Vraag

Simkaart omruilen in tijden van coronavirus

  • 22 March 2020
  • 24 reacties
  • 1567 Bekeken

Ik moet mijn GSM vervangen en daarvoor een hele oude simkaart omruilen.  Normaal kan ik hiervoor in de verkooppunten terecht, maar die zijn “tijdelijk” allemaal gesloten. Kan het omruilen van de simkaart op andere manier, bv. online en levering via koerier aan huis  ?

Met dank bij voorbaat.


24 reacties

Dat is dan toch al heel goed nieuws :thumbsup_tone3:

@HeidiE@Martin  ik heb zelf maar telefonisch contact opgenomen met PXS. Morgen zou simkaart met koerier al aankomen??

mvg

Jordy

@Martin thanks!!

Ter info: Pas morgen komen ze van proximus hier terug langs.

Ik weet niet juist welke opties je allemaal kunt kiezen op 0800 22 800 maar als je er er één uitkiest aan de operator uitlegt waarover het gaat zullen ze u wel kunnen doorverbinden.

Of anders gewoon wachten tot morgen als iemand van proximus zelf hier je terug wilt verder helpen

@HeidiE enig idee wanneer ze gaan bellen? Heb de hele namiddag zitten wachten maar niemand belde mij. Kan je eventueel zeggen welke nrs ik moet intoetsen als ik 080022800 bel, zodat ik bij de juiste dienst geraak.

Want op deze manier duurt het veel te lang al. (Zeker geen verwijt naar jou, integendeel ;) )

mvg

Jordy

Reputatie 7
Badge +3

@JDS je vraag en gegevens zijn doorgegeven, we bellen je op! Grt, Heidi

@HeidiE gsm nr toegevoegd.

alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@Glenn Rayp je gegevens zijn doorgegeven, we bellen je op! Grt, Heidi

@HeidiE : dank u wel voor uw reactie.  Ik heb mijn vast nummer aan mijn profiel toegevoegd, waarop men mij kan bellen.

Tip: indien je  de oude simkaart nog gebruikt in één of ander gsm, als je belt naar de helpdesk om een nieuwe op te sturen dan is het best dat je hun vraagt om de oude niet te vlug te deactiveren want naar het schijnt heeft Bpos vertragingen bij het leveren en dan zit je zonder bereik tot je de nieuwe ontvangen hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Glenn Rayp en @JDS hiervoor neem je best contact met onze klantendienst via 0800 22 800 of noteer een contactnummer in jullie profiel en ik laat jullie opbellen. Grt, Heidi

@JDS ik hoop het ook voor u, dat er hier weldra iemand regeert van Proximus zelf zodat je kan verder geholpen worden.

@Martin heb het in het vak “Ticket” geschreven.   En bedankt voor Uw hulp ;)

Inderdaad snel reactie van PXS komt er niet? WInkels sluiten is één ding, maar klanten die problemen hebben moeten toch ook via deze weg dan snel kunnen antwoord krijgen?

 

 

Bedankt voor de reacties ! 

Dat je de SIM-kaart kan knippen, was ik van op de hoogte.  Maar mijn SIM-kaart is héél oud (Nokia: ging tot verleden week niet stuk) en die kan je niet knippen.  Vandaar dat wachten op Proximus mij de beste optie lijkt.

die gegevens mag je daar ook één of ander vak invullen dat spaart tijd voor proximus en als ze hier de draad opnemen hebben ze de gegevens dan direct bij de hand anders moet ze u toch eerst vragen maar best niet op het openbaar forum zetten om misbruik te vermijden.

@Martin maar het is niet voor mij maar voor een familielid. ;)

Privé gegevens invullen in je forum profiel (bv gsm nr , simkaartnr….)

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde privé gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Heb je ergens geen mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te steken om te weten of de simkaar defect is.

Ik heb voor een familie lid ook een nieuwe simkaart nodig. Er komt op enkel “noodoproepen” Weet dus niet of het aan de simkaart ligt of aan het nieuwe gsm toestel.

Het gaat over klantnr 608566165

@proximus kunt U mij asap contacteren aub. Dan kan ik de privé gegevens doorsturen.

mvg

daarom heb ik over die youtube filmpjes gesproken daar wordt dit allemaal uitgelegd.

Ik heb wel al iedere keer via proximus gegaan, dus heb geen ervaring met zelf knippen.

een keer googelen en je vind info genoeg 

bv https://www.google.com/search?q=simkaart+kniptang

maar je zult ook resultaten vinden als “doe het niet”

enfin het is tenslotte aan Glenn om de keuze te maken. 

Reputatie 4
Badge +1

er worden trouwwens voor enkele euro’s speciale kniptangen verkocht ( zoek  google ) waarmee je uit een grote SIM, een micro of een nano kan knippen, en dat is feilloos (kniptang heb ik trouwens ook aangeschaft) Als je eerst de micro knipt, en vervolgens de nano (zoal bij de dual-formaat tang trouwens voorzien is), dan heb je ineens de verloopkadertjes erbij om eventueel de sim in andere apparatuur te gebruiken, terug naar micro of terug naar volle formaat.

--‘t is maar dat je het weet, en je vermijd om via Proximus te moeten gaan --

ja het kan inderdaad en ik heb dit vroeger hier ook al af en toe gepost maar, Ik zou het toch niet aanraden, maar ieder doet uiteraard wat hij niet laten kan.

Waarom ik het niet aanraad is omdat het ook deels afhangt hoe handig men is, kun je hier trouwens soms afleiden uit de feedback :slight_smile:

Maar voor wie het toch wil proberen kun je ook bv eens zien hoe het moet op YouTube, maar er zijn hierbij ook voorbeelden hoe je het best niet doet( bijknippen tot ze past) :relaxed:

Reputatie 4
Badge +1

In principe kan je ook de oude (grote) SIM kaart bijknippen tot het gewenste formaat, micro of nano. Hiervan vindt je op internet schema’s die schaal 1:1 zijn.

Het enige nadeel is, dat je na het knippen de sim niet in een groter formaat-bay kan zetten, tenzij je verloopstukken koopt (bestaat, heb die ook gekocht, voor geval toch oude gsm plots zou noodwendig zijn).

Dat knippen, alhoewel velen hiervan huiverig staan, gaat echt heel goed. Wel een stevige schaar gebruiken, en eerst goed aftekenen (krassen)

Daarom, bij aanschaf (ruil enz) van oude naar nieuwe sim, het geheel goed bijhouden (kaart met pins en puks op en de niet gebruikte kaders, zodat je bvb een nano later ook nog in een micro of grote sim- toestel kan plaatsen 

Hiermee vermijdt je de poespas van activeren van de nieuwe sim ook nog eens ( of wat ik al meemaakte, dat bij ruil van een onderdeel (afstandbediening van TV decoder) de “man” in een Prox-center plots zich geroepen voelde om mijn abonnement ongevraagd te gaan wijzigen (omdat het een “verouderd” abbo was !!!!, WIE geeft zo iemand het recht ….???, is uiteraard niet doorgegaan, want dan was TN een klant terug rijker, op slag !, had het maar nipt op tijd gezien dat scherm klaarstond , maar nog niet doorgegeven)

OK. Alle begrip. Bedankt voor het snelle antwoord !

Proximus kan er een opsturen met Bpost maar wel rekening mee houden dat er wat vertraging op zit met de leveringen bij Bpost dus mogen ze uw oude kaart niet te vlug deactiveren

morgen komt iemand van proximus hier terug langs om je verder te helpen.

Reageer