Trouwe klanten blijven in de kou staan!

  • 29 August 2019
  • 15 reacties
  • 413 Bekeken

3 jaar geleden kon ik als trouwe klant een gsm verkrijgen voor 9€, op voorwaarde dat ik nog 24 maanden domicilieerde.
Nu mijn gsm aan vervanging toe is en ik daar weer aanspraak wil op maken, moet ik plots nog eens 10€ per maand opleggen om data te verkrijgen die ik niet kan gebruiken! Ik heb een Tuttimus-abonnement waar alles inzit en de data nu al niet opgebruikt krijg. Ik ga toch geen 24 maanden vasthangen aan een provider voor een toestelletje dat amper meer kost in de Mediamarkt?!
Bij andere providers krijg ik zo'n toestel gewoon gratis als nieuwe klant.
Ook Proxiclub werd eerder al afgeschaft en vervangen door nutteloze voordelen.
Ik voel me zwaar in de kou gezet na 23 jaar trouwe klant en overweeg dan ook duchtig om van provider te veranderen!
Proximus geeft blijkbaar enkel om nieuwe klanten...

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Flamenkita,

Er zijn verschillende dataphone opties mogelijk per gsm toestel.
Als je een lagere dataphone optie kiest is de eenmalige kost van de aankoop van het toestel wel hoger.
Via de onderstaande link kan je info vinden over mogelijke toestellen en opties.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_device_finder/particulieren/producten/toestellen/winkel.html?ot=jointOffer#/products/
Mvg, Koen
Het feit dat de klant met een Tuttimus-abonnement van bijna 100€ per maand, nog moet opleggen om een toestel af te betalen, vind ik niet normaal.
Overal worden er gsm-toestellen bijna gratis aangeboden voor nieuwe klanten, de oude blijven in de kou staan.
Dit noem ik omgekeerde marketing-strategie. Ik soigneer mijn trouwe klanten en dat trekt automatisch nieuwe klanten aan... misschien iets om over na te denken!
Het feit dat de klant met een Tuttimus-abonnement van bijna 100€ per maand, nog moet opleggen om een toestel af te betalen, vind ik niet normaal.
Overal worden er gsm-toestellen bijna gratis aangeboden voor nieuwe klanten, de oude blijven in de kou staan.
Dit noem ik omgekeerde marketing-strategie. Ik soigneer mijn trouwe klanten en dat trekt automatisch nieuwe klanten aan... misschien iets om over na te denken!


Nieuwe klanten betalen ook voor de DataPhone-optie hoor.
Ricko: nogal logisch, wanneer je nog geen abonnement hebt!
Maar minder logisch als je al en abonnement hebt lopen waar al die data al inzit...
Je kan toch niet verwachten dat ze je zomaar een gsm cadeau doen omdat je klant bent? Ik vind het knap dat je er nog gb’s bovenop krijgt.
Als ze dit in het verleden al konden aanbieden en alle buurlanden dat kunnen, waarom kan dit dan weer niet blijven duren? Wij betalen zowat de hoogste facturen van heel Europa en krijgen weinig in ruil. Steeds minder, om eerlijk te zijn. Maar bon, blijkbaar is de gemiddelde Belg snel tevreden...
Dit hangt gewoon van de concurrentie af...
Reputatie 7
Badge +4
Het feit dat de klant met een Tuttimus-abonnement van bijna 100€ per maand, nog moet opleggen om een toestel af te betalen, vind ik niet normaal.
Overal worden er gsm-toestellen bijna gratis aangeboden voor nieuwe klanten, de oude blijven in de kou staan.
Graag concrete info a.u.b.

Tuttimus = (TV+vast internet+mobiel) abo heeft niets te maken met een eventueel gespreide betaling van een nieuwe mobiele telefoon
Dataphone = afbetaling over een periode van 24 maand van uw mobiel toestel; Proximus had er ook kunnen voor kiezen het kind een andere naam te geven (en er eventueel zelfs geen bijkomend aantal GB data aan te koppelen)

Bv.:
Orange France= u betaalt in uw pack uw nieuw mobiel toestel onmiddellijk (of eventueel gespreid)
https://boutique.orange.fr/internet-mobile/pack-open-fibre?_ga=2.119145294.678599029.1567188809-1311472102.1567188809
T-Mobile Nederland: u betaalt voor uw nieuw XR toestel 29€/maand over een periode van 24 maanden
https://www.t-mobile.nl/iphone/iphone-xr?id=22021379&memory=64GB&color=Zwart&shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=GOP21,GAP23,SK335,27506114&lp=1

Blijft: inderdaad Proximus zou inderdaad wel meer kunnen doen voor trouwe klanten (bv. korting in functie van omzet en duur)
Vergelijken met andere landen heeft weinig zin naar mijn bescheiden mening, al heeft ieder wel er zijn eigen mening over. Als de concurrentie hier hard genoeg zou zijn in België dan zouden we wel heel andere resultaten krijgen, kijken maar naar andere voorbeelden hier in België, zo simpel is het...
Reputatie 7
Badge +4
@ Martin
in tegenstelling tot bv. dhr A. Decroo lijkt mij dat er - zeker wat mobiel betreft - concurrentie genoeg is op voorwaarde dat ook rekening gehouden wordt met en naar de prijszetting van MVNO gekeken wordt, maar ja in vergelijking met andere westerse landen zouden de grote 3 in principe wel beter moeten kunnen
Deze drie grote bepalen inderdaad de prijs en is er aan te zien ook 😉
Badge
Maar het is idd wel zo dat de lang bestaande klanten, steeds in de kou worden gezet. Speciale promo, tv en weet ik nog allemaal daar grijpen mensen zoals ik en nog veel andere naast , want het is alleen voor nieuwe klanten. ik ben ook al meer dan 23 jaar klant zeker langer. Nog nooit is voor de klanten die een hele tijd bij proximus zitten , iets of wat van promo gedaan. Onlangs heb ik problemen met inet en tv, dit heeft bijna 2,5 maand aangesleept, 4 techniekers zijn er langs geweest, 30+ maal moeten bellen. Om dan uiteindelijk opgelost te geraken. Wat krijg je dan 1 gratis bonusfilm. Heb daar nog nooooooit van gebruik gemaakt die bonusfilms zijn echt bagger. Laat de mensen dan kiezen uit de gewone catalogus maar niet uit die bonus rommel.Dan heb je nog de spaarpunten premium club. Vroeger kon je daar electro en gsm voor omruilen en nog andere leuke dingen maar nu dat is nog meer bagger wat daar tussen staat. Dus die punten ben ik niets mee. Dus uiteindelijk al wat er aangeboden is , is niet veel soeps , laat staan dat er voor nieuwe klanten wel promotie zijn, van bvb 1 jaar abonnement aan lager tarief, of een keer een tv of keer wat anders...
Reputatie 1
In vergelijking met Orange betaal je voor een nieuwe Samsung Galaxy S10+ over de looptijd van 24 maanden zo'n 498 euro meer! Je hebt bij Proximus wel 2Gb meer data/maand, maar 500€ om gedurende 24 maanden 2Gb meer te hebben, lijkt me wel behoorlijk overdreven. Bovendien is het abo bij Orange op 12! maanden...
Jammer genoeg is Proximus de laatste tijd niet meer aanlokkelijk, wat het voorheen wel was. Ik heb nog altijd m'n oude pack met een oud mobiel abonnement erbij en dat komt nog altijd voordeliger uit dan de Minimus. Dus ipv voordeliger te worden, is Proximus ter plaatse blijven trappelen. Hopelijk kunnen ze zich herpakken.
Binnenkort gaat de nieuwe Proximus CEO daar voor zorgen ☺️
Reputatie 1
Voor m'n mobiel abo heb ik indertijd een permanente korting van 5€/maand gekregen en daar bovenop nog eens 3€ korting omdat het in een pack zit.
Dat waren leuke promoties voor alle klanten toen. Was nog in de tijd van Didier Bellens. 😉

Reageer