Beantwoord

"U hebt helaas geen toegang tot dit nummer"

  • 22 December 2020
  • 15 reacties
  • 1214 Bekeken

Reputatie 1

Hallo. Ik gebruikte de voorbije maanden zelden mijn GSM. Vandaag wou ik even bellen. Ik wou herladen maar de online toepassing hiervoor zegt dat het nummer dat ik intyp een ongeldig nummer is.

Dan deed ik mijn GSM aan en wou ik even nakijken hoeveel krediet me resteert adhv. #123#. Als antwoord op dit verzoek krijg ik “u hebt helaas geen toegang tot dit nummer”. Wat is er aan de hand?

Mvg,

B

icon

Beste antwoord door DaisyS 31 December 2020, 12:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

M_016 schreef:

Herlading belkrediet boven 5 euro is 12 maand geldig, andere kleinere slechts 1 maand

correctie:

Herladen belkrediet vanaf 5 euro is 12 maand geldig, onder 5€ maar 1 maand

NB: je gsm nummer toevoegen aan je profiel?→ profielgegevens invullen/aanvullen 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen)

Reputatie 1

Goed, bedankt allemaal! Ik koop vandaag nog een nieuwe SIM-kaart want het nummer zélf is niet belangrijk.

Reputatie 7
Badge +4

@BrunoVDK Dankjewel voor je feedback. Ik heb dit doorgegeven voor nazicht.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u een Pay&Go kaart/nr hebt en u bv. #121# zult moeten gebruiken, correct?

Korte codes om je belkrediet te achterhalen, te herladen, enz. | Proximus

Reputatie 1

Ik vermoed dat u een Pay&Go kaart/nr hebt en u bv. #121# zult moeten gebruiken, correct?

Korte codes om je belkrediet te achterhalen, te herladen, enz. | Proximus

 

Ja, dat is het probleem niet. Blijkt dat ik geen toegang meer heb tot mijn nummer. Ik hoorde dat het mogelijks komt omdat ik te lang heb gewacht om te herladen? Echter heb ik geen waarschuwing gekregen.

Reputatie 7
Badge +4

Indien u belkrediet vervalt zou u inderdaad vooraf diverse malen sms’en moeten gekregen hebben en zou u bij het uitbellen een gesproken bericht moeten gehad hebben (in principe vanaf 1 maand vooraf aan de vervaldatum)

Herlading belkrediet boven 5 euro is 12 maand geldig, andere kleinere slechts 1 maand

Wat ook kan is dat u zich opnieuw dient te identificeren, indien dit destijds gedaan werd via bankkaart moet u dit doen om de 18 maanden (enkel onbeperkt indien via e-id of uw klantnr van één of ander abo bij Proximus)

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Reputatie 7
Badge +5

@BrunoVDK Kan je je gsm nummer toevoegen aan je profiel? Dan bekijken we het even.

Reputatie 1

Dus de informatie die ik momenteel heb :

  • In maart moest ik me identificeren. Er waren problemen met de e-ID reader dus als ik me goed herinner identificeerde ik me via herlading. Moest ik dit niet gedaan hebben dan zou mijn kaart in april geblokkeerd zijn geweest. In waarschuwingsmails stond er 

    Je hebt je Pay&Go-kaart bijna 18 maanden geleden geregistreerd met een bankkaart. Hoog tijd om je opnieuw te identificeren, zoals de wet het voorschrijft, anders wordt je kaart geblokkeerd op 30/04/2020.

  • In oktober werkte mijn kaart nog.
  • Rond begin december werd mijn kaart geblokkeerd.
  • Voor zo ver ik kan zien herlaadde ik laatst op 13 december 2019 voor 5 euro. Tot op heden gebruikte ik mijn kaart weinig, maar daar zou nu verandering in komen.

Op basis van de voorwaarden die ik gelezen heb online lijkt het alsof mijn kaart geblokkeerd is na 12 maanden. Omdat ik niet herladen heb. 

Moest dit de reden zijn, is het mogelijk om het nummer dan te reactiveren of koop ik best een nieuwe SIM-kaart?

Reputatie 7
Badge +4

U wacht best op een officiële reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum, na 8 dagen zou dit mijns inziens toch tijd worden dat uw bericht opgepikt wordt

Concreet dient effectief een herlading van de kaart na max. 12 maand te gebeuren (anders verliest u uw nummer) en moet identificatie éénmalig met e-id of om de 18 maand met bankkaart plaats te grijpen

Geschrapte nummers worden voor een periode van minstens 6 maand in een niet toewijsbare lijst/reserve opgenomen (en worden voor geporteerde nummers  teruggegeven aan de operator aan dewelke de nummerreeks is toegewezen door het BIPT)

Inderdaad normaal gezien zou dit geen probleem mogen zijn om het nummer terug te krijgen en is het alleen afwachten tot iemand van Prox dit verder onder handen neemt.

mee info:

  • (Koninklijk besluit betreffende de overdraagbaarheid van de nummers van de abonnees van elektronische-communicatiediensten) (ejustice)
    Conform de wetgeving KB 02/07/13 wordt een geannuleerd nummer gedurende minstens 6 maand en maximum 12 maand
    in een niet toekenbare reserve geplaatst.
     
    Geldigheidsduur van prepaidkaarten:  hoe lang is uw pay and go kaart geldig (proximus.be)
    alle operatoren vragen blijkbaar (contractueel en vermoedelijk om redenen van kosten/baten) dergelijke kaarten
    minstens om de 12 maanden te herladen met een minimum bedrag (en sommige zelfs om de 6 maand)
    teneinde een schrapping van het betrokken nummer te voorkomen
    Aan operatoren zoals Proximus worden door het BIPT meestal in reeksen van 1000 of 10000 nummers toegekend,
    uiteraard tegen een jaarlijkse vergoeding/reeks (en in functie van het type geografisch/niet-geografisch/mobiel/...);
    voor sommige reeksen (1xxx, ...) zelfs per individueel nummer
    - In principe krijgt u een gratis bericht wanneer u naar een geannuleerd (niet bestaand) nummer belt.
     

  •  

 

Reputatie 7
Badge +5

@BrunoVDK Ik kan je nummer nergens terug vinden in onze systemen. Dit wilt zeggen dat hij inderdaad volledig geblokkeerd is. Eenmaal een herlaadkaart gedeactiveerd is kunnen wij deze niet meer heractiveren.

Reputatie 1

@BrunoVDK Kan je je gsm nummer toevoegen aan je profiel? Dan bekijken we het even.

 

Ik probeer het maar het nummer wordt niet geaccepteerd. Toen ik #121# probeerde stond er ‘kaart geblokkeerd’. Wat kunnen de redenen hiervoor zijn? Misschien ben ik vergeten me te identificeren? Maar vorige maand werkte het nog, en identificatie dat moest in maart of zo denk ik.

 

EDIT : oh wacht u bedoelde dit profiel op het forum, ja dat heb ik net gedaan. Dank bij voorbaat.

Reputatie 1

Ik wou nog kort vermelden dat er vele problemen waren toen ik online probeerde te kopen van een nieuwe kaart : meermaals herlaadde de pagina vanwege een fout (proximus bracht me terug naar de hoofdpagina). Toen ik wou betalen met bankcontact verschenen er nieuwe fouten, en ondanks de bewering dat de betaling mislukt was kreeg ik toch een bevestigingsmail die ik niet goed kon lezen omdat de scrollbar niet verscheen (ik heb het niet nagekeken maar ik geloof dat de style sheets voor die mail scrolling hadden uitgeschakeld) dus heb ik de mail gekopieerd in een tekstbestand om toch de inhoud te kunnen lezen. Mijn browser is momenteel Brave (zoiets als Chrome) maar op Safari leek het ook niet te lukken. Misschien ben ik de enige met zulke problemen maar indien andere dit ook hebben vermeld dan zou deze info altijd van pas kunnen komen ...

Reputatie 1

Voor zover ik kan zien is mijn situatie gelijkaardig als hier : 

Ik meen me geïdentificeerd te hebben in maart, maar ik kan me vergissen (er waren toen problemen met de eID lezer). Nu is mijn kaart geblokkeerd en kan ik me niet meer identificeren want de toepassing zegt dat het nummer niet geldig is.

Het lijkt zelfs vrij onwaarschijnlijk dat dat de reden is want anders zou mijn kaart in april geblokkeerd geweest zijn, en dat was niet het geval.

Bestel ik best een nieuwe SIM-kaart of kan dit aangekaart worden?

Reputatie 1

@BrunoVDK Dankjewel voor je feedback. Ik heb dit doorgegeven voor nazicht.

Bedankt! Ik had ook wat problemen met het identificeren van mijn kaart maar dat ga ik in een kantoor regelen. Zie deze thread :

Nu moet ik wel toegeven dat ik niet alleen bij jullie dit probleem heb, telkens ik mijn belastingen ingaf in de voorbije jaren waren er problemen en moest ik telkens van browser of besturingssysteem veranderen.