Vraag

tel nummer gegijzeld door Proximus

  • 30 December 2022
  • 7 reacties
  • 216 Bekeken

Na 3 telefoons waarvan eentje meer dan 40 minuten duurde (meneer Majed van de klantendienst) en telkens weer mijn probleem moeten uitleggen . Bel nu met een prepaid kaart dus die kosten lopen ook op aan 0,25 euro/minuut.

Mijn probleem :

Overgestapt naar mobile Viking (internet en mobiel met nummerbehoud uiteraard) , geen easy switch mogelijk , op aanraden van de proximus installateur (voor internet) => abbo proximus opgezegd . Resultaat nummer overdracht niet meer mogelijk voor Mobile Vikings (nu al bijna een week) en trek uw plan.

Proximus helpdesk gecontacteerd (zie hierboven) er werd zelfs een ticket aangemaakt voor re-activatie nummer (of godbetert heel het pakket?) . Enfin er gebeurt niks en ik zit hier zonder telefoon . iemand in gelijkaardige situatie ? wat kan ik nog doen ? Proximus houdt mijn telefoon gewoon gegijzeld en eigent zich mijn tel nummer toe ! Leuke reclame hoor .  


7 reacties

Ter info: jouw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je je oude nummer kunt behouden. 

als je de opzeg doet bij je huidige operator dan kun je inderdaad je nummer verliezen

↔ Nummers overdraagbaarheid | BIPT

↔ Vertraging bij uw nummeroverdracht | BIPT

Verder best afwachten tot een PX forummedewerker (moderator) hier de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +3

@Gegijzeld Kan u uw klantgegevens(klantnummer, betrokken gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Beste Joel , dankje voor het berichtje en heb mijn profiel keurig aangevuld . Hopelijk komt er een oplossing , ik ben echt teneinde raad . ter info : enkel mijn mobiel nummer moet terug ge-activeerd worden zodat ik de nummeroverdacht kan afronden bij Mobile Viking (snap niet waarom easy switch niet mogelijk is bij deze laatste) . Afwachten nu . Doei !

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat u best de verdere reacties van Proximus moderatoren op dit publieke forum afwacht

Concreet zoals aangestipt door Martin bent u uw (telefoonnr/GSMnr) technisch/juridisch kwijt wanneer u uw abo zelf opzegt: een nummeroverdracht dient door u via/bij uw nieuwe operator te worden aangevraagd

Easyswitch kan gebruikt worden indien er vaste netwerkdiensten dienen te worden overgedragen en indien Mobile Vikings dit niet zou ondersteunen, handelt deze operator niet conform de geldende wetgeving

Overdracht van mobiele nummers kan op de “oude klassieke wijze” zonder  de easyswitch procedure

Ref.:

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

Veranderen van vaste operator? | BIPT

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dit staat er bij Mobile Vikings i.v.m. Easy Switch.

Je kunt nog niet via Easy Switch overschakelen naar Mobile Vikings internet thuis. We werken momenteel nog volop aan de integratie.

PRO TIP: als je overschakelt naar Mobile Vikings internet thuis, zeg dan je abonnement bij je huidige operator pas op zodra je Mobile Vikings-verbinding actief is. 

Kan ik via Easy Switch overschakelen naar Mobile Vikings internet thuis? – Help & Support - Mobile Vikings

Belangrijke opmerking: indien er op je adres al een actieve verbinding is met het Proximus-netwerk (Proximus, Scarlet, edpnet,...), zal deze verbinding automatisch worden overgeschakeld naar Mobile Vikings, en zal je geen toegang meer hebben tot de diensten waarop je eerder via deze verbinding geabonneerd was. We raden wel aan om te dubbelchecken met je oude provider, zodat alles zeker correct is afgesloten. 

LET OP: op dit moment is het geen optie om Easy Switch te gebruiken. We werken er aan! 

Wat gebeurt als ik al een internetabonnement bij een andere provider heb? – Help & Support - Mobile Vikings

 

Je wilt je huidige nummer houden

  • Bestel je simkaart met abonnement. Maak je keuze en volg de stappen!
  • Hou alvast de gegevens van je huidige provider bij de hand!

https://mobilevikings.be/nl/offer/subscriptions/

 

Kan ik mijn nummer behouden?

Ja, geen probleem. Wanneer je je gsm-abonnement of je herlaadkaart aanvraagt kun je kiezen om je nummer te houden. Tenzij je een nieuw nummer wil. Dat kan natuurlijk ook eenvoudig.
 

Wie zet mijn huidige abonnement stop?

Dat doen wij allemaal nadat je actief bent op het Mobile Vikings-netwerk. Zelf hoef je geen contact op te nemen met je huidige provider.
 

Blijf ik bereikbaar tijdens de overstap?

Ja, hoor. Je blijft na je bestelling bereikbaar via je huidige provider tot je actief bent op het Mobile Vikings-netwerk. Dat moment bepaal je zelf. Er is dus geen periode waarin je onbereikbaar bent.
 

Wat met mijn abonnement bij mijn huidige provider?

Als je in het midden van de maand van provider verandert, rekent je vorige provider normaal enkel de periode aan waarin je nog actief was. Neem gerust contact op met die vorige provider als je niet de volledige factuur wilt betalen, want deze berekening gebeurt zeker niet altijd automatisch.
 

Wat met mijn herlaadkaart bij mijn huidige provider?

In de meeste gevallen vervallen je bundels en je belwaarde van zodra je overstap naar een Mobile Vikings-abonnement gebeurd is. Je kunt natuurlijk bij je oude provider altijd vragen of je enkel voor je actieve gebruik mag betalen. Neem gerust contact op met je huidige provider voor meer informatie.

https://support.mobilevikings.be/hc/nl/articles/360001071478-Hoe-verloopt-de-overstap-van-mijn-huidige-provider-naar-Mobile-Vikings- 

Reputatie 7
Badge +3

@Gegijzeld Ik heb een herstel na opzeg ingeleid voor uw gsm-nummer 0483xxxx06via order R000000110000OF5QQ.Het gsm-nummer gaat binnen de 24u terug actief staan.Er staat wel een éénmalige kost klaar van 59EUR maar die ga ik crediteren van zodra de aanrekening hiervan is opgemaakt.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

 

Dankje wel Joel ,

dus ik doe niks en betaal niks , tof .

Toch wel erg dat ik me tot dit forum moet richten om alles in orde te krijgen . kan me niet voorstellen dat ik de enige ben in dit geval .

Proximus helpdesk is in ieder geval heel stroef .

 

Ik wil niet betweterig overkomen Pat52 maar je quote :

 

Dit staat er bij Mobile Vikings i.v.m. Easy Switch.

Je kunt nog niet via Easy Switch overschakelen naar Mobile Vikings internet thuis. We werken momenteel nog volop aan de integratie.

PRO TIP: als je overschakelt naar Mobile Vikings internet thuis, zeg dan je abonnement bij je huidige operator pas op zodra je Mobile Vikings-verbinding actief is. 

 

Unquote ,

 

Is dus exact wat ik heb gedaan , Internet verbinding overgeschakeld naar mobile Viking (via technieker aan huis niets op aan te merken) . Zodra er een internet verbinding was met mobile Viking mijn Proximus abbo opgezegd en alles netjes opgestuurd (hoop dat alles goed is toegekomen want dat loopt ook al eens mis als ik dat hier zo lees .

 

Prettig eindejaar voor iedereen ,

Doei 

Reageer