Vraag

Roam Like At Home VK-Schotland

  • 14 July 2022
  • 3 reacties
  • 209 Bekeken

Wij vertrekken dit jaar september 2022 naar Schotland.
Kan ik daar het tarief (data) voor surfen en bellen gebruiken zoals in andere EU- landen


3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ah de Brexit hé. Ik denk dat Schotland bij het Verenigd Koninkrijk is en dat is buiten de EU. Roaming is daar dus niet gratis. Dus gelden de niet-EU tarieven. Ik zie Schotland ook niet bij de uitzonderingen staan. Als dat verkeerd is zal een Proximusmedewerker het wel zeggen. 

Reputatie 7
Badge +3

@knight_rider 

  • voor oproepen, sms’en, mms’en en data gebruik binnen de Europese Unie (+ IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en andere door Proximus opgenomen landen zoals het Verenigd Koninkrijk : volledige lijst beschikbaar op proximus.be/roaming): is het nationale tarief  van toepassing.
  • voor oproepen en sms'en naar nummers van diensten met toegevoegde waarde in de EU, de zogenaamde premium calls: voor roaminggebruikers wordt altijd een roamingtoeslag aangerekend, zelfs wanneer deze diensten als gratis worden aangeprezen voor lokale gebruikers.  Hiervoor zal een aparte webpagina aangemaakt worden.  De link hiernaar toe wordt steeds voorzien in de welcome SMS
  • Fair usage policy: wanneer een beleid inzake redelijk gebruik van toepassing is op het betrokken tariefplan in geval van overschrijding van een bepaald datavolume: het volume en het toepasselijke tarief worden gespecificeerd in de beschrijving van het betrokken tariefplan. Voor de
  •  prijsplannen met unlimited data inbegrepen, wordt vanaf 20 juni de databundel in EU aangepast van 50GB naar 62GB om hieraan te voldoen.
Reputatie 7
Badge +4

 

Internationale en roamingtarieven per land | Proximus

Er zijn geen roamingkosten wanneer je reist binnen landen die deel uitmaken van de Europese Unie. Je kan dus gewoon je mobiele abonnement gebruiken met dezelfde voorwaarden als in België!!

Dit geldt ook voor Noorwegen, Liechtenstein en IJsland, maar ook voor Andorra, Gibraltar, Monaco en het Verenigd Koninkrijk. Er zijn daar ook geen roamingkosten.

 

Uitzondering hierop zijn de Britse kanaaleilanden (voor de Franse kust) en eventuele “niet terrestrische verbindingen (satellietverbindingen schepen)

Reageer