Vraag

Roamingkosten

  • 1 September 2021
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

We zijn momenteel in vakantie op Rhodes/Griekenland

Bij aankomst kregen we een melding/sms van Proximus > welkom in Griekenland

Daarna kregen we een melding van Proximus > welkom in Turkije

waardoor we nu extra roamingkosten moeten betalen. Dit is niet correct en zal ons aangerekend worden op het factuur augustus en september.

Dit moet Proximus corrigeren. Dit probleem is gekend op Rhodes.


6 reacties

in afwachting dat een Prox forummedewerker langskomt wil ik je dit wel reeds medededlen uit veiligheid 

Best nooit privégegevens (zoals je naam als forumlid die je gekozen hebt bv.)  posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

NB: je forum roepnaam kun je niet zelf veranderen wel iemand van Prox kan dit als ze hier langkomen)

Reputatie 4
Badge +2

je kan je netwerk ook manueel selecteren. je selecteert dan een grieks netwerk . danny

Inderdaad dat klopt, maar ik denk dat er veel zijn die daar niet aan denken en dit niet doen!

maar het gaat hem voor TS ook over :

waardoor we nu extra roamingkosten moeten betalen. Dit is niet correct en zal ons aangerekend worden op het factuur augustus en september.
Dit moet Proximus corrigeren. Dit probleem is gekend op Rhodes.

waarvan TS een antwoord verwacht van een Prox medewerker zelf !

Reputatie 7
Badge +4

 

= de smartphone heeft de antenne met het sterkste signaal geselecteerd en dat was (toevallig) een nabije Turkse (cfr. vergelijkbare problemen in de Franse of Italiaanse Alpen in de nabijheid van Zwitserland of in Normandië in de nabiiheid van de Kanaaleilanden)

GSM en andere stralingen houden geen rekening met landsgrenzen

→ niet EU roaming blokkeren via bv. MyProximus om dergelijke verrassingen te voorkomen in nabijheid van “niet EU”-grenzen

Inderdaad,Is iets dat veel voorkomt en hier al dikwijls op het forum verschenen is.

Reputatie 7
Badge +3

@MarcCam  Ik heb je username aangepast zodat jouw e-mailadres niet meer zichtbaar is voor iedereen.
Verder bevestig ik dat bovenstaande info correct is. Dit kan voorkomen in het grensgebied als het Turks netwerk sterker is dan het Grieks netwerk. Zoals @danny195  zegt ‘het netwerk op je gsm-toestel manueel selecteren’ is hiervoor de oplossing.

Groetjes,
Antonella

Reageer