We wonen op nog geen 600m van de GSM mast te Laarne (Keistraat) en hebben sinds enkele dagen slechte ontvangst van mobiele telefonie (gesprek wordt verbroken/gesprek valt tijdelijk weg). Op vlak van signaalsterkte hadden we vroeger regelmatig 4 streepjes (=max) op het scherm van de mobiele toestellen met daarbij aanduiding van 4G of 5G, maar nu geraken we nog tot 1 of soms 2 streepjes en regelmatig 3G. Zou er een probleem kunnen zijn met die zendmast? Is het mogelijk dat iemand van de technische dienst van Proximus dit nakijkt? Alvast bedankt.
Ter info in afwachting van een reactie van een Prox medewerker:
Als je dit alleen voor hebt met één gsm of ook op andere plaatsen zou het iets met je toestel of simkaart kunnen te maken hebben.
Klopt maar in dit geval zijn er 3 toestellen die sinds kort hetzelfde fenomeen ondervinden.
Ok, net gedaan
Gisteren en daarnet enkele keren een Speedtest gedaan (met WiFi uit) en zeer variabele resultaten gehad.
Vandaag: van L naar R: iPhone 13, 12 en 8
Gisteren: Van L naar R: Iphone 12 en 8
Op vlak van data trafiek is er in ieder geval nog geen verbetering merkbaar
De gesprekken zijn terug in orde, waarvoor dank.
Anderzijds is de datacommunicatie nog altijd slecht. Kan die ook nagekeken worden?
Sinds een 2-tal dagen is alles (voice & data) terug ok op alle smartphones bij ons thuis. Ik vermoed dat er dan toch recentelijk, nog een extra wijziging gebeurd is aan de kant van Proximus? Hieronder de situatie van daarnet:
In ieder geval: bedankt voor de assistentie!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.