Stopzetten FON vanaf 2019

  • 20 October 2018
  • 10 reacties
  • 571 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Vanaf 1 januari 2019 zet PX zijn samenwerking met FON stop. Hierdoor kan niet meer op de FON hotspots in het buitenland. In België zal je wel kunnen blijvend gebruik maken van SmartWifi.

Dit is een heel jammere zaak. Ik reis veel voor mijn werk en dat was wel een toegevoegde waarde voor mij. Zeker het gebruiksgemak.

En uiteraard is dit weer een functionaliteit die verdwijnt zonder compensatie.

10 reacties

Net zoals free mobiel Internet laptop/tablet (en ook surf free anytime)dat verdwijnt ook zonder compensatie ❗️ ❓
NB: ook een discussie over 👉 vanaf 01/01/2019 kun je niet langer gratis surfen op de wifi-hotspots van FON
Reputatie 2
Badge
Weet er iemand om de niet beveiligde PROXIMUS_FON te verwijderen van die modem? Tegenwoordig biedt die de beveiligde Smart WIFI en WIFI 2.4 en WIFI 5.0 aan. Ik wil die PROXIMUS_FON eruit.
bv in windows 10 kun je dit in de wifi lijst (klikken op het wifi icoon )
dan rechtsklikken op PROXIMUS_FON en kiezen voor "forget" ("vergeten")
Reputatie 2
Badge
Zal de modem die onbeveiligde Proximus_fon dan ook niet meer tonen aan voorbijgangers?
dan moet de hotspot uitzetten op je bbox maar dan is smart wifi ook uitgeschakeld
> klik hier
PS: voor u zelf is er geen gevaar als een voorbijganger Proximus_fon zou gebruiken.
Reputatie 2
Badge
Kan Proximus niet beter gewoon die niet beveiligde Proximus_fon wegnemen op hun modems?
Reputatie 7
Badge +4
Ten laatste begin volgend jaar zal de Proximus_Fon uit onze modems verdwijnen en zal hij enkel nog de Smart Wi-Fi uitzenden.

Groeten Thierry
Bedankt voor je verduidelijking Thierry.
groeten, Martin
Reputatie 4
Badge +2
Wat gebeurt er dan met het '...@proximusfon.be' account ? Ik heb zelf nooit een '@proximuswifi.be ' account gemaakt. Toch staat in e-services ' .....@proximuswifi.be' als een gebruikt account en blijkt 'smartwifi' te werken met het paswoord van het @proximusfon.be account, dat nergens meer wordt vermeld.
Dat account @proximuswifi.be moet je niet zelf aanmaken dit werd automatisch aangepast en beide werken nog altijd, net zoals je Internet login van je bbox nu automatisch @PROXIMUS geworden is ipv @SKYNET , waar beide ook werken.

Reageer