Vraag

pukcode van overleden vader

  • 29 May 2020
  • 6 reacties
  • 442 Bekeken

Hoe kan ik de pukcode te weten komen van mijn vader,  hij is overleden en het abonnement is opgezegd.

Klantennummer was 000848409 . We willen graag de telefoon nog gebruiken maar kunnen er niet op.


6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hier kan je terugvinden hoe dat je de PUK code kan te weten komen of om deze te resetten: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_puk_code/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/puk-of-pincode-van-je-simkaart.html Het kan ook zijn dat er een tussenkomst nodig is van een Proximus medewerker die bepaalde bewijzen zal nodig hebben of er wel degelijk een band was tussen jullie om de puk code te kunnen wijzigen.

Inderdaad dat vermoed ik ook dat er om bewijzen zullen gevraagd worden maar de proximus medewerkers komen pas dinsdag terug op het forum langs

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt de pukcode niet nodig als het abonnement is opgezegd. 

Simkaart is toch ongeldig. 

 

Haal simkaart uit de gsm en je kan gsm opstarten zonder sim.

Of je steekt er een andere simkaart in. 

werd  niet  bedoeld om de gsm te kunnen gebruiken met deze simkaart dus om te kunnen bellen met deze simkaart!

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer bepaalde berichten staan op de SIM kaart heb je toch nog de PUK code nodig. Indien de SMS berichten gewoon opgeslagen zijn op het toestel heb je inderdaad de SIM kaart niet nodig. Zelf als het abonnement nodig hebt heb je toch de PUK code nodig om te kunnen unlocken, op het netwerk geraken gaat inderdaad niet meer lukken.

Ik vermoed dat de bedoeling was om aan bepaalde gegevens te kunnen geraken.

Reputatie 7
Badge +4

@joseelouis Je kan hiervoor best naar een Proximus shop gaan met de desbetreffende simkaart.
Ook misschien best een kopij van de overlijdensakte meenemen als bewijs.
Mvg, Koen

Reageer