Beantwoord

Roaming

  • 13 January 2018
  • 19 reacties
  • 577 Bekeken

Als ik van uit Belgie een sms stuur naar Nederland of Duitsland of GB moet ik dan Roaming kosten betalen?
icon

Beste antwoord door WouterM 16 January 2018, 16:18

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ja, je kunt dat makkelijk zelf uitrekenen met onze handige roamingtool
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Wendy!

Indien je naar een Belgisch nummer stuurt is dit gratis, zoniet, is dit betalend vanuit België.

Groetjes,
Wouter
Beste,
ik heb een mevr van de klantendienst aan de lijn gehad en zij beweerde dat als mijn zoon op skivakantie is in bv oostenrijk dat ik dan moet betalen om hem een sms te sturen . toen ik zei dat ik dat nog nooit heb moeten doen werd ze boos en zei ze ik zal het toch wel weten he ...ik werk hier al 5 jaar .
Reputatie 6
Badge +3
Na 5 jaar nog niet weten hoe het elkaar zit..
Reputatie 7
Badge +4
@ Wenve, cfr. de roaming tool van Wim
= van een Px/Belgisch nr naar een Px/Belgisch nr (in België of in EU) gratis binnen bundel (betalend buiten bundel)
Hoe moet je dit roaming tool eigenlijk gebruiken of wat moet je juist invoeren (om de tarief te berekenen) in een praktisch geval bv. om te bellen vanuit België (iemand met Belgisch nummer) naar Oostenrijk (iemand met Belgisch nummer)
Reputatie 7
Badge +4
@Martin, om iemand met een Belgische GSM in Oostenrijk te bellen dien je .... bv. +32475xxxxxx te vormen en dus dien je in de tool van Belgie naar Belgie in te voeren
ok.... de beller is niet aan het roamen (enkel de gebelde) dus het gebruik van de tool heeft inderdaad niet direct veel zin ...
Ok,
ik denk dat er nog zullen zijn die dit verwarrend zullen vinden, en in het tool zullen het land invoeren waar de persoon met een belgisch nummer zich bevindt.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Wenve,

Het spijt me om te melden dat die informatie niet correct lijkt.
Roaming is gratis in de EU. Dit houdt in dat wanneer je verbonden bent met een netwerk toebehorend aan een land van de EU, je verbruik van je bundel afgaat.
Internationaal verbruik daarentegen is wel nog steeds betalend dus als jij een sms'je zou sturen naar een Oostenrijks nummer, zou je dat moeten betalen.
Misschien was er een misverstand in de context?

Groetjes,
Lorentz.
Reputatie 7
Badge +1
Heb een vraag. Ging vandaag naar Sluis in Nederland. Kreeg een bericht van PX No: 0477.200.124 in het Frans over roaming. Kan iemand mij dit uitleggen waarom in het Frans, ken dit helemaal niet zowel verstaan als geschrift. Waarom niet in het nederlands ?
Reputatie 2
Dag Antoon, kan je me je gsm nummer geven, dan kijk ik instellingen na.
groeten,

Thomas
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon, kan je me je gsm nummer geven, dan kijk ik instellingen na.
groeten,
Thomas

Nummer verstuurd.
Reputatie 2
Dag Antoon,

Ik kan de taal jammer genoeg niet rechtstreeks aanpassen. Mag ik je vragen om de (gratis) sms met als boodschaap "GEO NEE" naar 8888 te sturen?

Hiermee krijg je geen roaming info meer. Mocht je toch nog graag deze info ontvangen, kan je na bevestiging van het systeem, de sms "GEO JA" naar 8888 sturen om terug deze info te sturen. Dit zou je taal moeten rechtzetten.

Indien dit niet lukt moet ik hier een dossier voor opmaken. Laat je me iets weten indien je resultaat hebt?
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,

Ik kan de taal jammer genoeg niet rechtstreeks aanpassen. Mag ik je vragen om de (gratis) sms met als boodschaap "GEO NEE" naar 8888 te sturen?

Hiermee krijg je geen roaming info meer. Mocht je toch nog graag deze info ontvangen, kan je na bevestiging van het systeem, de sms "GEO JA" naar 8888 sturen om terug deze info te sturen. Dit zou je taal moeten rechtzetten.

Indien dit niet lukt moet ik hier een dossier voor opmaken. Laat je me iets weten indien je resultaat hebt?

SMS verstuurd. En bericht terug van PX dat keuze geregistreerd is. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,

Ik kan de taal jammer genoeg niet rechtstreeks aanpassen. Mag ik je vragen om de (gratis) sms met als boodschaap "GEO NEE" naar 8888 te sturen?

Hiermee krijg je geen roaming info meer. Mocht je toch nog graag deze info ontvangen, kan je na bevestiging van het systeem, de sms "GEO JA" naar 8888 sturen om terug deze info te sturen. Dit zou je taal moeten rechtzetten.

Indien dit niet lukt moet ik hier een dossier voor opmaken. Laat je me iets weten indien je resultaat hebt?


Was vandaag in Nederland en kreeg weer een SMS in het Frans en nu van nummer 0032477200124. Heb pas GEO nee verstuurd naar nummer 8888, en nu krijg ik van dit ander nummer weer een SMS. Hallo PX kunnen jullie ervoor zorgen dat dit afgelopen is. Het is vrij irritant en ik spreek en kan geen Frans lezen. Het is genoeg geweest,
Grtj, Antoon
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,

Ik kan de taal jammer genoeg niet rechtstreeks aanpassen. Mag ik je vragen om de (gratis) sms met als boodschaap "GEO NEE" naar 8888 te sturen?

Hiermee krijg je geen roaming info meer. Mocht je toch nog graag deze info ontvangen, kan je na bevestiging van het systeem, de sms "GEO JA" naar 8888 sturen om terug deze info te sturen. Dit zou je taal moeten rechtzetten.

Indien dit niet lukt moet ik hier een dossier voor opmaken. Laat je me iets weten indien je resultaat hebt?


Was vandaag in Nederland en kreeg weer een SMS in het Frans en nu van nummer 0032477200124. Heb pas GEO nee verstuurd naar nummer 8888, en nu krijg ik van dit ander nummer weer een SMS. Hallo PX kunnen jullie ervoor zorgen dat dit afgelopen is. Het is vrij irritant en ik spreek en kan geen Frans lezen. Het is genoeg geweest,
Grtj, Antoon


Hallo PX. Is er nog iemand aanwezig om hier naar te kijken. Of is het te druk. Groetjes, Antoon
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,

Ik kan de taal jammer genoeg niet rechtstreeks aanpassen. Mag ik je vragen om de (gratis) sms met als boodschaap "GEO NEE" naar 8888 te sturen?

Hiermee krijg je geen roaming info meer. Mocht je toch nog graag deze info ontvangen, kan je na bevestiging van het systeem, de sms "GEO JA" naar 8888 sturen om terug deze info te sturen. Dit zou je taal moeten rechtzetten.

Indien dit niet lukt moet ik hier een dossier voor opmaken. Laat je me iets weten indien je resultaat hebt?


Was vandaag in Nederland en kreeg weer een SMS in het Frans en nu van nummer 0032477200124. Heb pas GEO nee verstuurd naar nummer 8888, en nu krijg ik van dit ander nummer weer een SMS. Hallo PX kunnen jullie ervoor zorgen dat dit afgelopen is. Het is vrij irritant en ik spreek en kan geen Frans lezen. Het is genoeg geweest,
Grtj, Antoon


Hallo PX. Is er nog iemand aanwezig om hier naar te kijken. Of is het te druk. Groetjes, Antoon

Hallo PX. We zijn weer een dag verder en nog geen antwoord. Kan hier iemand naar kijken aub.
Mvg, Antoon
Reputatie 6
Badge +3
Hoi, ik heb de aanpassing gedaan naar het Nederlands. Groeten. Jan
Reputatie 7
Badge +1
Hoi, ik heb de aanpassing gedaan naar het Nederlands. Groeten. Jan
Hallo Jan. Bedankt maar eigenlijk wil ik deze sms niet. Zelfde als 8888. Kun je dat misschien aanpassen.
Alvast bedankt. Grtj, Antoon

Reageer