Beantwoord

Samsung One UI - Update

  • 19 January 2019
  • 18 reacties
  • 606 Bekeken

Beste

De update van Android Pie op de Samsung S9(+) is een paar dagen geleden beschikbaar geworden wereldwijd. Sinds ik mijn S9+ bij Proximus heb aangekocht duurt dit iets langer voordat ik die kan downloaden. Kunnen jullie mij vertellen wanneer het mogelijk is om de update te krijgen? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Amrane 24 January 2019, 15:23

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De exacte datum kan ik je jammer genoeg niet geven. Zodra hij beschikbaar is, zal hij automatisch aangeboden worden op je GSM
Kunnen jullie uit ervaring niet zeggen hoelang dit kan duren? Gaat het om dagen, weken of maanden, dan weet ik genoeg voorlopig.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zal hiervoor moeten informeren bij de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn. We houden u op de hoogte als we antwoord hebben van hen. Dit zal wel na het weekend zijn.
Reputatie 1
Badge
Don't get your hopes up Amrane. Zal niet voor direct zijn. Heb zelf een S9 en heb de afgelopen dagen voortdurend gechat met Samsung België en Proximus. De ene verwijt de andere en de software zal zodoende over en weer moeten gaan tot alle bugs in de Proximus-schil verdwenen zijn, want daar ligt het probleem blijkbaar.
Ik snap niet wat Proximus allemaal moet doorgeven voordat wij (de klanten) hier gebruik van kunnen maken. De final build is al gereleased door Samsung en is al bedchikbaar wereldwijd voor alle unlocked S9's. Dit is toch een zwaar nadeel voor degene die dit bij een provider kopen? Ik hoop dat dit zo snel mogelijk toegankelijk is.
Reputatie 1
Badge
Idd, blijkbaar waren er compabiliteitsproblemen met de officiële software vn Samsung en de software-eigen toevoegingen en technische vereisten van Proximus. Die moeten dus eerst opgelost worden
Reputatie 1
Badge
Antwoord gekregen via Facebook :
Hi Denis, hebben intussen de versie naar Samsung gezonden en wachten nu op hun goedkeuring zodra dit in orde zal je hem vinden op je toestel. Dit zou normaal in de loop van dit weekend moeten zijn, als deze versie door hen goedgekeurd zal worden. Gr, Nicky
Bedankt voor de informatie Denis! Ik kijk er naar uit om de update deze week te krijgen. Ik zal hier terug antwoorden zodra dit gelukt is.
Nog steeds niets gekregen en ik twijfel dat dat nog straks gaat gebeuren. Enig idee wat er nog achter de schermen gebeurd?
Je kan bij sam mobile de LUX versie downloaden en installeren indien je echt niet wil wachten.
Heb mijn gsm, toen nog S7, eens binnen gedaan voor reparatie bij orange shop aan centraal station.
Die vertelde mij dat die LUX versie dezelfde versie is, maar zonder eigen software erop.
Na de herinstallatie heb ik dit toen nagekeken en er stond idd de LUX versie op.
Toestel was gekocht bij proximus met abonnement bij.
Enkele vrienden hebben die versie nu op hun S9 staan en dat werkt perfect.
Ik heb er al aan gedacht om het zelf te installeren, maar dan vervalt de garantie van de toestel. Ik wil dus liever wachten totdat de officiële release beschikbaar is. Ik ben ook nog steeds aan het wachten op mijn beloofde reactie van de Proximus-team. Het is al 10 dagen geleden?
Reputatie 7
Badge +6
De website sammobile.com is geen officiële Samsung website dus firmware downloaden en installeren is op eigen risico en doet de garantie vervallen. Wacht gewoon de updates af die wij aanbieden. Die worden eerst grondig getest alvorens te worden gereleased.
Mvg,
Wim, ik heb vandaag contact gehad met support van Samsung, als je je toestel daar binnen doet, dan krijg je daar door hen de LUX rom opgezet van android pie. Ze geven je de keuze.
De PRO rom die bij sam mobile staat is dezelfde als op mijn toestel.
Dit zou dan willen zeggen, als ik mijn gsm naar samsung doe en laat er door hen de lux versie opzetten, dat mijn garantie dan weg is ?
Ik had vorig jaar problemen met mijn vorig toestel, een S7 gekocht bij proximus.
Scherm was losgekomen en ben in winkel geweest met aankoopbon, garantie was 1 dag vervallen en proximus stuurde me wandelen.
Heb toch nog geprobeerd om via samsung iets te regelen, daar hebben ze op IMEI nr gezien dat de fabrieksgarantie nog langer liep. Dus wat proximus en garantie betreft, die zijn snel om daar vanaf te stappen.
De website sammobile.com is geen officiële Samsung website dus firmware downloaden en installeren is op eigen risico en doet de garantie vervallen. Wacht gewoon de updates af die wij aanbieden. Die worden eerst grondig getest alvorens te worden gereleased.
Mvg,


Misschien een update geven over de status van hoe ver jullie zitten? Al jullie concurrenten zijn al begonnen met het lanceren van de update. Wij zijn bijna de enigen die nog moeten wachten.
Reputatie 1
Badge
Zonet de update binnengehaald, ziet er goed uit! Enjoy!

Reputatie 7
Badge +3
denilson top! Kan ik nog ergens mee helpen? Groeten Els
Reputatie 1
Badge
@Els ja kan u nog 3000 euro bijstorten op mn zichtrekening aub? ?
Reputatie 7
Badge +3
denilson dat is helaas niet mogelijk !:)ik sluit dit dossiertje af. Groeten Els