Vraag

roaming


kan je op een iphone zelf roamingoperator aanduiden.

Ik bedoel daarmeen dat hij automatisch op orange gaat.

Iedere keer als we de grens oversteken krijgt ik bouygues telecom  en mijn partner naast mij zelfde iphone sfr. Maar beiden zijn niks in tegenstelling tot orange.

 

2de vraag komen van orange daar kon je een berichtje sturen naar een nr met STOP om niet telkens die berichtjes te krijgen bij overgang frankrijk, bestaat dat bij proximus ook ?

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

cfr antwoord Proximus-mdewerker Antonnella hieronder

Stop welkom sms buitenland | Proximus Forum

&

roaming operatoren worden voor zover mij bekend automatisch gekozen in functie van 1) commerciële akkoorden tussen Proximus en de buitenlandse operatoren en 2) beschikbaarheid/signaalsterkte

indien u systematisch Orange France wenst dient u dit zelf manueel in te stellen op uw toestel (in de nabijheid van de grens bv.)

Over mobiele roamingopties voor de iPhone en iPad - Apple Support

 

P.S. Proximus medewerkers zijn niet aanwezig op het publieke forum tijdens de weekends

dat werkt niet, ik krijg niet afgeleverd. Over die akkoorden, dacht ik ool wel raar 2 dezelde toestellen,naast elkaar en toch andere operator

 

dat werkt inderdaad niet, of beter gezegd blijkbaar niet bij iedereen,maar mss kunnen de prox forummedewerkers je maandag hierbij verder helpen.

de medewerkers doen er lang over :grinning:  ik lees het volgende 

En dat is nog niet alles, want Proximus heeft beslist om het volume van de roamingforfaits voor zijn Enterprise-klanten fors uit te breiden, met vaak dubbel zoveel minuten, sms'en en data voor dezelfde prijs. Ook de landenzones worden aangepast: Andorra en Monaco worden toegevoegd aan de EU-zone, terwijl landen als Tunesië, Taiwan en Moldavië voortaan bestemmingen zijn met voorkeurstarieven voor Enterprise-klanten.

 

dus gewone klanten is andorra plots niet eu :rage:  als je een daily pass activeer en je hebt unlimited prenium gaat dit dan van onbeperkt of van u 50gb ? want in september ben ik een paar dagen in andorra

Reputatie 7
Badge +4

Toegegeven op een reactie van een Proximus-medewerker op dit publieke forum blijft het soms (en in dit geval) enige tijd wachten 

 

Concreet voor grote ondernemingen geldt vanaf 1/7/21

Vanaf 1 juli passen we onze roaming tarieven aan. Voor het verbruik van data buiten de EU (met uitzondering van de exceptiezone) verlagen we de prijs naar € 0,20/MB. We verdubbelen alle volumes in onze bestaande roamingbundels, de prijs voor het dataverbruik buiten de bundel wordt eveneens € 0,20/MB en we passen we de landenzones aan

EU

Top Destinations

Albania, Andorra, Australia, Bosnia and Herzegovina, Brazil, Canada, Cape Verde, China, Dominican Republic, Egypt, Guernsey (Bailiwick of), Hong Kong, India, Indonesia, Isle of Man, Israel, Japan, Jersey, Macedonia, Malaysia, Mexico, Monaco, Montenegro, Morocco, New Zealand, Russia, Serbia, Singapore, South Africa, Sri Lanka, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, United States.

Ref.:

Tarieven buiten de EU | Proximus

 

Ik vrees dat het onderscheid tussen residentiële klanten, kleine ondernemingen en grote ondernemingen een objectief selectiecriterium vormt voor de regulator/wetgever en dergelijke beslissingen wat voor wie in een bedrijf zoals Proximus genomen worden op niveau van marketing/productmanagement …

 

Voor particulieren en kleine ondernemingen geldt dus inderdaad onderstaande

Proximus maakt roaming buiten de Europese Unie veel voordeliger en maakt komaf met onaangename verrassingen voor zijn reizende klanten | Proximus Groep

Vanaf 1 juli kunnen particulieren en kleine ondernemingen met een mobiel abonnement van Proximus hun Belgische tariefplan gebruiken in alle uithoeken van de wereld. Ze betalen dan een supplement van € 5,95 of € 11,95 per schijf van 24 uur om de mobiele service ook in het buitenland te gebruiken. 

Voor communicaties binnen het bezochte land of met België worden geen verdere kosten aangerekend, zolang de gebruiker binnen de limieten van zijn maandabonnement blijft en de wettelijke limiet van € 60 excl. btw voor mobiel internetverkeer in het buitenland niet is bereikt. Er worden trouwens maximaal 10 Daily Roaming Passes per maand gefactureerd. Wanneer een 11de schijf van 24 uur ingaat, blijft deze actief voor de rest van de maand, zonder bijkomende kosten

Op basis van bovenstaande vermoed ik dat tenzij een Proximus medewerker dit zou tegenspreken hierbij met het datavolume van 50 GB in rekening gehouden wordt

TUI: google.search=proximus+roamingtarieven

Reputatie 7
Badge +3

@proximusboyke69  Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Ik heb de meldingen van de roaming sms’en uitgeschakeld voor jouw gsm-nummer eindigend op 66.

Wist je dat je zelf verschillende toelatingen kan wijzigen via MyProximus? Dat kan via MyProximus/Mijn account/Beheer mijn waarschuwingen en privacy/Waarschuwingen en privacy of als het lukt via deze link My Account | Proximus.

Groetjes,
Antonella

ok nice dde 559 mag ook (zelfde reden) dus dit kan ik afleggen via my proximus. Heb ik dat goed begrepen ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@proximusboyke69 Het zou moeten gaan via MyProximus, maar in mijn eigen account heb ik al gemerkt dat juist deze melding er niet tussen staat om uit te vinken :joy: .
Ik heb het nu ook uitgeschakeld voor de 559 achteraan.
Groetjes,
Antonella

supper echt bedankt en een fijn weekend

Reputatie 7
Badge +3

@proximusboyke69  Graag gedaan. Ook voor jou een fijn weekend! :relaxed:  Groetjes, Antonella

Reageer