Vraag

VEEDZ

  • 17 July 2020
  • 98 reacties
  • 32183 Bekeken


Toon eerste bericht

98 reacties

Zelfde verhaal bij mij. Op een filmpje geklikt van Veedz en dan ben je blijkbaar automatisch geabonneerd. Niet erg dacht ik: ik heb geen rekening nummer gegeven maar ik is zonder de medeplichtigheid van Proximus in te rekenen. Schandalig dat Proximus een partnerschap aangaat met zo’n malafide onderneming. Ik dien klacht in bij Test Aankoop.

stuur STOP naar 8820

Beste,

 

ik heb vandaag gemerkt dat op onze laatste 3 facturen, nl. van mei, juni en juli 2020 betalingen van 4,99€ per week worden aangerekend voor ‘Veedz Help’ onder de vermelding van ‘betalingen voor niet-Proximus diensten’.

Het is een raadsel hoe dit plotseling geactiveerd werd...het gebeurde in elk geval zonder dat wij het wisten en/of goedkeurden.

Het gaat in totaal over 64,87€.

Ik heb hierover vandaag contact gehad met de klantendienst om dit te melden. 

Zij konden mij enkel aanraden om een bericht met ‘STOP’ te sturen naar de telnr. van Veedz.

Dit heb ik inmiddels gedaan maar het nr. dat vermeld staat, is een vast nr. waar ik dus geen sms naar kan sturen.  Ik heb vervolgens geprobeerd om een mobiel nr. van deze firma te vinden maar tevergeefs...wel vond ik een mailadres ‘customer@veedz.be’ waarnaar ik gemaild heb om dit te stoppen.

Ik hoop dat het hiermee opgelost is…

Ik kwam op internet meerdere gelijkaardige klachten tegen.

Kan er iemand mij bevestigen of dit nu in orde zal komen of ik nog iets anders kan/moet doen a.u.b.

En hoe kan ik deze 64,87€ terugvorderen als trouwe Proximus klant?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Vriendelijke groeten

sorry is STOP naar 8220

Stuur STOP naar 8220

Zelfde verhaal bij mij. Op een filmpje geklikt van Veedz en dan ben je blijkbaar automatisch geabonneerd. Niet erg dacht ik: ik heb geen rekening nummer gegeven maar ik is zonder de medeplichtigheid van Proximus in te rekenen. Schandalig dat Proximus een partnerschap aangaat met zo’n malafide onderneming. Ik dien klacht in bij Test Aankoop.

stuur STOP naar 8820

sorry is STOP naar 8220

Reputatie 7
Badge +4

Is dit het betrokken screenshot Martin?

Inderdaad maar als ik een screenshot maak dan krijg ik de bovenstaande melding “controleer uw URL en probeer opnieuw” 

‘k zal nog eens proberen 

En lukt het wel als ik de blauwe baar met facebook erin niet meeneem in de screenshot !!

 

Dank alvast voor uw reactie.

De zaakvoerder heeft contact gehad met de firma DGP die de VEEDZ-diensten “aanbiedt”…. Voor zover ik weet heeft DGP beloofd om een groot deel (75 % of zo) van de reeds betaalde som terug te storten. Het probleem is dat het niet over grote supergrote kapitalen gaat en dat gedupeerden voor enkele tientallen onterecht gedebiteerde Euro’s geen dure advocaat zullen inschakelen. Mogelijks speculeert DGP daarop, nl. dat de meeste gedupeerden maximaal zullen vragen om de diensten stop te zetten en,  indien een gedupeerde toch de terugbetaling van het door Proximus van zijn rekening gedebiteerde geld vraagt, dat ze dan akkoord  gaan met een gedeeltelijke terugbetaling en dat de kous daarmee meestal af is... 

Overigens zouden de zaken l.i. omgekeerd moeten worden en zouden dergelijke diensten d’office geblokkeerd moeten zijn tot de klant uitdrukkelijk vraagt om toegang te mogen krijgen tot een aangeboden dienst. Dan zouden malafide firma’s niet langer zonder dat de klant het beseft, hen een abonnement kunnen aansmeren. En nogmaals: gelet op de kennis die Proximus ondertussen heeft over meerdere gedupeerden mbt VEEDZ, brengt een verdere medewerking van Proximus met een firma die het voorwerp is van telkens dezelfde klachten, m.i. tevens een niet te ontkennen verantwoordelijkheid van Proximus mee, indien Proximus de rekeningen van (onwetende) klanten blijft debiteren zonder eerst na te gaan of de klant werkelijk beseft dat ie zogezegd een VEEDZ-contract afgesloten heeft…

Winstbejag mag nooit voor ethiek gaan en de rol en/of het systeem ad hoc van Proximus is op zijn zachtst gezegd, zeer onethisch want botst flagrant met elk rechtvaardigheidsgevoel. Het is uiteindelijk Proximus die de rekening van klachten onterecht debiteert, zonder de klant voorafgaand te verwittigen. Het is Proximus die onmisbare hulp verleent aan DGP om deze laatste firma in x aantal gevallen,  gelden te doen toekomen, en dat blijkbaar zonder dat DGP eerst de bewijzen moet leveren van het feit dat de gedupeerden wetens/willens hun akkoord verleend hebben om een VEEDZ-streamingdienst af te sluiten. DGP beschikt niet over de bankrekeninggegevens van de misleide personen en Proximus wel, dus kan DGP zijn praktijken enkel verderzetten en voltooien indien Proximus het spelletje meespeelt.

Nogmaals, Proximus zou de rekening van klanten NOOIT zomaar plots bijkomend mogen debiteren voor externe diensten, zonder de klant voorafgaand te vragen of ze de betrokken externe diensten wetens/willens willen afnemen!

Beseft Proximus dat niet?

Reputatie 6
Badge +2

Eigenlijk komt het vaak neer op het volgende. Een klant van Proximus wordt vaak misleid door allerlei slimme trucjes  van niet al te eerlijke ondernemingen, er is daar een ganse lijst van op te maken. Proximus factureert die oneerlijke praktijken en zal daar wel een  centje  aan verdienen. Zij zeggen wel dat ze de geïnde bedragen gewoon doorstorten. Wat ik niet geloof. Het is hoogtijd dat Proximus stopt met medewerking aan zulke oneerlijke praktijken. Dat is nu mijn mening en zo zal dat blijven. Proximus is wel verantwoordelijk voor de facturen die ze maken. Ik zou zo een factuur wel eens willen zien en nagaan of die factuur wettelijk is. Er moet daar gedetailleerd beschreven staan welke dienst of product er geleverd wordt. Moesten ze mij zaken aanrekenen waarvan ik zeker ben dat ik ze niet besteld heb dan zou ik die factuur niet of maar gedeeltelijk betalen. Laat ze dan gerust mijn diensten afsluiten. Ik heb reserveoplossingen. Seffens ben ik nog mijn korting kwijt!

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

De voor diensten van derden geïnde bedragen worden doorgestort aan de betrokken dienstaanbieder conform de destijds door de fiscus genomen beslissingen**

Proximus en ander operatoren factureren de betrokken dienstaanbieders voor inning en transport

 

** :

sommige diensten zijn BTW-plichtig en andere vallen onder de regionale wetgeving op wedstrijden/ kansspelen/loterijen

 

De wetgeving is vrij duidelijk de dienstaanbieder dient aan te tonen dat er een bestelling geplaatst werd en de gebruiker kan een klacht indienen bij de dienstaanbieder of de telecomoperator

Het fundamentele probleem is evenwel dat er geen op korte termijn sanctionerende overheidsinstelling (meer) is om cowboys snel en adequaat lik op stuk te geven (de ethische commissie was grotendeels een lege doos, voor het BIPT komt de consument niet direct op de eerste plaats en het gerecht ja dan zijn we nogal frequent een decennium verder en de feiten verjaard)

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Dat is zo. Men kan een klacht indienen bij de dienstaanbieder of de telecomoperator. Persoonlijk zou ik in dit geval een klacht indienen bij Proximus, want zij maken de factuur en degene die de factuur maakt moet toch over de nodige elementen beschikken.  Proximus moet dan volgens mij tussen komen, maar ik zie vaak hier op het forum dat ze een telefoonnummer geven en een Stop sms aanraden. Niets over de bedragen die Proximus al heeft geind. Eigenlijk zeggen ze dan tegen de klant : trek uw plan, het is ons probleem niet. 
Ik weet wel dat men het BIPT of het gerecht daar niet voor kan aanspreken. Het gaat meestal over kleine bedragen. Ik vraag eigenlijk gewoon dat Proximus zich eens bezint over de samenwerking met niet altijd eerlijke ondernemingen. Vroeger in de film waren cowboys wel eerlijk en verdedigden hun rechten. 👨‍🌾

De wetgeving is vrij duidelijk de dienstaanbieder dient aan te tonen dat er een bestelling geplaatst werd en de gebruiker kan een klacht indienen bij de dienstaanbieder of de telecomoperator

Hier zit ook een addertje onder het gras die bestelling zal wel op één of andere manier geplaatst geweest zijn door de gebruiker, maar dan op zo’n slinkse manier dat het voor de gebruiker niet echt duidelijk was of niet echt op de hoogte gebracht werd, van de eventuele kosten als gevolg, mss zelfs door op één of andere link te klikken ( ik zeg nu maar iets). 

bvb klachten die bij de ombudsdienst binnen komen :

bij een soort pop-up die op smartphone  scherm open springt met beloftes over een opleiding, veel mensen gaan daar zelf niet op in maar krijgen toch een abonnement aangesmeerd, omdat ze bijvoorbeeld op een verkeerd knopje hebben geduwd om af te sluiten , en ga zo maar door …...

@Marc5100

ik merk uit je gegevens dat de gsm onder je werkgever staat

we hebben een proximus contactpersoon die gekend is bij jullie en zullen vragen hoe we dit best registreren/oplossen.

groeten, 

tina

Beste,

Mijn vrouw heeft net hetzelfde probleem. Onze dochter klikte op een reclame en plots was ze geabbonnerd op Veeds en PlayVOD, voor 4,99 euro per week. Ik heb de link geklikt om te stoppen en ik heb een reactie (alles in het frans) ontvangen via ssm dat de aanvraag to opzeggen abbonement in rekeing is genomen. Geeft niet veel vertrouwen. De gsm van mijn vrouw is van het werk en ik kan dus de instellingen hiervoor niet beheren. Worden via het werk beheert.

Kunnen jullie nagaan of de abboneringen zijn opgezegd?

En kunnen jullie deze praktijken niet stoppen en er meer beveiliging achter stoppen? Is een misbruik van het systeem duidelijk.

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

Ik vrees dat het iets complexer is, concreet:

ik klik op één of ander website en wordt (al dan niet) onbewust één of andere dienst van derden aangesmeerd

Proximus en andere zetten dit op basis van één of ander nummer op mij  afrekening

ik klaag bij mijn operator en die stuurt het gewoon door naar de dienstleverancier

de betrokken dienstleverancier reageert: u heb die dag op dat uur de betrokken dienst aangevraagd = afgehandeld voor mijn operator

de betrokken dienstleverancier reageert en zegt ok ik betaal  u terug geef bij uw rekeningnnr= afgehandeld voor mijn operator

de betrokken dienstleverancier reageert niet (of binnen de gestelde termijn van 5 dagen: conform de wetgeving dient mijn operator zich in de plaats te stellen van de dienstleverancier = ik dien mijn operator hiervan op de hoogte te stellen in principe met de nodige bewijstukken (er daar knelt het eerste schoentje in de wetgeving van HH A. De Croo en P. De Backer)

 

Mogelijke oplossing:

aanpassing van deze wetgeving u dient altijd zonder uitzondering aan een dienstleverancier uw expliciet akkoord te geven tot inschrijving op de betrokken dienst op een specifiek door hem aan u hieromtrent toegestuurd bericht 

 

Is dit 100% “faultproof” : neen waarom omdat Proximus en andere operatoren geen toegang hebben tot de inhoud  van berichten 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Surf naar volgende link: https://nl.forum.proximus.be/settings/profile en vul jouw klantennummer in bij het veld met de naam klantennummer. Elk veld waar er privé staat kan enkel maar gelezen worden door Proximus medewerkers of informatici die onderhoud doen aan het forum.

bvb klachten die bij de ombudsdienst binnen komen :

bij een soort pop-up die op smartphone  scherm open springt met beloftes over een opleiding, veel mensen gaan daar zelf niet op in maar krijgen toch een abonnement aangesmeerd, omdat ze bijvoorbeeld op een verkeerd knopje hebben geduwd om af te sluiten , en ga zo maar door …...

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad, 

je hebt het juiste mailadres van Veedz en ze zijn verplicht gevolg te geven aan je klacht.

zie ook : 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html

veedz DIGITAL VIRGO customer@veedz.be +32 4 277 99 90

vriendelijke groeten,

Tina

En in dit onderstaande veld kan je al heel wat bijkomende privé info toevoegen indien nodig 

 

Reputatie 6
Badge +2

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/veedz-50846
 

U bent waarschijnlijk een van de vele slachtoffers van een niet al te eerlijke onderneming waarmee Proximus helaas graag samenwerkt. 
U moet natuurlijk wel zeker zijn dat u zich niet heeft ingeschreven voor hun diensten.  Ze hebben blijkbaar wel wat trucjes hé! Ik zou als ik zeker was een foutieve factuur niet betalen. Facturen moeten aan bepaalde regels voldoen.

er zijn hieromtrent al wat berichten gepost geweest → bvb 

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/veedz-50846 

Is al de tweede keer op twee jaar tijd dat er op mijn factuur verschillende betalingen gebeurd zijn naar Veedz. 
proximus doet daar blijkbaar niets aan. 
Volgende keer verander ik gewoon van provider, daar hebben ze blijkbaar geen last van Veedz. 
 

begin die valse praktijken echt kots beu te worden. 

Reputatie 7
Badge +3

@idur1961  Dag , deze terugbetaling is in orde. Groetjes Luc

Dag @R Verelst kun je op je profiel klantgegevens toevoegen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Nabil meddah.

+32470******. 2

0210309.. Wij krijge. Nu ook al een paar keer berichten van veeds. Na dat we op auto scout hebben gekeken. 

Hoe kan ik hier van af komen? Alvast   bedankt

Reageer