Vraag

Slecht ontvangst in Kessel-Lo

  • 20 October 2020
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

De laatste weken is het ontvangst binnen en rondom ons huis in Kessel-Lo ontzettend slecht. Bij bellen duurt het meer dan 10 seconden vooraleer de andere persoon mij kan horen en/of Ik val tijdens het gesprek verschillende keren weg. Mijn vriend, ook bij Proximus, heeft hetzelfde probleem. Kan dit aan de antenne liggen? 
 

Alvast bedankt om dit verder te onderzoeken. 


4 reacties

@ariane_r aangezien je vriend het ook heeft kan het al niet aan het toestel of de simkaart liggen

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat prox forum medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen, als ze hier de draad opnemen.

best je juist adres erin vermelden.

 

Reputatie 7
Badge +4

@ariane_r  Kan je in je profiel aub je gegevens aanvullen zoals het adres waar je dit probleem voorhebt zoals Martin al uitlegde? Met de gegevens die er nu instaan heb ik niet voldoende info. 

Heb je dit probleem nog op andere plaatsen ? Werkte het voordien wel goed ? 

Reputatie 7
Badge +4

https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/

Er zijn verschillende antennes van Proximus (en andere operatoren) op het grondgebied van Kessel-Lo (en buurgemeenten)

bv. Diestsesteenweg, Sportpleinpad, Koning Albertplein, …

Op basis van uw klantnr en/of GSM-nr te vermelden in uw forum login profiel kunnen Proximus-medewerkers u verder helpen j 

Lange gespreksopbouwtijden kunnen bv. verband houden met “geporteerde nummers” en/of internationaal verkeer en/of “overbezetting van de antenne” (beschikbaarheid  vrije radio/controlekanalen)

Onderbreking van gesprekken kan eventueel het gevolg zijn van de onbeschikbaarheid van vrije radiokanalen bij overschakeling van antenne X naar Y tijdens een verplaatsing (elke antenne bestrijkt in functie van de frequentie een bepaalde “zone” = cel)

 

De Proximus-antenne op de Diestsesteenweg bv. ondersteunt blijkbaar

2G/GSM in de 900 MHz band (dus niet in de 1800 MHz band)

3G/UTMS in de 2100 MHz band

4G/LTE in de 1800 MHz band (dus niet in de 800 MHz band en de 2600 MHz band)

 

Welke frequentiebanden door toestel x of y ondersteunt worden is terug te vinden via www.gsmarena.com

Voor recente toestellen is er evenwel geen enkel probleem qua ondersteuning 2G/3G/4G in diverse frequentie banden

 

De laatste weken is het ontvangst binnen en rondom ons huis in Kessel-Lo ontzettend slecht

dus zal het wel niks met ondersteuning van frequentiebanden te maken hebben van het toestel of aan het toestel / simkaart liggen ; trouwens de vriend ondervindt het zelfde probleem en hoogst waarschijnlijk heeft hij ook een ander toestel. 

Reageer