Beantwoord

Roaming in het buitenland

  • 12 May 2018
  • 4 reacties
  • 309 Bekeken

Het lukt me niet om op 4G te gaan in het buitenland. De instellingen op mijn telefoon staan juist.
Moet ik iets veranderen bij de instellingen van mijn abonnement?
Moet Daily travel pasport of daily travel surf aanstaan?
( daar staat: gratis, maar bij de uitleg 5 euro per dag, terwijl dit toch algemeen gratis is)
icon

Beste antwoord door JanDe 14 May 2018, 19:07

Bekijk origineel

4 reacties

Je moet je roaming aanzetten op je gsm,dan kan je surfen daar.
Reputatie 7
Badge +4
https://www.proximus.be/nl/id_cl_ratesabroad/bedrijven-en-overheden/oplossingen/mobiel/internationaal-en-roaming/roamingopties.html
=
Daily travel passport/surf zijn opties die u kunt maar niet moet activeren om te kunnen bellen/surfen in het buitenland
Niets is voor zover mij bekend gratis, maar binnen EU zijn er (binnen "bepaalde grenzen uiteraard") geen roaming kosten meer van toepassing (t.t.z. het verbruik valt binnen de nationale quota/kosten)
Er dient te worden aangestipt dat bv. 4G-dekking in België en elders uiteraard niet 100% is
Indien u noch op 2G, noch op 3G en noch op 4G kunt bellen of surfen en uw instellingen zijn ok, is er zoals terecht door patrik17357 opgemerkt mogelijks een technisch probleem en dient Px uw roaming "te deblokkeren/openen"
= misschien best eens 0800 22800 bellen - op zondag is er technische support maar zijn er geen Px medewerkers actief op dit publieke forum
Ik weet niet of de link die je geeft voor bedrijven en overheden, die ook bestaat voor > particulieren of dit identiek de zelfde voorwaarden zijn?
Normaal gezien is op zondag 0800 22 800 alleen voor technische problemen of dit voor roaming er onder valt weet ik niet echt ? maar je kunt het uiteraard altijd proberen ....

Reputatie 6
Badge +3
Dat zou nu in orde moeten zijn, Jo. succes ermee. Jan

Reageer