Vraag

proximus speelt nummer kwijt

  • 23 December 2020
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Vorige week donderdag 17/12 ben ik mijn gsm met Proximus simkaart kwijt gespeeld.

Zoals via de website te raadplegen is heb ik eerst telefonisch mijn simkaart laten blokkeren om dan een nieuwe simkaart te gaan halen in de Proximus winkel in Wilrijk. Daar toegekomen bleek mijn nummer niet terug te vinden te zijn. De medewerksters zei dat er een technische storing was en heeft me dan een nieuwe simkaart meegegeven met de belofte dat ze doorheen de dag ging blijven proberen het nummer terug te activeren.

Op zaterdag had ik nog steeds niets gehoord en was het nummer nog niet actief dus heb ik nog eens contact opgenomen waarop ze zeiden dat ik de helpdesk moest contacteren.

Zo gezegd zo gedaan, heel het verhaal gedaan aan de Proximus medewerker (die ook mijn nummer of naam niet kon terugvinden in het systeem) hierop heb ik een ticketnummer (IM11067468) gekregen met de belofte dat ze mij maandag gingen opbellen.

Vandaag woensdag nog steeds geen uitleg gekregen dus ik bel terug naar de klantendienst. Daar weten ze mij te zeggen dat ze met het ticketnummer niets kunnen doen omdat dit enkel kan geopend worden door de persoon die het heeft aangemaakt??? Tot op heden heb ik dus geen telefoonnummer, geen uitleg en geen perspectief. Het enige wat de medewerksters vandaag kon vertellen is dat ik moest wachten tot ze mij gingen contacteren ivm het ticketnummer…

Proximus, gelieve dit asap te behandelen!

Ik heb meerdere financiële apps die beschermd zijn met een tweestapeverificatie, zolang dit niet in orde is mis ik allerlei financiële transacties. Het is dus zeer dringend!


7 reacties

Proficiat Proximus, u bent weer een klant armer en een klacht bij de ombudsman rijker.

Reputatie 7
Badge +3

@Matthias_B  Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Ik heb dossier 47149541 opgemaakt voor de bevoegde dienst met de vraag om het gsm-nummer alsnog te reactiveren. Kan je in het veldje ‘ticket’ in jouw profielgegevens het nieuwe simkaartnummer noteren dat je had meegekregen van de winkel? Deze begint met 2100…. Alvast bedankt. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op  + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Beste,

Het simkaartnummer is genoteerd.

Reputatie 7
Badge +3

@Matthias_B Dank je wel voor de info. Ik heb dit bij genoteerd in het dossier zodat de dossierbeheerder ineens alle gegevens heeft. Groetjes, Antonella

Bedankt Antonella,

Jij lijkt me bij Proximus nog een van de enigste die de klant probeert verder te helpen.

Enig idee hoelang het gaat duren vooraleer de simkaart geactiveerd wordt?

Reputatie 7
Badge +3

@Matthias_B Ik ga proberen iemand intern te vinden om dit zo snel mogelijk voor jou in  orde te krijgen. Ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Matthias_B Het was even zoeken, maar heb uiteindelijk de juiste persoon gevonden die jouw nummer terug heeft kunnen activeren. Deze staat sinds vandaag terug actief onder een voorlopig klantnummer van Proximus. Dat was nodig voor de reactivatie. Vanaf morgen zal je deze terug kunnen gebruiken als prepaid nummer en ook het nodige kunnen doen voor de identificatie. Groetjes, Antonella

PS: om de overgang naar prepaid niet te verhinderen, mag je het nummer vandaag nog niet gebruiken.

Reageer