Vraag

slechte ontvangst gsm

  • 23 May 2022
  • 8 reacties
  • 958 Bekeken

Beste,

Ik heb sinds enkele maanden heel slecht bereik op mijn gsm met proximus abonnement

Voorheen was dit nooit een probleem.

Ik heb al een nieuwe simkaart maar het probleem is niet verholpen, gsm is 1 jaar oud, daar ligt het ook niet aan volgens samsung.

Mensen kunnen mij amper bereiken telefonisch, lukt het toch,  dan stopt het gesprek plots wegens geen verbinding of hapert het gesprek en horen de mensen mij niet of ik hen.

 

Ik overweeg over te stappen naar een andere provider 

Dit is regio brecht


8 reacties

Ter info; Kan je geen kruistest doen met een ander gsm (mogelijks van iemand anders) om zo uit te sluiten of het aan de gsm of aan de simkaart ligt?

NB: ik veronderstel dat je bedoelt dat je ontvangst slecht is overal en niet op één plaats bvb.

Beste,

Kruistest had ik al gedaan met een ander toestel, 

Zonder succes,

en vorige week ben ik een nieuwe sim kaart gaan halen bij proximus, ook zonder succes...

Het is idd niet op 1 plaats maar een continu probleem

Reputatie 3
Badge

Eigenaardig, ik woon ook in de regio Brecht, en heb geen enkel probleem. Er is zelfs supersnelle 5G!

Beste,

Kruistest had ik al gedaan met een ander toestel, 

Zonder succes,

en vorige week ben ik een nieuwe sim kaart gaan halen bij proximus, ook zonder succes...

Het is idd niet op 1 plaats maar een continu probleem

Dus als ik het goed begrijp heb je met deze simkaart in een andere gsm ook het zelfde probleem op verschillende plaatsen, dus zou er dan richting sim / proximus moeten gezocht worden en je sim is al vervangen dus meer richting Proximus dan ?

Reputatie 7
Badge +4

Mensen kunnen mij amper bereiken telefonisch, lukt het toch,  dan stopt het gesprek plots wegens geen verbinding of hapert het gesprek en horen de mensen mij niet of ik hen.

 

Dit lijkt mij op het 1e zicht mogelijks een probleem qua dekking door de lokale antenne, bezetting van deze antenne (bv.“one way communication”) en/of gebrek aan radiokanalen (bv. bij “cell handover/handoff”)

 

Stelt het probleem zich bij uw weten  ook op verwijderde locaties (bv. meer dan 10 km verwijderd van uw “gewone/normale” locatie in Brecht?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Brambooh Heb je enkel problemen in uw regio/buurt of ook eender waar je naartoe gaat.Heeft iemand anders(familie, vrienden enz) dat probleem ook als ze bijvoorbeeld bij u thuis komen.Groetjes,Joel

Mensen kunnen mij amper bereiken telefonisch, lukt het toch,  dan stopt het gesprek plots wegens geen verbinding of hapert het gesprek en horen de mensen mij niet of ik hen.

 

Dit lijkt mij op het 1e zicht mogelijks een probleem qua dekking door de lokale antenne, bezetting van deze antenne (bv.“one way communication”) en/of gebrek aan radiokanalen (bv. bij “cell handover/handoff”)

 

Stelt het probleem zich bij uw weten  ook op verwijderde locaties (bv. meer dan 10 km verwijderd van uw “gewone/normale” locatie in Brecht?

 

Beste,

Kruistest had ik al gedaan met een ander toestel, 

Zonder succes,

en vorige week ben ik een nieuwe sim kaart gaan halen bij proximus, ook zonder succes...

Het is idd niet op 1 plaats maar een continu probleem

 

Ik ga er van uit dat er bedoelt werd op meerdere locaties.

Reputatie 7
Badge +3

@Brambooh 

Er zijn inderdaad in de regio Brecht problemen gemeld waarvoor er vandaag werken zullen uitgevoerd worden aan de mast. Dit zal tussen 08:00 en 18:00 (gedurende 5 uren) plaats vinden.

Groetjes,
Antonella

Reageer