Vraag

Proximus RCS berichten

  • 22 August 2020
  • 1 reactie
  • 521 Bekeken

Reputatie 1

Hallo, op de website van Proximus en in diverse kranten in binnen en buitenland is melding gemaakt dat Proximus ondertussen ook Google bericht met RCS ondersteund. Helaas merk je wel op diverse forums dat er niemand melding maakt van toegang gekregen te hebben tot RCS. Ik heb meermaals Google berichten, Android carrier services cache en gegevens verwijderd en forced stop gedaan in airplane mode om dan terug berichten te openen met RCS maar Google geeft continu aan dat provider het niet ondersteunt. Dit is vreemd omdat Proximus zelf op zijn website melding van RCS en het einde van de traditionele sms maakt.


1 reactie

ter verduidelijkingvoor anderen die ook dit topic volgen: 
 Rich Communication Services (of verkort rcs)

zie → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mms_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sms-mms-en-rcs/berichten-via-sms-mms-of-rcs-versturen-en-ontvangen.html daar vind je volgende uitleg 

  • Hoe werkt de nieuwe messaging dienst?

  • Hoeveel kost het?

  • Hoe weet ik of ik berichten verzend via de nieuwe messaging dienst of via sms/mms?

  • Hoe de nieuwe messaging dienst in- of uitschakelen?
    Vouw in de Google Berichten-app het hoofdmenu uit, herkenbaar aan de drie kleine puntjes rechtsboven en tik op Instellingen.
    Tik op Geavanceerd en vervolgens op Chatfuncties.
    Heb je de dienst uitgeschakeld maar ontvang je geen mms'en? Ga dan even terug naar de vorige stap en kijk de mms-instellingen op je gsm na. Voor andere vragen, raadpleeg de Google Support website.
    Tik op Chatfuncties inschakelen.

  •  

Reageer