Vraag

VEEDZ

  • 17 July 2020
  • 98 reacties
  • 32175 Bekeken


Toon eerste bericht

98 reacties

ter info: hier kun je ook al wat uitleg vinden omtrent een gelijkaardig verhaal

en wat je kunt doen:

→ https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/factuur-50368?postid=656436#post656436

Reputatie 7
Badge +3

@femke.rolies 

we laten het zeker nakijken

Vul je in je forum profiel alle gegevens in aub?

klantennr, betrokken gsm nr… dan stellen we een dossier op

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@idur1961 . Graag gedaan. Ik heb het Wendy reeds laten weten :wink: . Groetjes van het hele team. Luc

Ik heb gemerkt dat Proximus mij maandelijks bedragen aanrakend voor Veedz. 
wanneer ik bel naar de klantendienst van Proximus zeggen ze dat ik dit zelf moet stoppen. 
ik heb nog eens geen benul van waar dit komt. 
dit is echt schandalig dat ze gewoon praktijken aanreken waar we zelf niets van weten. 
 

Reputatie 7
Badge +3

@anneke_r  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover waar je wellicht een antwoord zult vinden op jouw vraag. Groetjes, Antonella

Zelfde verhaal bij mij. Op een filmpje geklikt van Veedz en dan ben je blijkbaar automatisch geabonneerd. Niet erg dacht ik: ik heb geen rekening nummer gegeven maar ik is zonder de medeplichtigheid van Proximus in te rekenen. Schandalig dat Proximus een partnerschap aangaat met zo’n malafide onderneming. Ik dien klacht in bij Test Aankoop.

Badge +4

Blijkbaar rare dingen met Veedz

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200614_04990843/abonnement-op-veedz-aangesmeerd-terwijl-ik-twee-handen-aan-het-stuur-had

 

@WimLC  Veedz zal overgaan tot terugbetaling. Deze zal te zien zijn op de volgende aanrekening. Groetjes, Antonella

Beste Antonella,

 

Kan u ons ook helpen met het verwijderen van Veedz? Idem Rougeplay?

Klantnr 609118***

 

Graag ook telefonisch contact ivm abo voorwaarden en samenvoegen van 2 gsm nr’s.

Beste,

 

Ook op mijn factuur werd, ten onrechte, meermaals Veedz aangerekend. Ook ik kende deze dienst niet en kan me niet herinneren hiermee te hebben ingestemd. Ik heb vandaag reeds telefonisch contact genomen met Proximus om dit stop te zetten, waarvoor dank. Daarnaast heb ik Veedz gemaild op mijn geld terug te krijgen. Zonder ter zake doende reactie totdusver.

 

Ik wens deze bedragen terugbetaald te krijgen tenzij men mijn toestemming kan aantonen.

 

Hopend op een snelle reactie.

 

 

Mvg,

Astrid

Reputatie 7
Badge +3

@Nabil.med  Je kan derde diensten blokkeren via MyProximus. Meer info hierover vind je via: Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden | Proximus

Groetjes,
Antonella

Dag Luc,

Ook op mijn factuur werd, ten onrechte, meermaals Veedz aangerekend. Ik kende deze dienst niet en kan me niet herinneren hiermee te hebben ingestemd. Hoe kan ik deze dienst blokkeren zonder de andere diensten zoals “De Lijn”, 4411 en andere te blokkeren? Ik wens deze bedragen terug betaald te krijgen tenzij men mijn toestemming kan aantonen!

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Vriendelijke groet,

Wim

Reputatie 7
Badge +3

@astridvl  Dag Astrid, ik heb een dossier aangemaakt voor dit probleem. Ik zie echter geen m-commerce aanrekeningen op je facturen? is dit op een ander klantnummer. Kun je dit even aanvullen bij je profiel? Groetjes Luc

@astridvl  Dag Astrid, ik heb een dossier aangemaakt voor dit probleem. Ik zie echter geen m-commerce aanrekeningen op je facturen? is dit op een ander klantnummer. Kun je dit even aanvullen bij je profiel? Groetjes Luc

Dag Luc, het betreft februari dus de factuur is nog niet opgemaakt, maar de kosten zijn wel degelijk doorgerekend bevestigde jouw collega me telefonisch.

Reputatie 7
Badge +3

@astridvl . Oh ja ik zie het. De beheerder zal je contacteren. Veedz laat je ook feedback ivm eventuele refund van dit bedrag. Zal ik een blokkering activeren op dit mobiele nummer zodat dit niet meer kan gebeuren?

 Groetjes

Ik heb op 17 augustus in Oostende een QR code gescand in een restaurant waarvan men zei dat het de menu was ,bleek dit een abonnement van Veedz maar Franstalig ,ik wou het net lezen maar onmiddellijk daarna werd ik geredigeerd naar de menukaart  .24 uur later krijg ik bericht dat ik een abonnement hè van Veedz en is er 6,04 euro op mijn Proximus rekening bijgeschreven .Het restaurant weet van niets ,die QR code hing buiten aan de raam.

is prox met zulke praktijken akkoord dan zal ik mijn conclusies nemen .

Ook ik heb, onterecht uiteraard, aanrekeningen ontvangen voor playvod/digitalgp (ik weet niet of dit veedz is, maar iig gelijkaardig). Alle berichten zijn franstalig. Gelieve de bedragen te verwijderen van de toekomstige factuur of terug te storten.

Tenslotte een bedenking : is er wereldwijd überhaupt iemand die doelbewust op dergelijke “diensten” inschrijft?

Reputatie 7
Badge +3

@Marc5100 Je kan informeren en klacht indienen over de aanrekeningen van Veedz via de contactgegevens dat je in dit topic kan terugvinden.

Via onderstaande link kan je meer informatie terugvinden over betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden en hoe je deze kan blokkeren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

Groetjes,
Antonella

 

Reputatie 7
Badge +3

@Marc C  Alle operatoren en derde diensten hebben hieromtrent regels die gerespecteerd moeten worden, nL. de GOF-richtlijnen voor SMS/MMS-diensten.

https://www.proximus.be/dam/jcr:4bec5cd1-b9c0-4234-bb3a-61d2a424c6b8/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/GOF_Guidelines_NL_Final_08082011~2017-05-31-16-50-10~cache.pdf

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@astridvl  Dag dorpsgenoot :wink: , Veedz heeft de terugbetaling goedgekeurd. Ik heb de gratis blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op beide gsm-nummers in jouw pack. Ook wou ik je de tip geven om eens te kijken jouw Minimus pack om te schakelen naar Flex S om te besparen op jouw maandelijkse factuur.

Packs | Proximus

Groetjes,
Antonella

Dag Antonella,

 

Probleem is dat je dan alle diensten blokkeert terwijl het volstaat dat Proximus de samenwerking stopzet met deze malafide firma. Ik zag inmiddels dat ik 3 keer gefactureerd ben voor een maandelijks abonnement en dit op 1 maand tijd. In het juni 2020 nummer van Test Aankoop gaf Proximus toe dat Veedz de richtlijnen op clientinformatie niet volgt maar verder ageert Proximis niet en doet Veedz maar verder. Het is ten andere vreemd dat Proximus dit ‘een derde leverancier’ noemt en geen enkele verantwoordelijkheid neemt maar wel zou dreigen met het stopzetten van haar telefoonabonnement mocht de factuur voor deze ‘derde’ leverancier niet betaald zou worden. Proximus is dus medeplichtig aan deze praktijken door deze mee te factureren. Ik licht hier ook Economische Zaken van in.

Reputatie 7
Badge +3

@pietermj 

het betrokken gms nummer staat onder je werkgever?

Ik informeer bij onze contactpersoon tussen je werkgever en prx

je kan best ook contact opnemen met je personeelsdienst zodat zij het nodige kunnen doen.

groeten

Tina

Dank voor uw reactie.

Met alle respect maar ik vraag mij af of diegenen die niet thuis zijn in het juridische telecommunicatiejargon, een snars van deze GOF-richtlijn kan begrijpen.

Feit is:

FEIT 1: De Franse firma DGP smeert sommige personen, zonder dat ze er zich bewust van zijn, een VEEDZ-abonnement aan, zoals blijkt uit de diverse klachten op dit forum.

FEIT 2: Proximus debiteert de rekening van deze klanten zonder enige verwittiging, via een wekelijks met een bedrag van 4,99 E voor VEEDZ-diensten, hetzij 19,96 E per maand, hetzij méér dan een overschrijding met 10 E per maand waarvan sprake in de (voor leken quasi onbegrijpelijke) GOF-richtlijn.

FEIT 3: Ondanks het bestaan van een GOF-richtlijn, vinden voormelde dubieuze praktijken daadwerkelijk plaats.

Ofwel schiet deze richtlijn bijgevolg te kort, ofwel wordt deze richtlijn met de voeten getreden en treedt er niemand op om de richtlijn te doen respecteren. Voor leken is de richtlijn dermate complex geformuleerd dat het onmogelijk is om te bepalen wie in deze in de fout gaat en wie ter zake volgens de richtlijn in gebreke gebleven is door niet op te treden.

Vragen aan Proximus:

1. Wie is er dan wel volgens de GOF-richtlijn dan in deze in fout gegaan? (M.i. zou door DGP aan de surfende mensen alvast onmiddellijk duidelijk gemaakt moeten worden dat ze op het punt staan om een contract af te sluiten voor een streamingdienst en dat er via Proximus wekelijks 4,99 E gedebiteerd zak worden. Tevens zou Proximus NOOIT zomaar mogen debiteren zonder te checken of de klant weet heeft van het abonnement op een externe dienstverlening. Indien ter zake niets is voorzien in de GOF-richtlijn, dan schiet deze richtlijn m.i. zwaar te kort en is ze aan een ernstige herziening zoals met elke richtlijn die grote mazen bevat die toelaten dat mensen gedupeerd kunnen worden.)

2. Wie moet ter zake wat communiceren aan de (duidelijk soms onwetende) klanten en wie moet optreden eens duidelijk blijkt dat er Proximus-klanten gedupeerd zijn en van niets wisten?

3. Wie moet volgens de richtlijn optreden mbt huidige problematiek, meer bepaald om het gebrek aan communicatie mbt de zogezegde afgesloten VEEDZ-streamingscontracten aan te pakken?

Dank op voorhand om verdere duidelijkheid te scheppen.

Mvg.

 

 

Beste, mijn GSM is in beheer van mijn werkgever met een splitbilling optie. Hierdoor kan ik niet blokkeren. Toch heb ik deze maand al 2x Weedz en vorige maand 1x Weedz staan. Hoe blokkeer ik dit??? 

merci 

Lieven

Reputatie 7
Badge +3

@B Timmermans 

via deze link vind je alvast ook veel informatie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

het nummer in je profiel dat eindigt op 12 is een pay&go ? of is het nummer fout ?

voor het andere nummer zullen we al een klacht opmaken.

groeten

tina

@tina.b, inderdaad ik ben aangesloten via mijn werkgever, ik weet zelf niet wie de contactpersoon is maar dat kan u opzoeken veronderstel ik.

ik ga geen contact opnemen met mijn personeelsdienst totdat ik verder uitleg heb gekregen van Proximus.

Ik quoteer @AntonellaD  hogerop in deze draad : “Ik heb jouw dossier in behandeling genomen. Volgens de antwoordelementen van de derde dienstaanbieder waren de verstuurde sms’en ook bij jou in het Frans. Daarom heb ik VEEDZ verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. VEEDZ is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van februari. Groetjes, Antonella “

Bij mij is hetzelfde het geval en ik verwacht dus dat Proximus bij digitalgp verzoekt terugbetalingen te doen.

Reageer