Vraag

Simkaart of toestel?

  • 20 August 2019
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Ik heb 2 dagen geleden mijn gsm kort in het water laten vallen (wat inderdaad heel stom is.) Hoe dan ook, lijkt mijn gsm volledig in orde alles werkt. Nu er gebeurde iets eigenaardigs eerst kon ik wel nog bellen en berichten versturen. daarna heel sporadisch en nu gewoon niet meer. Ik vraag me met andere woorden af of mijn simkaart aan vervanging toe is of het aan mijn toestel ligt. Ik heb wederom geprobeerd een andere simkaart (niet de mijne) in mn toestel te stoppen en dat gaf hetzelfde resultaat. Ik weet niet wat ik moet doen nu...

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

indien alles wel werkt wanneer je je simkaart in een ander toestel stopt, ligt het aan je GSM.
Het feit dat een andere simkaart ook problemen geeft in je GSM, vrees ik eigenlijk een beetje dat het wel aan je toestel mogelijk toch wel defect is.

Groeten Geert
Reputatie 4
Badge +1
Hallo.
Als je een gsm/smartdinges in het water laat vallen, ook al is het kort, dien je zo snel mogelijk het toestel open te maken en de batterij eruit te halen (voor sommige smartdinges niet mogelijk omdat ze gesoldeerd zijn !!!, wat hier dus duidelijk een nadeel is)
Waarom??: omdat door de batterijspanning de draadjes die kunnen kontakt maken via water, te beginnen met de batterijaansluiting zelf of zelfs in de batterij, worden opgevreten (wat men electrolyse noemt), namelijk het koper/zilver/goud van de negatieve pool gaat migreren naar de draad met positieve spanning via het water dat altijd wat geleidend is, waardoor de eerste (min) doorgevreten wordt. Dat kan dus overal gebeuren, in het display, toetsenbord,noem maar...
Dat gebeurt uiteraard traag, omdat de spanning laag is, en de bedrading een zekere dikte heeft.
Om dat te voorkomen, dus de batterij eruit en alles grondig enkele dagen laten drogen, mag op de verwarmingsradiator of goed in volle zon, met kastje open, ook de batterij zelf goed laten opdrogen. Pas daarna alles terug monteren en uittesten. Op deze wijze heb je 100 % geen schade. (vergeet ook niet de SIM(s) eruit te halen en de kontakten goed af te drogen... laat ook deze eruit tot de rest droog is. Effecten van achtergebleven water kunnen zelfs dagen nadien nog gebeuren, als je het niet meer verwacht, indien je te vroeg zou besluiten dat alles droog is.

Als je , volgens jou uitleg enkele dagen een werkend toestel had, en stilaan aftakelde, is de beschadiging blijkbaar een feit, en is uw toestel mogelijk perde-total (sorry)

Reageer