Beantwoord

Roaming

  • 13 January 2018
  • 19 reacties
  • 577 Bekeken

Als ik van uit Belgie een sms stuur naar Nederland of Duitsland of GB moet ik dan Roaming kosten betalen?
icon

Beste antwoord door WouterM 16 January 2018, 16:18

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ja, je kunt dat makkelijk zelf uitrekenen met onze handige roamingtool
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Wendy!

Indien je naar een Belgisch nummer stuurt is dit gratis, zoniet, is dit betalend vanuit België.

Groetjes,
Wouter
Beste,
ik heb een mevr van de klantendienst aan de lijn gehad en zij beweerde dat als mijn zoon op skivakantie is in bv oostenrijk dat ik dan moet betalen om hem een sms te sturen . toen ik zei dat ik dat nog nooit heb moeten doen werd ze boos en zei ze ik zal het toch wel weten he ...ik werk hier al 5 jaar .
Reputatie 6
Badge +3
Na 5 jaar nog niet weten hoe het elkaar zit..
Reputatie 7
Badge +4
@ Wenve, cfr. de roaming tool van Wim
= van een Px/Belgisch nr naar een Px/Belgisch nr (in België of in EU) gratis binnen bundel (betalend buiten bundel)
Hoe moet je dit roaming tool eigenlijk gebruiken of wat moet je juist invoeren (om de tarief te berekenen) in een praktisch geval bv. om te bellen vanuit België (iemand met Belgisch nummer) naar Oostenrijk (iemand met Belgisch nummer)
Reputatie 7
Badge +4
@Martin, om iemand met een Belgische GSM in Oostenrijk te bellen dien je .... bv. +32475xxxxxx te vormen en dus dien je in de tool van Belgie naar Belgie in te voeren
ok.... de beller is niet aan het roamen (enkel de gebelde) dus het gebruik van de tool heeft inderdaad niet direct veel zin ...
Ok,
ik denk dat er nog zullen zijn die dit verwarrend zullen vinden, en in het tool zullen het land invoeren waar de persoon met een belgisch nummer zich bevindt.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Wenve,

Het spijt me om te melden dat die informatie niet correct lijkt.