Vraag

sim 1 niet geregistreerd

  • 28 February 2020
  • 8 reacties
  • 839 Bekeken

Beste, ik ben een 2tal weken geleden mijn smartphone op vakantie verloren. Ik ben vanaf vandaag terug in België en ben een nieuwe simkaart met dezelfde nummer gaan halen. Nu staat er nog steeds op dat mijn sim 1 niet geregistreerd is.. weten jullie hoe dit komt?

Mvg Admir


8 reacties

Reputatie 1

Werkt de oude simkaart nog ?
Pas als de oude simkaarten niet meer werken, kan je proberen op nieuw toestel.
Nieuw toestel wel herstarten anders probeert die niet om op netwerk te komen.

Het kan inderdaad zijn dat in de winkel nog ergens moet geklikt worden.
Dan moet je terug naar deze winkel.

Ik ben het vorige toestel kwijt geraakt, maar de simkaart werkte nog prima. De gsm bleef ook over gaan wanneer we ernaar belden om hem terug te vinden. 

Het nieuwe toestel herstarten heb ik geprobeerd maar werkt jammer genoeg niet. 

Reputatie 1

@Admir31 normaal moet je 2u rekenen voor activatie, wanneer ben je naar de winkel geweest?

Reputatie 1

@Admir31 misschien eens bellen naar de technische dienst op 080022800:thinking:

Is dit eigenlijk niet het zelfde zoals een simkaart laten omruilen en dan werkt de nieuwe quasi ogenblikkelijk, kortom ik heb zeker nog nooit een uur en zeker geen twee uur moeten wachten in de winkel waar ik ga kijken ze direct op hun PC om te zie of alles in orde is.

Reputatie 6
Badge +3

Het kan zijn dat Proximus jouw vorige SIM kaart geblokkeerd heeft omdat deze gestolen is. Dat dit momenteel nog zo in hun systeem staat en dat hierbij jouw nieuwe SIM kaart nog geblokkeerd staat in hun systeem. Lees hier: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_stolen_phone/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/defect-verloren-of-gestolen-toestel/gestolen-gsm-blokkeren-verloren-sim-kaart-blokkeren.html

In ieder geval zal het wachten zijn tot maandag als hier iemand terug passeert van proximus zelf op het forum om dit verder te onderzoeken of anders morgen bellen naar 0800 22 800 of ze het daar verder kunnen eventueel in orde brengen.

Reputatie 7
Badge +4

@Admir31 
Sorry voor de late reactie. Is de omruiling van de simkaart in orde?
Mocht dit niet zijn, kan je ons dan via privébericht het correcte simkaartnummer bezorgen?
Alvast de excuses.
Mvg, KoenN

Reageer