Beantwoord

Samsung Galaxy S10 5G

  • 17 November 2019
  • 13 reacties
  • 332 Bekeken

Goeiemorgen. Ik heb sinds dit weekend een Samsung Galaxy S10 5G gekocht. Niet perse om de 5G module maar voor de grotere batterij en diepte camera. Maar nu is men vraag wel natuurlijk, is er een mogelijkheid om al eens 5g te helpen mee testen of proberen of heeft dat nog geen nut. Want uiteindelijk kan je dit toestel niet officieel kopen hier in België dus de gepaste software ervoor op dit toestel is er ook niet waardoor ik geen Volte gaan gebruiken. Of zou het helpen met software van Vodafone te flashen op dit toestel ?

Mvg Bart 

icon

Beste antwoord door Charlotte.D 18 November 2019, 08:37

Bekijk origineel

13 reacties

Daar ga je pas een antwoord op krijgen van iemand van Proximus zelf als ze hier morgen terug langskomen op het forum.

Ik heb net software van vodafone duitsland geinstalleerd en zie net dat ik VoLTE terug heb dus daar ben ik al blij om

Dat is ook al goed nieuws, nu maak je mij benieuwd, weke software heb je juist geïnstalleerd hiervoor is dit gemakkelijk uit te voeren ? 

Dat is ook al goed nieuws, nu maak je mij benieuwd, weke software heb je juist geïnstalleerd hiervoor is dit gemakkelijk uit te voeren ? 



Eigenlijk wel hoor Martin. De software is van Vodafone Duitsland met als code VD2

 

Version Android 9
Changelist 17111496
Build date Sat, 26 Oct 2019 07:19:46 +0000
Security Patch Level 2019-11-01
Product code VD2
PDA G977BXXS2ASJ7
CSC G977BOVF2ASJ4

 


Met Odin kan je manueel zelf de software instaleren, heel riskant is het niet. Als je maar weet hoe.
Het installeren zelf duurde 5min. Wel doet hij automatisch een factory reset dus begin je zogezegd met een nieuw toestel terug.

@Bart3n bedankt voor deze uitleg.

Reputatie 7
Badge +4

Bart, 

Als er testers worden gezocht, zal dit in een topic op ons forum verschijnen. Maar momenteel hebben we daar nog geen info van ontvangen. Als dit zo is, zal ik dit persoonlijk communiceren.

Ik lees net dat Proximus vanaf morgen 5G opent voor gebruikers. Kan dit met men toestel of ben ik geneigd om een S20 te kopen ?

hangt af van welk toestel je hebt alleen recente toestellen hebben 5G ingebouwd.

hangt af van welk toestel je hebt alleen recente toestellen hebben 5G ingebouwd.

Je hebt blijkbaar 2 verschillende soorten 5G volgens ik las.. weet niet welke van de 2 die van mij aankan

waar heb je dit juist gelezen van die verschillende soorten 5G

ik weet niet of hier a meer informatie te vinden is, heb het zelf nog niet gelezen.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g/particulieren/cr-thinkpossible/think-possible-netwerken/proximus-eerste-5g-netwerk.html

waar heb je dit juist gelezen van die verschillende soorten 5G

ik weet niet of hier a meer informatie te vinden is, heb het zelf nog niet gelezen.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g/particulieren/cr-thinkpossible/think-possible-netwerken/proximus-eerste-5g-netwerk.html

Artikel van VRT

 

Echte 5G wordt het nog niet bij Proximus, want hiervoor zouden 5G-antennes gebruikt moeten worden. Daarvoor zijn speciale licenties van de overheid nodig en die moeten nog geveild worden onder de telecomoperatoren. Maar de snelheid van 5G "light" zal aanzienlijk hoger liggen dan die van een 4G-verbinding. 

zal ergens iets te maken hebben met frequentiebanden die ze nog niet mogen gebruiken en dus de bestaande hiervoor nu moeten gebruiken maar de smartphones ondersteunen al die banden dus daar zal het niet aan liggen maar de smartphone moet geschikt zijn voor 5G.

staat o.a. te lezen op de pagina waarvan ik de link doorgestuurd heb.

Omdat de frequentie voor 5G anders is dan 4G of 3G, heb je een 5G-compatibele smartphone nodig die deze snelheden aankan.

Meer en meer 5G-smartphones komen op de markt en uiteraard vind je er bij ons al.
Ontdek ze hier vanaf morgen!

op gsm arena kun je de specificaties van je toestel terugvinden

bv het 5g toestel dat proximus aanbied (klik hier)

https://www.gsmarena.com/oppo_find_x2_pro-9529.php

Reageer