Beantwoord

Sim 1 niet geregistreerd

  • 2 December 2022
  • 10 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik ben overgegaan van Telenet naar Proximus. Telenet heeft mijn sim kaart gedesactiveerd op woensdag 30/11 kort na de middag. Tot op heden is mijn Proximus sim kaart blijkbaar nog steeds niet actief geraakt. Ik zit dus al meer dan 2 dagen zonder bereik voor mijn klanten, wat heel vervelend is.

Kan iemand dit eens deftig nakijken voor mij aub zodat dit zo snel mogelijk in orde komt. Ik heb nu al een paar keer gehoord dat het binnen de twee uur zou opgelost worden maar na meer dan 2 dagen beweegt er blijkbaar niets.

Dank bij voorbaat,

Koen Pletinckx

icon

Beste antwoord door koenpletinckx 6 December 2022, 09:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Kijk eens bij welke operator je nummer nog toebehoort 
Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability
zie ook uitleg:  wacht al dagen voor activatie | Proximus Forum

Reputatie 1

sim staat nog steeds op Telenet maar mijn nummer is wel afgesloten (niet meer in gebruik als je er naar belt) en heb ook al sinds woensdag bevestiging gekregen van Telenet dat ze mij gedeactiveerd hebben.

Echt wel frustrerend, al sinds woensdag niet meer bereikbaar voor klanten (is een business tel). Wou nog meer zaken overschakelen naar Proximus maar ik zal het maar zo laten. Heb al genoeg gezien van hun service...

Reputatie 7
Badge +3

@koenpletinckx  Als je een Business account hebt bij Proximus bel dan eens naar 0800 22 500.

En het doorgeven via deze website van de business support https://www.proximus.be/nl/id_f_cb_stim_serv_bizz-expert/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/b-orphans/forms/f-cb-stim-serv-bizz-expert.html

 

Reputatie 1

@Pat52 Dankjewel voor je hulp/tips… Helaas heb ik al 5-6 keer naar de 0800 gebeld maar wordt van “kastje naar de muur” gestuurd… Hebben me zelfs een keer naar een Proximus shop gestuurd omdat ze via telefoon zogezegd niets konden doen. Kom ik daar toe (is 20 minuten rijden voor mij) om daar dan te horen dat ze niets kunnen doen en dat ik best naar die 0800 bel …
Ook al twee keer gehoord dat ze me binnen de 2 uur zouden contacteren. Niet dus.

Vrijdag had ik iemand aan de lijn die me zei dat ik tot maandag moest wachten. Ondertussen al mails gekregen van klanten die me niet konden bereiken. Wat een top business service van Proximus toch :o(
Heb al dik spijt van mijn overstap van Telenet ...

Reputatie 7
Badge +4

Proximus moderatoren op dit publieke forum zullen u normalerwijze vanaf morgen wel verder kunnen helpen

Conform de van toepassing zijnde wetgeving kan en mag uw nummer bij nummeroverdracht niet afgesloten worden door uw vorige operator tot de overdracht effectief heeft plaatsgevonden op aanvraag van uw nieuwe operator; ik ga er hierbij van uit dat u uw contract bij Telenet zelf niet opgezegd hebt

In ieder geval is de support via 0800 xxy00 van Proximus blijkbaar “ondermaats”, indien via www.1299.be vastgesteld wordt dat het nummer nog bij Telenet zit is in ieder geval de overdracht nog niet uitgevoerd

De overdracht van een gewoon mobiel nummer moet normalerwijze binnen een termijn van 1 à 2 dagen (van maandag tot en met zaterdag) uitgevoerd zijn, tenzij er onvolledige/foutieve gegevens zouden voorhanden zijn

Proximus is conform de van toepassing zijnde regelgeving uw enige gesprekspartner die het probleem dient op te lossen en u desgevallend een beperkte schadevergoeding dient uit te keren bij een laattijdige overdracht

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Dankjewel voor je hulp/tips… Helaas heb ik al 5-6 keer naar de 0800 gebeld maar wordt van “kastje naar de muur” gestuurd… Hebben me zelfs een keer naar een Proximus shop gestuurd omdat ze via telefoon zogezegd niets konden doen. Kom ik daar toe (is 20 minuten rijden voor mij) om daar dan te horen dat ze niets kunnen doen en dat ik best naar die 0800 bel …
Ook al twee keer gehoord dat ze me binnen de 2 uur zouden contacteren. Niet dus.

Vrijdag had ik iemand aan de lijn die me zei dat ik tot maandag moest wachten. Ondertussen al mails gekregen van klanten die me niet konden bereiken. Wat een top business service van Proximus toch :o(
Heb al dik spijt van mijn overstap van Telenet ...

@koenpletinckx

Jammer dat de ondersteuning zo mank loopt bij Proximus.

Ik geef je de gegevens van business experten  met hun rechtstreeks contactnummer hopelijk kan één van hen je morgen helpen. ( zijn vanaf 08 uur bereikbaar tot 17 uur) 

 Contacteer de Proximus medewerker bevoegd in je regio uit onderstaande contacten. 

Je persoonlijke Business Expert in jouw regio

Marjan Smessaert

0477 / 854366
Ieper - Roeselare - Veurne

Ellen Rombaut

092661551
Ninove – Oudenaarde – Deinze – Halle - Gent

Gery Serneels

03 / 206 71 40
Lier – Berchem – Heist Op Den Berg – Wijnegem – Deurne – Wilrijk

Wim Vermeulen

016 / 31 98 22
Neerpelt - Lommel - Mol - Geel - Turnhout - Hoogstraten

Wendy Bakker

050 / 44 74 37
Brugge - Knokke - Oostende

Pascal Verheye

0476 / 499867
Kortrijk - Kuurne - Tielt - Waregem

Immanuel Degryse

0477 / 537373
Aalst – Dendermonde – Lokeren - Eeklo

Myriam Van Eyken

016 / 31 98 20
Genk - Hasselt - Sint-Truiden - Tongeren

Yasin Celik

02 / 202 48 30
Brussel

Hossein Zarzour

03 / 206 71 43
Sint-Niklaas – Beveren – Schelle – Mechelen – Vilvoorde

Jeffrey Sobrie

03 / 206 71 42
Antwerpen Centrum – Brasschaat – Kapellen – Wuustwezel

Steven Van Roelen

016/ 31 98 23
Leuven – Aarschot – Diest – Herentals – Tienen

Vriendelijke groeten, Patrick

@koenpletinckx heb je dan als business klant geen contactpersoon toegewezen gekregen.

Al wil dit niet altijd zeggen dt het veel vlugger opgelost wordt, maar dan ben je wel bij de correcte persoon die inwendig de juist personen kan aanspreken.

Al kunnen de PX medewerkers moderatoren dit zeker ook tot een goed einde brengen,  zoals ook aangehaald door M_016.

Reputatie 1

@Pat52 @Martin @M_016 

Dankjewel allemaal voor jullie feedback !

Ik heb geen contactpersoon toegewezen gekregen maar mijn laatste (klachten)telefoontje was wel bij iemand uit Hasselt en die heeft me wel haar emailadres gegeven (was een Sigried).

Aangezien ik in Geraardsbergen zit zal ik morgen contact opnemen met de verantwoordelijk voor regio Ninove.

Ik heb inderdaad zelf niets opgezegd bij Telenet, dus daaraan kan het niet liggen. Ik begrijp dat er altijd wel eens iets fout kan lopen, er kan op elk niveau en bij iedereen wel eens een spijtige vergissing toeslaan. Maar de manier waarop dit aangepakt wordt zegt veel. 

Was van plan om alles van Telenet over te zetten naar Proximus, maar dat ga ik nu echt niet meer doen nu ik ervaar wat de zogenaamde “Business Service” is bij hen. Het zal bij die ene GSM blijven (gesteld dat ze het maandag eindelijk in orde krijgen).

Nogmaals bedankt aan iedereen voor de reacties !

Koen

Reputatie 7
Badge +3

@koenpletinckx Is het ondertussen in orde?

Reputatie 1

@Pat52 Ja, gelukkig wel. Sim is actief geworden kort voor de middag gisteren. Of misschien al vroeger, maar dan heb ik GSM nog eens geprobeerd.

Had ook gebeld naar de verantwoordelijke van mijn regio maar heb op voicemail moeten inspreken en gevraagd om mij terug te bellen (op een ander nummer toen omdat ik nog geen bereik had). Dat kan ik wel begrijpen, iedereen is druk bezig. Maar die heeft mij tot op heden ook nog niet gecontacteerd. Snel zijn ze bij Proximus dus niet om je te helpen…

Soit, na bijna 5 dagen onbereikbaar te zijn is het dan toch nog goed gekomen.

Nogmaals dank aan iedereen voor jullie reacties, en dank Pat52 om nog even te informeren.

Groetjes,

Koen