Beantwoord

slecht ontvangst binnen

  • 23 September 2020
  • 15 reacties
  • 2132 Bekeken

Beste,

wij zijn recent naar een nieuwe, goed geisoleerde woning verhuisd en het gsm ontvangst is om te huilen. 
 

ik zag op jullie site een Mobile Coverage Extender staan maar deze is helaas uitverkocht. 

Een medewerker vertelde me ook dat deze niet meer zouden binnen komen. 
 

welke oplossing bieden jullie nog aan om dit probleem op te lossen?

Of als ik op de particulieren markt moet gaan kijken naar een extender, aan welke eisen moet deze dan voldoen?

zijn er suggesties?

 

mvg,

Serge Segers. 
klantnr. 623659834

icon

Beste antwoord door M_016 23 September 2020, 12:46

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel VoWiFi

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/vragen-over-vowifi.html

  • Je moet Bellen via Wi-Fi activeren in de instellingen van je mobiele telefoon.
  • Een Proximus gsm-abonnement hebben en de optie Bellen via Wi-Fi activeren.
  • Zich bevinden onder Wi-Fi dekking van een draadloos toegangspunt in België, ongeacht de provider.
  • Op dit moment kun je bellen via VoWiFi met: Samsung Galaxy A10, A20e, A21s, A30s, A40, A41, A50, A51, A6, A6+, A7 2018, A70, A71, A80, A9 2018, J6, Note 9, Note10, Note10 lite, Note10+, Note20 5G, Note20 Ultra 5G, S10, S10 Lite, S10+, S10e, S20, S20 5G, S20 Ultra 5G, S20+, S20+ 5G, Xcover 4s & Z Flip.

Andere (recente) toestellen zullen zeker volgen ...

Zowel ik als mijn vrouw beschikken over een iphone dus momenteel is dit nog geen oplossing. 
op internet vind ik er wel info over terug dus misschien na een update binnenkort?

toch bedankt voor het snelle antwoord. 

→ » VoWifi « is bij Proximus ook nog niet operationeel.

Reputatie 7
Badge +4

Toch wel cfr Fr-forum maar blijkbaar (voorlopig) alleen voor sommige toestellen van Samsung

Dan moet het heel recent zijn want hier op het forum was de laatste melding dat ze de lanceringdatum nog niet wisten.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie meldingen van +/- 20 dagen geleden voor S10/S20 (blijkbaar met nieuwe software update) maar qua Iphone (voorlopig nog) geen nieuws

kan het niet proberen want de samsung note 8 staat er niet tussen

(recenter op facebook nog)

hopelijk volgen de ander merken en modellen snel.

Denk dat er veel mensen (met een nieuwere woning) gelukkig van zouden worden.

 

https://support.apple.com/nl-be/HT203032
apple zelf is er nochtans klaar voor!

Orange en telenet zijn in België de enige die het blijkbaar al kunnen.
Ik dacht dat proximus normaal koploper was in nieuwe technologie? 

   

   

 

   

   

Wat mij niet duidelijk is of je zelf iets moet doen of dat deze optie VoWifi vanzelf te voorschijn komt op je toestel dat reeds of zal ondersteund worden.

Eventueel VoWiFi

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/vragen-over-vowifi.html

  • Je moet Bellen via Wi-Fi activeren in de instellingen van je mobiele telefoon.
  • Een Proximus gsm-abonnement hebben en de optie Bellen via Wi-Fi activeren.
  • Zich bevinden onder Wi-Fi dekking van een draadloos toegangspunt in België, ongeacht de provider.
  • Op dit moment kun je bellen via VoWiFi met: Samsung Galaxy A10, A20e, A21s, A30s, A40, A41, A50, A51, A6, A6+, A7 2018, A70, A71, A80, A9 2018, J6, Note 9, Note10, Note10 lite, Note10+, Note20 5G, Note20 Ultra 5G, S10, S10 Lite, S10+, S10e, S20, S20 5G, S20 Ultra 5G, S20+, S20+ 5G, Xcover 4s & Z Flip.

Andere (recente) toestellen zullen zeker volgen ...

zoals ik hierboven lees moet je dit zelf activeren op je telefoon.
Ik hoop natuurlijk dat proximus zal communiceren zodra dit mogelijk is??? 

   
Reputatie 7
Badge +4

De testen voor VoWifi zijn volop bezig, op verschillende toestellen. De definitieve datum hangt af van het resultaat van deze testen. We houden jullie op de hoogte.

Ik zie meldingen van +/- 20 dagen geleden voor S10/S20 (blijkbaar met nieuwe software update) maar qua Iphone (voorlopig nog) geen nieuws

dus hetgeen ik op facebook gelezen heb klopt dan toch :wink:

De testen voor VoWifi zijn volop bezig, op verschillende toestellen. De definitieve datum hangt af van het resultaat van deze testen. We houden jullie op de hoogte.

 

Beste, 

Ik ben onlangs overgeschakeld naar proximus. Vroeger kon ik binnen in huis bellen, maar nu lukt dit niet meer sinds ik ben overgeschakeld.

ik heb een iphone SE en heb de functie bellen via wifi ingedchakeld, maar als de telefoon van mijn werk is doorgeschakeld moet ik elke keer bijna naar buiten gaan door slecht ontvangst.

Wat kan ik doen en wanneer kan je nu eigenlijk bellen via wifi?

hier kun je de toestellen zien waarvoor dit kan → Bellen via wifi | Proximus  > duidt ios apple aan …

Maar het zou kunnen dat de activatie niet automatisch gebeurd is en dan kunnen de Prox forummedewerkers dit in orde brengen voor u morgen als ze hier terug langskomen.

zet in je forumprofiel het nummer waarover het gaat bv in tekstveld “ticket” 

Bijkomende info: 

zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

 

Reageer