Beantwoord

Samsung Galaxy S8 ontvangt al maanden geen updates meer


Ik heb een Galaxy S8 met een PRO CSC (Proximus) bij een kranten-abo aan korting kunnen kopen.
Het lijkt dat ik sinds de update naar Android 9 in begin maart (met security patch level van Feb. 2019) geen enkele beveiligingsupdate mogen ontvangen.
De S8'en met LUX en PHN CSC codes (Luxemburg en Nederland) hebben al wel verschillende patches mogen ontvangen. Ik kan dus enkel concluderen dat Proximus deze updates tegenhoud of niet op een ordentelijke manier nakijkt zodat die vrijgegeven kan worden.

Wanneer kunnen we een update verwachten voor onze PRO S8 telefoons?

Een mooi overzicht over welke CSC welke updates heeft: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G950F/
icon

Beste antwoord door SamanthaV 15 mei 2019, 13:09

laibalion
Ik kreeg volgende informatie door.
De laatste Android 9 software releases voor de S8+ PRO versie werden door Proximus afgekeurd (maart-april 2019).
Met de Android 9 release introduceerde Samsung fouten die niet overeen kwamen met de configuratie van Android 8 op de S8/S8+.
En tot dusver heeft Samsung nog geen correctie aangeleverd in een nieuwe release.

We moeten dus nog wachten op de correctie van Samsung zelf.

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Werd hier inderdaad een tijdje terug al aangehaald op het forum, maar tot nu toe nog geen datums bekend gemaakt geweest door Proximus!
Reputatie 6
Badge +2
Hallo laibalion

Ik heb dit even nagevraagd.
Als ik nieuws heb, kom ik hierop terug. 🙂
Reputatie 6
Badge +2
laibalion
Ik kreeg volgende informatie door.
De laatste Android 9 software releases voor de S8+ PRO versie werden door Proximus afgekeurd (maart-april 2019).
Met de Android 9 release introduceerde Samsung fouten die niet overeen kwamen met de configuratie van Android 8 op de S8/S8+.
En tot dusver heeft Samsung nog geen correctie aangeleverd in een nieuwe release.

We moeten dus nog wachten op de correctie van Samsung zelf.
Dag Samantha,

bedankt om dit zo snel uit te zoeken. Je bedoeld dus dat er een fout in de Android9 release zat die specifiek voor PRO S8 en S8+ van toepassing is, en dat die pas bij bijkomende updates naar boven is gekomen?
Ik begrijp dat dit opgelost moet worden, maar een beetje jammer dat als de fout er toch al in zat, we de bijkomende updates niet mogen krijgen.

Alleszins bedankt, het bevestigd alleen maar mijn voornemen om mijn volgende smartphone geen Samsung meer is owv hun belabberde update service.
Reputatie 7
Badge +5
Alleszins bedankt, het bevestigd alleen maar mijn voornemen om mijn volgende smartphone geen Samsung meer is owv hun belabberde update service.

waarom zou dit volgens u alleen bij Samsung voorvallen ?
Martin schreef:

Alleszins bedankt, het bevestigd alleen maar mijn voornemen om mijn volgende smartphone geen Samsung meer is owv hun belabberde update service.

waarom zou dit volgens u alleen bij Samsung voorvallen ?



Omdat de meeste anderen (alle?) fabriekanten geen CSC gebruiken.
Mijn vrouw heeft een Xiaomi A2 lite en die krijgt elke maand netjes haar security updates, zonder dat daar een provider ook maar iets over te zeggen heeft. Dat lijkt grotendeels een Samsung ding te zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Ik weet niet echt hoe de vork in de steel steekt maar ik heb mijn Samsung Galaxy 8 gekocht in een computershop en ik krijg toch de updates.
ja, dan zal jij waarschijnlijk de LUX CSC code hebben.
Je kan lezen hoe je dit te weten komt hier: https://www.droidviews.com/how-to-change-csc-in-samsung-galaxy-phones/

Zoals vermeld in mijn openingspost, heb ik mijn S8 bij een kranten abo. gekocht aan zowat halve prijs op dat moment. Hierbij is nooit vermeld geweest dat het om PRO 'branded' toestellen ging. Ik veronderstel dat Proximus wat stock overschot had en die via andere kanalen van de hand heeft gedaan.
Reputatie 6
Badge +2
laibalion

Hierin ben ik zelf geen expert, dus moest ik dit opnieuw navragen.

Blijkbaar is de software voor Galaxy S8+ PRO door Samsung doorgestuurd en hebben we dit goedgekeurd en bevestigt aan Samsung.
In de komende week zou de update in principe beschikbaar moeten zijn. (misschien zelfs al dit weekend)

Om te antwoorden op jouw vraag 🙂
laibalion schreef:

Je bedoeld dus dat er een fout in de Android9 release zat die specifiek voor PRO S8 en S8+ van toepassing is, en dat die pas bij bijkomende updates naar boven is gekomen?
Ik begrijp dat dit opgelost moet worden, maar een beetje jammer dat als de fout er toch al in zat, we de bijkomende updates niet mogen krijgen.



De Android 9 release is beschikbaar gemaakt voor S8+ PRO versie destijds (G955FXXU4DSBA) met de voorwaarde dat Samsung de fouten oplost in de volgende release.
Dus het klopt dat Android 9 een conditional approval heeft gekregen van Proximus begin maart, maar dat wel tot vandaag heeft geduurd om de fouten effectief op te lossen.
En daarom zijn er tot nu geen nieuwe releases meer gebeurd.
Reputatie 7
Badge +5
Inderdaad ik heb de LUX CSC code, bedankt voor de uitleg en doorsturen van de link met uitleg.
laibalion schreef:

ja, dan zal jij waarschijnlijk de LUX CSC code hebben.

Samantha, bedankt om dit allemaal uit te zoeken.
Het is een leuke ervaring om te merken dat er bij Proximus goede community support wordt gegeven.
Reputatie 6
Badge +2
laibalion schreef:

Samantha, bedankt om dit allemaal uit te zoeken.
Het is een leuke ervaring om te merken dat er bij Proximus goede community support wordt gegeven.



graag gedaan. 😉
Blij dat ik kan helpen.
Gewoon om lezers van dit topic up to date te houden. Tot op heden is de update nog steeds niet beschikbaar op mijn S8 PRO