Vraag

Tegoed Pay&Go


Hi

 

Eerst weer grappig, Proximus is een communicatie bedrijf en je kan er niet naar e-mailen als je problemen of vragen hebt.

Altijd maar bellen en dan kan je tientallen minuten aan de lijn blijven wachten en persoon 1 van helpdesk zegt A als oplossing en persoon 2 zegt B en je hebt geen bewijzen van wat de helpdesk je antwoord van oplossingen.

 

Nu de vragen:

Enkele jaren terug zat ik nog met een Pay&Go pre-paid kaartje.

Ik bel niet veel, maar moest iedere maand herladen om data bonus te hebben (dacht 1,5 GB mobiele data per maand).

Hele tijd geleden van Pay&Go naar Mobilus Full Control overgestapt omdat je voor zelfde bedrag meer beltijd en data volume had.

Maar ik heb door al die P&G herlaad beuren nog 248,70 euro tegoed wat nu nog m’n tegoed staat.

Maar ik koop geen extra data volume op beltijd, dus die 248,70 euro staat al jaren niets te doen.

Is er een mogelijkheid dat ik met dit tegoed mijn maandelijkse Mobilus Full Control betaal of dat dit tegoed op mijn rekening gestort wordt.

 

2de vraag.

M’n bejaarde moeder is ook overgestapt van een pre-paid Pay&Go naar Mobilus Full Control.

Ik heb een online My Proximus account, kan ik haar Mobilus Full Control abonnement in mijn My Proximus onderbrengen.

Zo kan ik haar verbruik opvolgen en facturen komen dan in 1 account.

 

Mvg

Dimitri


18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Dimitri_042 aanrekening 7237685589 wordt verrekend met de creditnota. Het resterend bedrag zullen we terugstorten op je rekening. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Dimitri_042 Het Play & Gold-programma zal op 31/08/2022 definitief de deuren sluiten.  Alle betrokken klanten zullen vanaf 3 maart 2022 een e-mail (of sms, als het e-mailadres niet gekend is) ontvangen met vermelding van de belangrijke veranderingen en data:

  • Tot 1/6: voor de klant verandert er niets. De bonusgoudstukken ter ere van bijvoorbeeld een verjaardag worden wél al stopgezet.
  • Vanaf 2/6 zal de klant géén spelcode meer ontvangen bij het herladen (of automatische reset van z’n Full Control abonnement).
    De klant zal nog tot het einde van de maand zijn geactiveerde schoppen of Piratapult-tickets kunnen spelen op het web of in de app.
  • Na 1/7 zal de klant niet meer kunnen deelnemen aan de schattenjacht (schoppen) of de Piratapult (tickets) of de Piratapult-wedstrijd (met kans op een Proximus-voucher). De tornooien worden ook afgesloten.
    De klant zal dus ook géén extra goudstukken meer kunnen verdienen.
  • Tot en met 31/8 kan de klant z’n goudstukken nog inruilen in de geschenkencatalogus of overdragen aan een ander Play&Gold-lid.

De klant kan genieten van alle voordelen van Enjoy! (nu ook al). Hiervoor moet hij enkel een MyProximus-account aanmaken.

Meer info via www.proximus.be/enjoy

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Ik kan mij vergissen maar

vermits bv. bij Mobilus S Full Control uw toegestane maandelijkse verbruik beperkt is tot 120 minuten en 2GB data en u het betrokken limiet indien nodig/gewenst kunt aanvullen via een “belkrediet Pay&Go” vermoed ik dat indien u binnen de de maandelijks toegestane limiet blijft uw bestaand Pay&Go belkrediet van 248,70 euro nooit zal aangesproken worden

 

In principe biedt de overschakeling van Mobilus Full Control naar Mobilus hiervoor een oplossing (Pay&Go krediet wordt in mindering gebracht op de betrokken maandelijkse facturen)

 

Ik vermoed  tevens dat Mobilus Full Control als een soort Pay&Go met automatische maandelijkse herlading dient te worden beschouwd en dat als gevolg daarvan mogelijks voor Mobilus Full Control zoals voor Pay&Go voor elke nummer apart een MyProximus account zou moeten opgezet worden (dus mogelijks elk met een aparte e-mail alias)

 

Proximus medewerkers op dit publieke forum zullen u zeker - al dan niet na overleg met een technische backend - een duidelijk antwoord op uw 2 vragen kunnen verschaffen

 

P.S.

Reacties op dit publieke forum kunnen evenwel enige uren/dagen op zich laten wachten; in principe worden de oudste berichten eerst behandeld maar elke nieuwe reactie/herinnering erop zorgt ervoor dat blijkbaar rekening gehouden wordt met het tijdstip van de laatste reactie en niet van het initiële bericht

 

 

 

maar elke nieuwe reactie/herinnering erop zorgt ervoor dat blijkbaar rekening gehouden wordt met het tijdstip van de laatste reactie en niet van het initiële bericht

Toch even een opmerking: Dat klopt volgens mij zeker niet,  toch zeker niet altijd en dit kan ik concluderen uit mijn jaren lange ervaring op de forum.

Enfin het belangrijkste is natuurlijk, dat er morgen een officieel antwoord komt van iemand van Proximus zelf, als ze hier de draad opnemen, hopelijk morgen al ;-)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dimitri_042  Er stond inderdaad nog € 248,70 belkrediet op de kaart op het moment van de wijziging naar abonnement (04/04/2022). Het resterende krediet wordt verrekend op de 1e of ten laatste op de 2e factuur na de wijziging. Hier is nog maar 1 factuur uitgekomen op 25/04, dus het kan nog op de volgende staan. Indien het ook niet op de 2e factuur staat, dan pas mogen/kunnen we dit manueel toekennen in ons facturatiesysteem. Laat ons daarom zeker iets weten als de verrekening bij de 2de factuur nog niet is gebeurd. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Je abonnement wijzigen of opzeggen | Proximus

  • Overstappen naar een ander mobiel abonnement of Full Control: stap over naar een ander tariefplan voor meer of minder data of belminuten. Met Full Control kun je je maandelijkse bundel niet overschrijden en heb je controle over je budget.
  • Heb je een gsm gekocht tegen een voordelig tarief bij je huidig abonnement? De restwaarde van het toestel kan aangerekend worden in geval van wijzigingen aan je abonnement.

    Kijk even je aanrekening of factuur na: als je minder dan 24 maanden in het bezit bent van een gsm, dan verschijnt de DataPhone-optie op je aanrekening of factuur.

  • Als je een recent abonnement of Full Control hebt, dan kun je gratis overschakelen naar een ander abonnement of Full Control via MyProximus:

& cfr info @AntonellaD hierboven

De enige mogelijkheid is dat je het Mobilus S Full Control abonnement omzet naar Mobilus S. Dan wordt het resterend belkrediet overgedragen naar de facturatie.

Het overgedragen belkrediet wordt dan gebruikt als voorschot op jouw maandelijkse facturen.

 

Concreet

 

Wat is verschil tussen Mobilus S Full Control en Mobilus S? Dat je bij de gewone Mobilus S over je maandelijkse bedrag kan gaan, de rest is identiek?

Dus ja

Kan ik nadien gratis terug gaan naar Mobilus S Full Control abonnement met behoud van GSM nummer?

Dus ja

Ik zelf mijn abonnement gratis wijzigen naar Mobilus S via My Proximus.

Dus ja

En wordt het openstaand bedrag dan automatisch verminder door maandelijks abonnementsgeld of moet ik ergens mail, bellen zodat dit automatisch gebeurd totdat openstaand bedrag 0 euro is?

Dus ja

 

Wacht evenwel de formele bevestiging door een Proximus medewerker (moderator) af

Ik vraag al jaren om een creditnota en dit ging niet.

Ik moest ook veranderen van Mobilus S Full Control naar Mobilus  S om bedrag terug te krijgen.

Moet ik nu openstaande factuur betalen of wordt dit al verrekend met die creditnota?

 

Mvg

Dimitri

Reputatie 7
Badge +3

@Dimitri_042 Ik bevestig dat de info en antwoorden van @M_016  correct zijn.
Alles gebeurt automatisch. Je hoeft niet te mailen of bellen om het belkrediet in mindering te laten gaan van de facturatie.
Groetjes,
Antonella

Hi

 

Ik heb de switch gemaakt naar Mobilus S.

Ik krijg nu mail dat ik binnen de 30 dagen m’n Play & Gold punten moet opgebruiken of transfereren naar iemand anders met een Play & Gold account.

Vind dit toch handig dat ik dit voordien voor gewaarschuwd was.

Hi

Deze week terug mijn Proximus  Mobilus S factuur gekregen in de brievenbus.
Zoals verwacht wordt deze ook niet in mindering gebracht van mijn openstaande tegoed.

Moet betaald worden ten laatste op 18/06/2022.
AntonellaD, kan jij maken dat deze nu van mijn tegoed afgetrokken word samen met de volgende facturen?
Moest je eens al weten hoeveel tijd ik hier al heb moeten spenderen voor iets zo simpel.

 

Mvg
Dimitri

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dimitri_042 

Een terugbetaling van het belkrediet is helaas niet mogelijk. De enige mogelijkheid is dat je het Mobilus S Full Control abonnement omzet naar Mobilus S. Dan wordt het resterend belkrediet overgedragen naar de facturatie. Ook in dit geval is een terugbetaling echter niet mogelijk. Het overgedragen belkrediet wordt dan gebruikt als voorschot op jouw maandelijkse facturen.
Je Pay&Go-krediet raadplegen, herladen of omzetten | Proximus

LET OP! Dit staat eraan te komen, maar is op dit moment nog niet in voege:
Wanneer je je nummer overdraagt naar een andere operator kan je, in bepaalde gevallen, een terugbetaling van het resterende krediet op je Pay&Go-kaart of Full Control-abonnement aanvragen. Voor het uitvoeren van de terugbetaling wordt er een administratieve kost aangerekend. Opgelet! Je kunt pas een terugbetaling aanvragen wanneer het gepubliceerde koninklijk besluit in voege treedt.

Terugbetaling van je prepaidkrediet | Proximus

Je kan per klantnummer 1 account aanmaken en beheren. Je kan wel meerdere accounts toevoegen in de MyProximus app.
Een account toevoegen in de MyProximus-app | Proximus

Groetjes,
Antonella

Ik heb de openstaande factuur betaald via overschrijving zoals gewoonlijk.

Ik zie wel wat volgende maand brengt.

Niet persoonlijk aan u Antonella, maar toch weer grappig hoe je hemel en aarde mag bewegen om je geld waar je recht op hebt, te krijgen.

Stel dat ik dit bedrag aan Proximus verschuldigd was, zou niet zo lang aanslepen.

Reputatie 7
Badge +3

@Dimitri_042 Ik heb voor u een creditnota 7293199958, bedrag 248,70EUR opgemaakt.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Vandaag mijn Proximus  Mobilus S factuur gekregen in de brievenbus.

Zoals verwacht wordt deze niet in mindering gebracht van mijn openstaande tegoed.

Hoe kan ik dit oplossen zonder weer uren te mailen en te bellen?

Reputatie 7
Badge +3

@Dimitri_042 Ik ga navraag doen en hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Ik heb het onbestaande bedrag ontvangen op mijn zichtrekening.

Ik probeer nu van Mobilus S terug te gaan naar een Mobilus S Full control abonnement.

Ik heb van jullie moeten overschakelen van Mobilus S Full control naar Mobilus S abonnement om mijn geld terug te krijgen.

Nu dat dit in orde is wil ik terug naar Mobilus S Full Control omdat je dan geen verrassingen kan hebben einde maand.

Maar ik kan nergens die Mobilus S Full cntrol kiezen in Myproximus.

 

Mvg

Dimitri

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dimitri_042 Je kan dit bestellen via onderstaande link. ‘Mijn budget beperken’ aanvinken. Klikken op ‘Bestel nu’ en dan in je winkelmandje op ‘Naar bestellen’. Inloggen met je MyProximus account. Kies voor ‘Ja’ bij de vraag ‘Wil je je bestaand gsm-nummer behouden?’ en vul je gsm-nummer in. Klik op ‘Volgende’ en volg de verdere stappen om de bestelling te voltooien. Groetjes, Antonella

Gsm-abonnementen zonder verplichtingen | Proximus

 

 

Wat is verschil tussen Mobilus S Full Control en Mobilus S?

Dat je bij de gewone Mobilus S over je maandelijkse bedrag kan gaan, de rest is identiek?

Kan ik nadien gratis terug gaan naar Mobilus S Full Control abonnement met behoud van GSM nummer?

Ik zelf mijn abonnement gratis wijzigen naar Mobilus S via My Proximus.

En wordt het openstaand bedrag dan automatisch verminder door maandelijks abonnementsgeld of moet ik ergens mail, bellen zodat dit automatisch gebeurd totdat openstaand bedrag 0 euro is?

 

Mvg

Dimitri

Reageer