Beantwoord

simkaarten niet geregistreerd

  • 10 December 2019
  • 10 reacties
  • 280 Bekeken

Reputatie 1

Best wij zijn van scarlet naar proximus overgestapt nieuwe simkaarten gekregen met de post.ondertussen is scarlet afgesloten ik steek de nieuwe simkaarten in de smartphone maar deze zijn nog niet geregistreerd .Nu kunnen wij niet bellen natuurlijk.Kan deze geactiveerd worden?het is de simkaart van mij en mijn vrouw.

 

icon

Beste antwoord door Martin 10 December 2019, 21:56

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hebt u gekozen voor nummerbehoud voor beide SIM-kaarten? Indien dat het geval is kan dit tot 24 uren duren alvorens de activering rond is: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_nb_port_new_network/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/gsm-nummer-behouden-wanneer-u-klant-wordt.html 

Best wij zijn van scarlet naar proximus overgestapt nieuwe simkaarten gekregen met de post.ondertussen is scarlet afgesloten ik steek de nieuwe simkaarten in de smartphone maar deze zijn nog niet geregistreerd .Nu kunnen wij niet bellen natuurlijk.Kan deze geactiveerd worden?het is de simkaart van mij en mijn vrouw.

 

hier > https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265

bij welke operator deze nog behoort

In ieder geval kunnen de mensen van proximus je hierbij verder helpen en ook de smartphone eens heropstarten kan nodig zijn vooraleer je service krijgt.

Louter ter bijkomende info:
Uw oude operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag) inbegrepen om de door Proximus
gevraagde overdracht via crdc te aanvaarden of te weigeren, dan wel gemotiveerd.
Vervolgens beschikt Proximus over 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren
Concreet indien de overdracht bv. op een zaterdagvoormiddag gebeurd is, zal de betrokken overdracht

Dus  zolang je oud nummer in dienst blijft kunt u dus nog bellen via uw oude operator 
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe dan pas bellen via nieuwe operator  
in het beste geval op maandag of eventueel zelfs pas dinsdag uitgevoerd worden.
U kunt uw actieve operator detecteren via www.crdc.be (www.1299.be) en
kunt u via uw oude operator blijven bellen tot het ogenblik van de effectieve reële overdracht.

Reputatie 1

Ik zie op die site dat  beide nummers actief zijn bij proximus mobile

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat nummers van Scarlet en Proximus op de betrokken  website crdc of 1299 terug te vinden zijn onder de benaming van Proximus, het is tenslotte hetzelfde (moeder)bedrijf

Indien u gebruik gemaakt hebt van de procedure nummeroverdracht had u normalerwijze niet zonder bereik kunnen vallen (Scarlet blijft actief tot de concrete uitvoering van de nummeroverdracht via uw oude Scarlet Sim-kaart)

Dus heeft in een dergelijke situatie iemand bij Scarlet (bv. te vroeg gedeactiveerd) of bij Proximus (bv. laattijdige activatie) een fout gemaakt

Problemen bij nummeroverdracht dienen via de receptoroperator (Proximus) te worden opgelost, dus eventueel wachten op de reactie van Proximus medewerkers op dit publieke forum of mocht de reactie even op zich laten wachten toch eens bellen naar 0800 22800

 

@Martin

Concreet indien de overdracht bv. op een zaterdagvoormiddag gebeurd is, zal de betrokken overdracht

Dus  zolang je oud nummer in dienst blijft kunt u dus nog bellen via uw oude operator 
tot het moment van overdracht, en normaal +/- 24 uur later (ook tijdens weekends en feestdagen)
kun je in principe dan pas bellen via nieuwe operator  
in het beste geval op maandag of eventueel zelfs pas dinsdag uitgevoerd worden.

Bovenstaande tekst lijkt mij niet volledig ok, correct?:thinking: Er ontbreken enige zinsdelen in nee? 

 

 

inderdaad, heb blijkbaar een stuk niet gekopieerd, maar soit het is toch aan Proximus om het verder op te volgen / in orde te brengen, dus met verder uitleg kunnen we het toch niet oplossen….

Uw oude operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag) inbegrepen om de door Proximus
gevraagde overdracht via crdc te aanvaarden of te weigeren, dan wel gemotiveerd.
Vervolgens beschikt Proximus over 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren
Concreet indien de overdracht bv. op een zaterdagvoormiddag gebeurd is, zal de betrokken overdracht
in het beste geval op maandag of eventueel zelfs pas dinsdag uitgevoerd worden.
U kunt uw actieve operator detecteren via www.crdc.be (www.1299.be) en
kunt u via uw oude operator blijven bellen tot het ogenblik van de effectieve reële overdracht.

@M_016 je zegt 

Indien u gebruik gemaakt hebt van de procedure nummeroverdracht had u normalerwijze niet zonder bereik kunnen vallen (Scarlet blijft actief tot de concrete uitvoering van de nummeroverdracht via uw oude Scarlet Sim-kaart)

maar ik dacht dat er ergens te lezen stond dat bij de concrete overdracht er toch sprake was van dat er toch rekening moest mee gehouden worden dat het toch tot ± 24 uur kon duren vooraleer je op het nieuw nummer kon bellen, 

Reputatie 7
Badge +3

@luc12 

we kijken na waarom de nummers nog niet actief staan.  Normaal gaat dit wel veel vlugger.

groeten,

Tina

Reputatie 1

Ik heb ondertussen naar de winkel geweest in Mechelen het zou binnen de 2 uur moeten inorde zijn ...afwachten maar....

Reputatie 7
Badge +4

@ Martin

correct enkel Proxximus medewerkers kunnen het probleem verhelpen

ter info number portability process for mobile

https://www.bipt.be/en/operators/telecommunication/Number-portability/practicalities/mobile-numbers-database-and-operational-aspects

&

maar ik dacht dat er ergens te lezen stond dat bij de concrete overdracht er toch sprake was van dat er toch rekening moest mee gehouden worden dat het toch tot ± 24 uur kon duren vooraleer je op het nieuw nummer kon bellen, 

ik vermoed dat jij verwijst naar

of de timer T1 van 1 werkdag tussen aanvraag  (niet execute!) overdracht door receptor en acceptatie door donor

of het het mogelijke (minimum) tijdsverloop tussen onderschrijving van een abo en de activatie ervan in de backendsystemen (bv. batchproces ‘s nachts)

= de activatie in de backendsystemen dient “iets” te voor de “porting execute” worden uitgevoerd om “no service problemen te voorkomen”

 

 

Reputatie 1

het is ondertussen in orde…..bedankt iedereen voor de antwoorden

Reageer