Vraag

Van het kastje naar de muur gestuurd , slechte service !!!!

  • 11 December 2019
  • 17 reacties
  • 489 Bekeken

Op (ciber) maandag naar de proximus winkel in Neerpelt geweest. Daar wilde ik een black friday  deal kopen nl de galaxy Aura note 10+ . De prijs was echter anders als op de website. Nl 399 ipv 329.Bij beide was een cash back van Samsung van 200 euro ( dat was de Black Friday deal) toch een verschil. het antwoord wat ik kreeg toen ik vroeg waarom zei ze” mijn wedde moet ook betaald worden, weet niet of het zo is maar dat zeg ik altijd maar “  Ik vond het verschil best groot en besloot dan maar on line te gaan bestellen.  Dus na nog wat gebabbeld te hebben over andere service die ze bieden aan zakelijke klanten vertrok ik richting thuis. Daar de website geopend en bestellen maar! Tenminste dat dacht ik . Nu zat het verschil niet in het website of winkel maar in het soort abonnement! ( dat had de juffrouw ook wel tegen mij kunnen zeggen) ik ben nl een zakelijke klant en heb altijd Bizz mobile gehad, maar een paar weken geleden of mss wel iets langer ( time flies) belde mee een mevr op van proximus dat ze me een goedkoper abonnement kon aanbieden. met een besparing van ± 10 euro, ik dat cool toch 120 per jaar. ( alle beetjes helpen ) toch maar even vragen wat het verschil was “ niks zei ze alleen dat het goedkoper is . Ok doe maar dan. Nu kreeg ik een Mubilus M en daar zit nu het knelpunt dit is geen zakelijk abonnement maar een privé . Het verschil zit dus in de btw. Niet echt een besparing want ik ben btw plichtig dus kan de btw terug vorderen. Terug naar het Black Friday verhaal. Ik heb dan toch maar even de klantenservice gebeld met de nodige vragen en ze zeiden dat ik het abonnement  terug kon veranderen   in Bizz mobile bij het bestellen van de tel . Ok duidelijk . Zo gezegd zo gedaan. Maar ik zag dat ik een zwarte kreeg en dat wou ik niet en kon ook niet vinden hoe te veranderen. Dus ik dacht ga terug naar de winkel en bestel hem daar . Daar aangekomen was de winkel dicht ! Een half uur voor sluiting tijd op een Ciber monday met de black friday deals die die dag ten laatste besteld moesten worden. Er hing een papier op de deur met “uitzonderlijk zijn wij vandaag vroeger gesloten. onze excuses voor het ongemak. Dank u voor uw begrip. Proximus verkoop team”  WHAAAT!!!! Hier was ik niet blij mee ze waren gewoon in de winkel en er stonden ook klanten binnen en ze negeerde me totaal. Ik heb toen opnieuw de klantendienst gebeld, Daar kreeg ik gelukkig een heel vriendelijke mevr aan de tel die  ze dat dat eigenlijk niet kon maar me toch zo goed mogelijk geholpen heeft hoe ik de bestelling goed kon doen. Ik moest les geven tot 21.30 en eenmaal thuis heb ik de bestelling gedaan een Galaxy Aura  white note 10+. Ik blij en de telefoon zou op 4 dec. Op 4 dec kreeg ik echter een sms met de mededeling dat door het grote succes de levering later zou plaats vinden , we volgen het op en houden u op de hoogte. Toch maar even gebeld hoe lang dat zou duren. Mijn  huid tel is werkt nl niet meer optimaal en kan als zakelijke klant niet zonder tel (Dat is ook de rede van  aankoop nieuwe tel.) Daar werd me verteld dat de levering op dinsdag 10 dec zou gebeuren. Ik heb maandag de 9 de toch maar even gebeld voor de zekerheid en daar kreeg ik doodleuk te horen dat mijn bestelling gecanceld was en dit al op 5 dec. NIET door mij maar door hun. Als ik niet gebeld had was ik nu nog aan het wachten!!! Blijkbaar is het gecanceld omdat ik mijn abonnement terug had veranderd in bizz mobile. Maar als dat NIET mocht waarom zei de men aan tel mij dat dat kon en waarom is die optie er dan. Ik heb geen foutmelding gekregen dat dit niet mogelijk was ! Ik ben zelfstandig, dat is bekend  bij proximus. Ondertussen word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Vaak met onvriendelijke  mensen aan de tel. Ik heb vorige week al een klacht ingediend over hoe het allemaal is gegaan voordat ik wist dat de tel gecanceld was. Daar werd gezegd “ ik kan uw klacht wel noteren maar daar wordt niks mee gedaan. In de winkel waar ik gisteren ook nog ben geweest zeiden ze me dat ik mijn black friday deal kwijt ben omdat de bestelling gecanceld is . Maakt niet uit dat ik dat NIET  heb gedaan. Toch allemaal een rare en dubieuze bedoeling. Ik ben volledig in mijn recht en toch heb ik geen poot om op te staan. Klachten worden niet serieus genomen en ze doen maar wat willen. Ze zeggen u wordt terug gebeld en dat wordt gewoon niet gedaan. Een klacht kan alleen via tel,  e-mail kan niet meer . Of per post zoals de man in de winkel zei. ( duurt nog langer voordat het is opgelost ) Ondertussen staat wel ergens 399 euro op een rekening en het is NIET mijn rekening  !!!! GELD WEG, DEAL!!!! En ondertussen zit ik zonder goedwerkende  tel en vertrek volgende week  op vakantie ! Hoe moeilijk is het om opnieuw een tel te sturen en 200 euro terug te storten van proximus zelf. Het is tenslotte hun fout en niet die van mij of Samsung ! Denk dat ik dit maar eens naar HBL stuur en ook een klacht indien bij testaankoop en consumenten ombudsdienst. Want bij proximus word ik niet serieus genomen !!!!! Na 34 jaar klant te zijn ben ik diep teleurgesteld in het support systeem. :disappointed::cry::disappointed:

MVG Ellen Willems 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Ellen Willems 

beste Ellen,

oprechte excuses dat dit zo gelopen is.

We laten nakijken wat er aan de hand is.

er loopt een dossier.  Ik heb je brief toegevoegd voor de collega die dit moet behandelen.

vriendelijke groeten,

Tina

Hallo Tina, ik weet dat er een dossier loopt maar het duurt allemaal veel te lang ze zouden 2 dagen geleden al bellen zodat ik de status zou weten maar nog niks. Voor mij dringt de tijd omdat mijn gsm niet optimaal werkt en ik volgende week op vakantie vertrek. Ik heb dus geen tijd voor vertraging. En als ik zo lees in onderwerpen op het forum heb ik hier niet echt vertrouwen in dat dit nog gaat goed komen voor die tijd !!!  Het is al 9 dagen sinds aankoop. Heel erg triest dat dit zo moet lopen . 

MVG Ellen 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Ellen Willems De dossierbeheerder heeft de hulp van IT moeten inschakelen om dit opgelost te krijgen. Wij kunnen hier helaas geen tijdspanne op plaatsen van wanneer het opgelost zal zijn, maar we doen ons best om dit zo snel mogelijk in orde te krijgen. Ik heb alvast het dossiernummer en het nummer van het IT-ticket toegevoegd in je profielgegevens. Groetjes, Antonella

Vandaag nog eens gebeld, en weer geen duidelijk antwoord. Ja dat het een fout is in het systeem. Maar moet ik nu echt wachten tot jullie het IT probleem in jullie systeem hebben opgelost.? toch raar dat met alle techniek tegenwoordig dit niet opgelost kan worden en dat ik daar überhaupt op moet wachten. Ondertussen  zit ik nog steeds zonder tel. Stuur mijn gsm gewoon op en los het IT probleem dan op jullie gemak op !!! Mijn 399 euro is bevroren. Als ik die terug wil moet daar ook weer een dossier van gemaakt worden. Hoe lang gaat dat dan weer duren !!!! Dus zelfs als ik een andere tel zou willen kopen moet ik dan zelf eerst weer 399 betalen. Zo even 800 euro even voorschieten !!! Dat is bijna de prijs van de telefoon zelf . Als ik dat wou had ik het wel gedaan . Mss een beter idee zo zit ik niet meer vast aan jullie voor 2 jaar!!!!   Ondertussen consumenten ombudsdienst al ingeschakeld en HBL. Hopelijk kunnen ze me helpen want bellen naar jullie helpt niet want krijg enkel de klantenservice aan de lijn met dezelfde antwoorden. Dossier beheerder of ITer krijg ik niet te pakken. Dan maar via andere wegen !!!

MVG Ellen 

Reputatie 7
Badge +3

@Ellen Willems Ik begrijp volkomen uw reactie.Ik zou waarschijnlijk hetzelfde reageren.Ik zie dat de dossierbeheerder er volop mee bezig is en men hoopt op een snelle oplossing.Excuses alvast dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

Reputatie 2

Op (ciber) maandag naar de proximus winkel in Neerpelt geweest. Daar wilde ik een black friday  deal kopen nl de galaxy Aura note 10+ . De prijs was echter anders als op de website. Nl 399 ipv 329.Bij beide was een cash back van Samsung van 200 euro ( dat was de Black Friday deal) toch een verschil. het antwoord wat ik kreeg toen ik vroeg waarom zei ze” mijn wedde moet ook betaald worden, weet niet of het zo is maar dat zeg ik altijd maar “  Ik vond het verschil best groot en besloot dan maar on line te gaan bestellen.  Dus na nog wat gebabbeld te hebben over andere service die ze bieden aan zakelijke klanten vertrok ik richting thuis. Daar de website geopend en bestellen maar! Tenminste dat dacht ik . Nu zat het verschil niet in het website of winkel maar in het soort abonnement! ( dat had de juffrouw ook wel tegen mij kunnen zeggen) ik ben nl een zakelijke klant en heb altijd Bizz mobile gehad, maar een paar weken geleden of mss wel iets langer ( time flies) belde mee een mevr op van proximus dat ze me een goedkoper abonnement kon aanbieden. met een besparing van ± 10 euro, ik dat cool toch 120 per jaar. ( alle beetjes helpen ) toch maar even vragen wat het verschil was “ niks zei ze alleen dat het goedkoper is . Ok doe maar dan. Nu kreeg ik een Mubilus M en daar zit nu het knelpunt dit is geen zakelijk abonnement maar een privé . Het verschil zit dus in de btw. Niet echt een besparing want ik ben btw plichtig dus kan de btw terug vorderen. Terug naar het Black Friday verhaal. Ik heb dan toch maar even de klantenservice gebeld met de nodige vragen en ze zeiden dat ik het abonnement  terug kon veranderen   in Bizz mobile bij het bestellen van de tel . Ok duidelijk . Zo gezegd zo gedaan. Maar ik zag dat ik een zwarte kreeg en dat wou ik niet en kon ook niet vinden hoe te veranderen. Dus ik dacht ga terug naar de winkel en bestel hem daar . Daar aangekomen was de winkel dicht ! Een half uur voor sluiting tijd op een Ciber monday met de black friday deals die die dag ten laatste besteld moesten worden. Er hing een papier op de deur met “uitzonderlijk zijn wij vandaag vroeger gesloten. onze excuses voor het ongemak. Dank u voor uw begrip. Proximus verkoop team”  WHAAAT!!!! Hier was ik niet blij mee ze waren gewoon in de winkel en er stonden ook klanten binnen en ze negeerde me totaal. Ik heb toen opnieuw de klantendienst gebeld, Daar kreeg ik gelukkig een heel vriendelijke mevr aan de tel die  ze dat dat eigenlijk niet kon maar me toch zo goed mogelijk geholpen heeft hoe ik de bestelling goed kon doen. Ik moest les geven tot 21.30 en eenmaal thuis heb ik de bestelling gedaan een Galaxy Aura  white note 10+. Ik blij en de telefoon zou op 4 dec. Op 4 dec kreeg ik echter een sms met de mededeling dat door het grote succes de levering later zou plaats vinden , we volgen het op en houden u op de hoogte. Toch maar even gebeld hoe lang dat zou duren. Mijn  huid tel is werkt nl niet meer optimaal en kan als zakelijke klant niet zonder tel (Dat is ook de rede van  aankoop nieuwe tel.) Daar werd me verteld dat de levering op dinsdag 10 dec zou gebeuren. Ik heb maandag de 9 de toch maar even gebeld voor de zekerheid en daar kreeg ik doodleuk te horen dat mijn bestelling gecanceld was en dit al op 5 dec. NIET door mij maar door hun. Als ik niet gebeld had was ik nu nog aan het wachten!!! Blijkbaar is het gecanceld omdat ik mijn abonnement terug had veranderd in bizz mobile. Maar als dat NIET mocht waarom zei de men aan tel mij dat dat kon en waarom is die optie er dan. Ik heb geen foutmelding gekregen dat dit niet mogelijk was ! Ik ben zelfstandig, dat is bekend  bij proximus. Ondertussen word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Vaak met onvriendelijke  mensen aan de tel. Ik heb vorige week al een klacht ingediend over hoe het allemaal is gegaan voordat ik wist dat de tel gecanceld was. Daar werd gezegd “ ik kan uw klacht wel noteren maar daar wordt niks mee gedaan. In de winkel waar ik gisteren ook nog ben geweest zeiden ze me dat ik mijn black friday deal kwijt ben omdat de bestelling gecanceld is . Maakt niet uit dat ik dat NIET  heb gedaan. Toch allemaal een rare en dubieuze bedoeling. Ik ben volledig in mijn recht en toch heb ik geen poot om op te staan. Klachten worden niet serieus genomen en ze doen maar wat willen. Ze zeggen u wordt terug gebeld en dat wordt gewoon niet gedaan. Een klacht kan alleen via tel,  e-mail kan niet meer . Of per post zoals de man in de winkel zei. ( duurt nog langer voordat het is opgelost ) Ondertussen staat wel ergens 399 euro op een rekening en het is NIET mijn rekening  !!!! GELD WEG, DEAL!!!! En ondertussen zit ik zonder goedwerkende  tel en vertrek volgende week  op vakantie ! Hoe moeilijk is het om opnieuw een tel te sturen en 200 euro terug te storten van proximus zelf. Het is tenslotte hun fout en niet die van mij of Samsung ! Denk dat ik dit maar eens naar HBL stuur en ook een klacht indien bij testaankoop en consumenten ombudsdienst. Want bij proximus word ik niet serieus genomen !!!!! Na 34 jaar klant te zijn ben ik diep teleurgesteld in het support systeem. :disappointed::cry::disappointed:

MVG Ellen Willems 

Hey,

Ik begrijp je frustratie heel goed. Al enkele jaren zit ik enorm met mijn internetverbinding + telefoonverbinding te sukkelen. nu heb ik een versterker voor telefoonsignaal er al bij maar de helpt niet! nu zou ikzelf nog een internetversterker moeten gaan huren. het gaat me niet om de 2.5 euro in de maand maar om de service. Nu ben ik ook overgeschakeld naar het nieuwe pakket samen met mijn man. ik zou zeker 25euro in de maand besparen hebben ze me vertelt.Maar niets blijkt waar te zijn!!!!! het scheelt me net 10eu in de maand want ze hebben de 6maanden korting er niet afgenomen,er is steeds iets met de service….ik denk dat ik terug ga overstappen naar een ander provitor zoals telenet die me steeds een goede service heeft gegeven.Nu net hetzelfde de verandering van het systeem met punten. ik keek er vaak naaruit om met de gespaarde punten een film te bekijken omdat ik bedlegerig ben . nu met de nieuwe pix heb ik er niets meer aan! een beetje rekening houdend met invalide mensen zou ook leuk zijn. groetjes 

Reputatie 7
Badge +3

@anjake123 

kan je even specifiëren welke korting was beloofd ? 

dan kijken we dat na.

groeten

Tina

 

Reputatie 2

@anjake123

kan je even specifiëren welke korting was beloofd ? 

dan kijken we dat na.

groeten

Tina

 

 ik ben overgestapt in de proximuswinkel in turnhout. deze heer zei me dat ik korting kreeg om over te gaan naar flex met de 2 toestellen en dit is gebeurt en ik zou de korting krijgen van enkele maanden door de promo. waarom mijn internet en telefoon verbinding niet goed is moet ik ervoor opdraaien? ik huur de telefoonversterker al en deze werkt niet naar behoren en nu zou ik internet versterker ook moet gaan huren. ik vind het jammer dat het zo allemaal moet gaan.

dank je Tina 

FYI: flex packs waar de wifi booster (internet versterker) ingesloten zit, kun je hier zien

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Reputatie 7
Badge +4

= Flex xyz met vaste lijn geeft u recht op een gratis booster (WiFi versterker)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifibooster/particulieren/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/toestellen-voor-tv/wi-fi-booster.html

wat bedoelt u met een tekefoonversteerker? Een MCE voor mobiele (3G) dekking binnenshuis?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/toestellen/mobile-coverage-extender.html

 

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Reputatie 2

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

beste, ik heb die all in for famillies. deze korting hebben ze me ook beloofd maar heb het niet gekregen. Ook de wifi booster niet deze zou ik moeten huren vertelde ze me i de winkel best een heel verschil nu dan ik betaal,hoe kan dit opgelost worden? want naar testaankoop weeral schrijven is ook niet leuk dat we het onder elkaar kunnen regelen.

Reputatie 2

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

beste, ik heb die all in for famillies. deze korting hebben ze me ook beloofd maar heb het niet gekregen. Ook de wifi booster niet deze zou ik moeten huren vertelde ze me i de winkel best een heel verschil nu dan ik betaal,hoe kan dit opgelost worden? want naar testaankoop weeral schrijven is ook niet leuk dat we het onder elkaar kunnen regelen.

DIE MOBIELE COVERITAGE HEB IK MAAR HELPT NIETS BIJ ONS .IEDERE NACHT OM HETZELDE UUR VALT MIJN BEREIK ZELFS WEG 5± DEZE TIJD 2-2.30

Reputatie 7
Badge +4

Martin noch ikzelf zijn Proximus-medewerkers, dir zijn enkel moderators zoals @tina.b 

 

Concreet begrijp ik dat u overgestapt bent naar een Flex-abo (Flex all in for families) via een Proximus-center in Turnhout en dat u onderstaaande niet gekregen hebt:

een beloofde korting (de webpromo/korting van 3 maand?)

de aan Flex all in for families gekoppelde gratis booster (integendeel u betaalt er blijkbaar onterecht voor)

 

Enkel Proximus-medewerkers kunnen dit oplossen wanneer zij uw bericht terug oppikken

 

 

ter bijkomende info: bij  Flex S  is er geen booster inbegrepen.

Reputatie 2

ter bijkomende info: bij  Flex S  is er geen booster inbegrepen.

inderdaad,en ook heb ik geen wifibooster gekregen ik zou die moeten huren. ik heb wel telefoon versterker die niet werkt heb bijna geen ontvangst en mijn telefoon valt regelamtig uit en je kan de klok ermee gelijk zetten dat hij nu deze tijd om 2uur s’nacht uitvalt, heel raar is dit.

groetjes

reageren de controlelampjes op de mobile coverage extender normaal

→ controlelampjes-mobile-coverage-extender

Reageer