactpersoon die gekend is bij jullie en zullen vragen hoe we dit best registreren/oplossen.

groeten, 

tina

Reputatie 7
Badge +4

Is dit het betrokken screenshot Martin?

Inderdaad maar als ik een screenshot maak dan krijg ik de bovenstaande melding “controleer uw URL en probeer opnieuw” 

‘k zal nog eens proberen 

En lukt het wel als ik de blauwe baar met facebook erin niet meeneem in de screenshot !!

 

Ik heb op 17 augustus in Oostende een QR code gescand in een restaurant waarvan men zei dat het de menu was ,bleek dit een abonnement van Veedz maar Franstalig ,ik wou het net lezen maar onmiddellijk daarna werd ik geredigeerd naar de menukaart  .24 uur later krijg ik bericht dat ik een abonnement hè van Veedz en is er 6,04 euro op mijn Proximus rekening bijgeschreven .Het restaurant weet van niets ,die QR code hing buiten aan de raam.

is prox met zulke praktijken akkoord dan zal ik mijn conclusies nemen .

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Rita17 je dient best klacht in bij VEEDZ zelf, ze zijn verplicht hieraan gevolg te geven: 

veedz DIGITAL VIRGO customer@veedz.be +32 4 277 99 90

Reageer