Beantwoord

Samsung S22 gekocht bij Proximus, geen VoWifi?

  • 13 December 2022
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Met de black friday aanbieding heb ik mijn S21 ultra vervangen door de S22 ultra bij een proximus winkel.

Door te wonen in huis met goede isolatie, is mijn mobiel bereik erg beperkt.

VoWifi is voor mij essentieel en heeft me al vaak dienst bewezen op mijn vorige toestel.

 

Helaas krijg ik met de S22 Ultra VoWifi niet actief, waardoor ik telkens oproepen mis.

De instellingen staan zoals aangegeven op de website.

Bij de proximus winkel hebben ze daarnet uit voorzorg mijn simkaar vervangen, zonder effect.

Verder zeggen ze niets te kunnen doen en wijzen ze me door naar de support dienst van Samsung.

 

Wel de EUX versie ontvangen van proximus ipv de LUX variant, zou dit de boosdoener kunnen zijn?

 

icon

Beste antwoord door Luc.M 14 December 2022, 10:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee alle versies zijn voor zover mij bekend reeds enige tijd van het EU type

Vermoedelijk staat VoWiFi niet actief kant Proximus of detecteert uw S22  nog voldoende mobiele (4G)dekking op uw locatie zodat voWiFi niet actief komt (eventueel vliegtuigmodus proberen in dat geval)

Nee alle versies zijn voor zover mij bekend reeds enige tijd van het EU type

Vermoedelijk staat VoWiFi niet actief kant Proximus of detecteert uw S22  nog voldoende mobiele (4G)dekking op uw locatie zodat voWiFi niet actief komt (eventueel vliegtuigmodus proberen in dat geval)

Bedankt voor je reactie!

 

Net even geprobeerd om uit te sluiten.

Vliegtuigmodus geactiveerd, vervolgens wifi aangezet.

Helaas kreeg ik geen VoWifi verbinding en kon ik geen oproep maken.

Reputatie 7
Badge +4

= dus wachten op een Proximus moderator voor een oplossing & succes

Nee alle versies zijn voor zover mij bekend reeds enige tijd van het EU type

Vermoedelijk staat VoWiFi niet actief kant Proximus of detecteert uw S22  nog voldoende mobiele (4G)dekking op uw locatie zodat voWiFi niet actief komt (eventueel vliegtuigmodus proberen in dat geval)

Bedankt voor je reactie!

 

Net even geprobeerd om uit te sluiten.

Vliegtuigmodus geactiveerd, vervolgens wifi aangezet.

Helaas kreeg ik geen VoWifi verbinding en kon ik geen oproep maken.

Dat gebeurt heel regelmatig dat alles juist staat op je toestel voor bellen over wifi maar dat je simkaart nog niet actief ingesteld staat bij PX voor VoWifi, wat ze nu wel zullen doen als iemand van de PX moderatoren hier de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +3

@usbkabel  Ik heb aanvraag gedaan dit te activeren. Ik laat je spoedig nieuws. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@usbkabel  Dit zou in orde moeten zijn. Kan zijn dat je eens moet rebooten. Groetjesq Luc

@usbkabel  Dit zou in orde moeten zijn. Kan zijn dat je eens moet rebooten. Groetjesq Luc

Hi Luc, het lijkt in orde te zijn nu. Hartelijk bedankt!

Reageer