Skip to main content

Ik heb voor mijn oma een 4g modem neergezet met een Proximus Mobile Internet M abbonement.

 

Het idee is dat ik vanuit Nederland op afstand de bewakingcameras kan bekijken zonder hiervoor 2,5 uur in de auto te moeten zitten.

 

Ik kan echter niet de camera bereiken en ik begrijp uit andere topics (zoals deze: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/public-ip-adres-mobile-internet-s-46772) dat hiervoor een public IP geactiveerd moet worden. Ik heb dit al bij de helpdesk geprobeerd, maar ze kunnen me daar niet echt verder helpen lijkt het. 

 

Hoe krijg ik het opgelost? Is er misschien iemand die hier van Proximus mee kan helpen?

Dankjewel voor de snelle reactie!!!


Dag @peter64 ‘t is aangepast! Mogelijk moet je je toestel wel eens heropstarten. Groetjes, Heidi


Dag @peter64 ik maak dossier 50097353 voor de achterliggende dienst, die je verder zal informeren. Groetjes, Heidi


Ik ben al een tijdje op zoek waarom ik mijn camerabeelden niet op afstand kan bekijken: ik woon op een boot en het zou mij heel wat onrust besparen mocht dat kunnen. Vandaag kom ik deze topic tegen op het forum en dat zou ook voor mij wel eens de oplossing kunnen zijn. Kunnen jullie ook mijn ipadres wijzigen naar public aub? 


@ricol Dag Rico, dit is geactiveerd. Groetjes Luc


Hi! I also would like to have a public IP on my number. Could you help me with this?

@AntonellaD @HeidiE 

already changed by support. Thank you!


Hi! I also would like to have a public IP on my number. Could you help me with this?

@AntonellaD @HeidiE 


@bmare_renson Het gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens staat sinds 18/11 niet meer actief. Klopt deze wel? Groetjes, Antonella


@HeidiE De gegevens zijn aangevuld.


Dag @bmare_renson kun je het betrokken nummer invullen in je profielgegevens ? Groetjes, Heidi


@proximus Zou u het publiek IP ook voor mij kunnen activeren?

Alvast bedankt


Hallo

Nu werkt het weer…. Geen idee wat er gebeurt is. Langs mijn kant niets. Misschien een algemeen internetprobleem. Toch bedankt !


@eriksuniverse 

geen idee wat er gebeurd is :

Ik vraag dit even na bij mijn collega die de activatie toen heeft gedaan.

we houden je op de hoogte

groeten

Tina


FYI: gewoon wachten tot prox forummedewerker hier de draad opneemt, zodat zij dit kunnen natrekken of de aanvraag opnieuw moet gebeuren!


HELP !

Gedurende een paar weken heeft dat Public IpAdres gewerkt, maar nu plots terug niet meer …

Wie moet ik contacteren? 


Bedankt , @tina.b  en mensen van Proximus, om voor mij ook die aanpassing te doen.

Ik heb dus nu een publiek ipadres. Met noip en een 4gmodem kan ik dus nu de camera van op afstand bekijken. BEDANKT !!!


@eriksuniverse 

aanvraag is gedaan via een ticket.

vriendelijke groeten

Tina


@eriksuniverse gewoon afwachten tot de proximus medewerkers morgen hier de draad opnemen.


Moet ik dat ergens aanvragen ? of lezen ze deze post gewoon?


Bedankt bij voorbaat 😉


FYI: Morgen komen ze van Proximus terug langs op het forum en kunnen dit regelen voor u


Hallo,😀
Ik vond een post over public ipadres probleem.

Op mobiel krijg je standaard een privaat IP, vergelijkbaar met CGNAT op het fix netwerk. Je IP wordt dus in zekere zin gedeeld met andere gebruikers. Per uitzonderingen, kan dit worden gewijzigd naar een ‘public’ IP. Bijvoorbeeld wanneer je van op afstand wilt inloggen op je GSM verbinding zoals bij camerasystemen.
Zodra hier een medewerker langs komt op het forum, kan deze dit voor jou activeren.


Zou u voor mij dit kunnen activeren zodat ik mijn camera via proximus mobiel internet bereikbaar wordt?
0470014311

Bedankt bij voorbaat 😉


@SvenKaptein We hebben de aanpassing gedaan en dit is vanaf morgen in orde.
Mvg, KoenN


@tina.b Ik heb de gegevens net aangevuld, alvast bedankt.


@SvenKaptein 

 

Beste,

we willen de  IP-aanpassing doen voor dat internet gsm nummer.

Kan je het betrokken nummer invullen in je profielgegevens ? 

vriendelijke groeten,

Tina


Reageer