Beantwoord

Public Wifi met Pay and Go Plus

  • 6 February 2023
  • 19 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
  • Grand Master
  • 235 reacties

Ik probeer bij mij thuis verbinding te maken met “Proximus Public Wifi” op een Android GSM met Pay and Go plus kaart maar dit lukt niet. Ik volg exact hoe het hier beschreven staat.

Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus

icon

Beste antwoord door Jan 10 March 2023, 16:43

Bekijk origineel

19 reacties

Tot waar lukt het of lukt het niet….

Eens als volgt proberen of het zo lukt: 

  • Beveiliging: 802.1 x EAP (of WPA2 Enterprise)
  • EAP-Methode: PEAP (of als het niet werkt: TTLS)
  • Phase 2 verificatie: MSCHAPV2
  • CA-certificaat: geen
  • Identy: jouw@proximuswifi login
  • Anonieme identiteit: jouw@proximuswifi login (auto@proximuswifi.be werkt ook)
  • Wachtwoord: van jouw@proximuswifi
Reputatie 4
Badge +2

Nee Martin zo werkt het ook niet, misschien omdat hij steeds verbinding maakt met de interne wifi van de Bbox 3..

Ik zal het nog eens checken als ik niet thuis ben.

Ik heb het geprobeerd zoals omschreven in de link in de openingspost.
Zo ZOU het dus MOETEN werken. Neen dus.

Want net getest bij mij thuis en het werkt niet, ik krijg een foutmelding (verbinding mislukt).
(ik heb een Flex S abonnement)

Edit:
Thuis staat mijn Hotspot “AAN” maar via MyProximus kan ik Public WiFI niet eens meer terug vinden op mijn smartphone. (cf handleiding in de link)
Blijkbaar heb ik 1 account en die is in gebruik (volgens https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/public-wifi - op mijn laptop dus)

 

 

TBI: Bij mij staat er ook 1 in gebruik / reeds gebruikt 1 / resterend 0 (via je laatste link) maar met de settings die ik gepost hebt lukt het toch op de samsung smartphone(P&G)  ook op de iphone(P&G) en ook op de huawei(p&G) maar bij deze laatste wel alleen met TTLS.

Edit: nu met mijn laptop ook eens via Public Wifi geconnecteerd en eens een speedtest gedaan

 

Reputatie 3
Badge

@Jan : Public WiFi werkt alleen als je een abonnement hebt dat in een Flex Pack zit, ofwel een GSM only abonnement mits opleg van 5 Euro per maand. Met een Pay and Go werkt Public WiFi volgens de Proximus’ site NIET.

TBI: Bij mij staat er ook 1 in gebruik / reeds gebruikt 1 / resterend 0 (via je laatste link) maar met de settings die ik gepost hebt lukt het toch op de samsung smartphone(P&G)  ook op de iphone(P&G) en ook op de huawei(p&G) maar bij deze laatste wel alleen met TTLS.

Edit: nu met mijn laptop ook eens via Public Wifi geconnecteerd en eens een speedtest gedaan

 

@Jan : Public WiFi werkt alleen als je een abonnement hebt dat in een Flex Pack zit, ofwel een GSM only abonnement mits opleg van 5 Euro per maand. Met een Pay and Go werkt Public WiFi volgens de Proximus’ site NIET.




Das vreemd, tenzij P&G iets anders betekent dan Pay&Go.

En ik heb een abonnement en slaag er niet in PublicWiFi werkend te krijgen 🤔

(of zou PublicWiFi nog verbonden zijn aan mijn vorige smartphone? )

Reputatie 7
Badge +4

Cfr

Proximus wi-fi hotspot | Proximus Forum

Ook met een Pay&Go kunt u door gebruik te maken van uw Proximus public wifi login & paswoord gekoppeld aan uw vast internetabonnement van Proximus in principe toegang bekomen tot Proximus public wifi netwerken, het volstaat er één in uw nabijheid te selecteren

Toegegeven blijkbaar zijn er diverse toegangsproblemen gemeld op dit forum bv. m.b.t. android13, enz.

Ik bedoel inderdaad met P&G “Pay&Go” maar zoals M_016 zegt er zijn er die hiermee problemen hebben op Android maar ook op hun iPhone, ligt het dan ook aan de iOS versie! ik weet het niet echt, want zowel op de oudere versie van iOS werkt het bij mij net zoals het op de laatste versie van iOS werkt op smartphone, beide uitgetest, zowel getest via mij eigen bbox als op het public wifi signaal dat binnenkomt van de buur.

Reputatie 4
Badge +2

Kan iemand van de Proximus medewerkers bevestigen hoe het moet en of het kan met een Pay and Go + ?

Kan iemand van de Proximus medewerkers bevestigen hoe het moet en of het kan met een Pay and Go + ?

In afwachting van een reactie van PX…..

ik weet of je dit ergens terugvindt op je GSM “MAC-adrestype” wijzig het eens naar  “Telefoon-MAC” (,MAC-adres Type op uw Android )

Reputatie 4
Badge +2

Tot waar lukt het of lukt het niet….

Eens als volgt proberen of het zo lukt: 

  • Beveiliging: 802.1 x EAP (of WPA2 Enterprise)
  • EAP-Methode: PEAP (of als het niet werkt: TTLS)
  • Phase 2 verificatie: MSCHAPV2
  • CA-certificaat: geen
  • Identy: jouw@proximuswifi login
  • Anonieme identiteit: jouw@proximuswifi login (auto@proximuswifi.be werkt ook)
  • Wachtwoord: van jouw@proximuswifi

 

Met deze methode lukt het om in te loggen op een GSM zonder SIM (getest op 2 GSM’s en een laptop), op mijn GSM met SIM is de keuze CA-certificaat: geen niet beschikbaar (staat in grijs).

@Jan Zou het niet lukken als je nu eens de sim eruit haalt en dan probeert op public wifi te geraken en als het zo lukt dan sim terugsteken!

Reputatie 4
Badge +2

Ondertussen geprobeerd op de GSM met SIM van mijn echtgenote en daar werkt het wel, want ik kan CA-certificaat: niet valideren wel kiezen.

Bij mijn GSM staat dat in het grijs.

Beide GSM’s hebben Android 11.

Reputatie 4
Badge +2

Zopas getest op mijn GSM zonder SIM, kan nog steeds CA-certificaat: niet valideren kiezen, is nog steeds in het grijs.

Conclusie: het enige verschil tussen de 2 GSM’s is de security update van Android 11.

Reputatie 4
Badge +2

Dit is de reden waarom het niet lukt:

De oplossing moet van Google of Proximus komen, of een nieuwe GSM bij een andere provider.😅

Can no longer select "Do Not Validate" as an option under "CA Certificate" - Google Pixel Community

Ensuring your WiFi network is ready for Android 11 QPR1 security update | ITWeb

Bedankt voor de feedback, zo moeten we er ons hoofd er niet meer over breken maar wel Proximus :-) 

@Jan  Eens op het Fr PX forum gekeken en hier wordt ook over gesproken

→ Impossible de me connecter sur le ProximusWifi avec mon Android 11 | Proximus FR-Forum

Reputatie 4
Badge +2

@Martin

Het probleem is opgelost dankzij de collega’s van over de taalgrens.

Met deze gegevens werkt het.

 

@Jan 

👍dat is dan ook al weer opgelost en bedankt om het hier te melden.

Reageer