Vraag

Proximus omnium verzekering dekt onterecht schadeclaim niet

  • 22 February 2021
  • 11 reacties
  • 489 Bekeken

Beste,

 

Donderdag heb ik gebeld naar het 080090790 nummer om een schadeclaim door te geven, toen heb ik uitgelegd dat mijn GSM uit m’n broekzak in het riool is gevallen - wat voor mij gezien is als “accidenteel verlies”. De mevrouw aan de telefoon was zeer onvriendelijk en heeft mij meteen laten weten dat dit niet gedekt word, “dit staat zo in het contract” vertelde ze me.

 

Natuurlijk was ik woedend, ik ben de dag erna direct naar de proximus shop geweest om mijn verzekering te annuleren. Pas daarna ben ik eigenlijk het contract gaan bekijken (die via hun site te bekijken en downloaden is). Waarbij blijkt dat accidenteel verlies wél gedekt word! (zie foto)

 

Er werd mij ook verteld dat ik langs moest gaan bij de politie om een proces verbaal op te laten stellen; maar ook dit staat niet zo in het contract (onder 7. schadeprocedure word alleen diefstal met braak, agressie en zakkenrollen vermeld.

 

Ik heb vandaag al verschillende keren proberen te bellen maar eens ik door het keuzemenu heen ben word ik meteen uit het gesprek gegooit en niet in een wachtrij.

 

Als dit rechtgezet kan worden wil ik met alle plezier mijn verzekering herzien.

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Ledge 

ik vraag dit na bij de verzekering zelf

kan je ondertussen zo veel mogelijk identificatiegegevens invullen in je profiel ?

groeten

Tina

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

@Ledge

ik vraag dit na bij de verzekering zelf

kan je ondertussen zo veel mogelijk identificatiegegevens invullen in je profiel ?

groeten

Tina

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

Dit heb ik zonet gedaan.

 

Ps. ik heb ondertussen al telefonish contact gehad met iemand op het nummer dat ik hierboven al vermelde. Hij wist me te vertellen dat jullie een maand geleden van partners zijn gewisseld (vroeger Dynalogic, nu iets anders blijkbaar) waardoor het contract zou aangepast zijn (en accidenteel verlies dus niet meer gedekt word). Ik ben hier niet van op de hoogte gebracht geweest, er werd mij ook niet gevraagd of ik akkoord ging met deze veranderingen én op de site van de proximus verzekering zelf staat nog steeds het “oude” contract. Dit vind ik helemaal niet kunnen, en als dit niet deftig kan opgelost worden zal het met een advocaat moeten gebeuren.

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

@Ledge Ik heb hiervoor een klachtendossier 47586842 overgemaakt naar de betrokken dienst van de verzekering.Zij zullen het nakijken en dan zelf ook terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Ledge 

beste

ik ben ondertussen gecontacteerd door een collega van de verzekeringsdienst

ze gaan je contacteren.

groeten

Tina

@Ledge

beste

ik ben ondertussen gecontacteerd door een collega van de verzekeringsdienst

ze gaan je contacteren.

groeten

Tina

Beste,

 

Ik heb nog steeds niets gehoord.

 

Mvg. Jordy

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Ledge we hebben de verzekeringsmakelaar gevraagd om je zo snel mogelijk te contacteren. Groetjes, Heidi

@ Jordy , is het uiteindelijk opgelost ? Benieuwd want heb eveneens een serieus probleem met omnium, en de totale onklantvriendelijkheid van bepaaldede telefoniste(s). ben momenteel nog even juridisch advies van TA aan het afwachten alvorens verder te gaan. mvg 

Ik heb nu al 2 toestellen met gebroken scherm en vele maal eerst naar winkel gegaan om beroep te doen mijn omnium die alle maand correct betaald word nota bene...in de winkel eerst 2u w8 soms om te horen wij kunnen geen gsm meegeven om reden...ze geen gsm in voorraad hebben(hilariteit)en ik naar 0800 nr dien te bellen, maar ik heb. Gsm NODIG en ja kheb beperking en mijn gsm veel ongelukken meemaakt daarom heb ik omnium toch....Nu iedere keer loop ik erin he de tacktiek ze dan eventueel met mijn nood aan gsm opgelost zullen krijgen hoor ...ja dus ik dien een nieuw heel gewijzigd duurder abbonnement enz nu ik begin toch wel mijn geduld nu te verliezen en ik maandelijks ondertussen nu laatste factuur 169eu alstublieft en alles bij proximus wel heb dit bedoeld internet tv en 2 gsm nrs en nog een pay en go nr Ook ....maar mijn nieuw nr kan niet naar oud nr ik altijd gebruikte pff echt snapt iemand mij aub ....dus graag had ik de 2natuurlijk oudere maar steeds niet werend nog graag trg hetsteld hebben dit natuurlijk in mijn omnium ik steeds betaald hheb en nog de abbonnement gekoppeld op mijn nieuwe factuur aangerekend wordt tot heden vandaag ..maar ik voel de bui al hangen en zal weer wss totaal nergens hulp krijgen stap vo stap dit .... dus een a52 1ste toestel en de 2de a53  hersteld wil en liefst mij thuis iemand alles regelen kan of do ophaal service aan huis ophalen....pff kijk nu al dit hier mijn uiting van proximus en omnium zijn dit juiste. Praktijken of ergens de 12....eu maandelijks  betaal frauduloos ...?? Zijn er nog mensen of klanten ze dit ergens ook hebben voorgehad ?? Wat of welk loping ik er voor deed ik geen steun meer vind nu enz.. klantendienst ik overweeg mezelf soms goh nu eindelijk iemand die mensen zoals ik met MS er  hier mijn nrs zal opzetten want welk nr is mijn nr ...dus altijd ik had jarenlang 0471 11 18 82,

Nu ook ik als nr 0471 68 10 27 en de pay en go vind ik ni direct hoor maar heb maar nu mijn 3de gsm die werkt perfecte maar wtf is dit almaal normaal bellen mag maar graag eerst een sms dat ik weet waarover ik word gebeld en wie natuurlijk liefst een medewerker of een ombudsdienst van proximus zelf  en graag begrip voor mijn gevoel  hierbij ...kvoel mij dus zwaar heel zwaar gepakt ervan ... of mailen kan mss best ook en weet u hoe ik heet boone.randy33@gmail.com en ook boone.randy@proximus.be (deze ni weet hoe ik de mails er van moet openen enz...) 

Dus graag pittige en ook gelijk gestemde ontevreden of radeloos klanten van proximus dit ook  zeker te reageern naar proximus sturen en mss een forum vo gedrag aan mensen met beperkingen ook mensen zijn en correct betaaln ....nu dus ik wil geen robotgestuurde antwoord krijgen wel de bedoeling ik geholpen word of ik stap naar grote gazetten en de media voila mss nu  gewoon eerlijke kans hier genoteerd heb sry mijn gebrekkige zinnen …

(Mvg ) www.proximus.be@/klachtenregeling 

 

@Beansi

PX medewerkers komen tijdens het weekend hier niet langs.

Opmerking:  Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, om e.v.t. misbruik te voorkomen, maar wel in je → ForumProfiel.
 In het tekstveld "Ticket (Privé)", daar kun je ook nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Ook best zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" . 
Meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
    

PS: Binnen het uur nadat je uw bericht gepost hebt kun je dit nog editeren, door onderaan je geplaats bericht hierboven op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen om je privé gegevens te wissen/deels aan te passen, anders kan dit enkel nog door een Proximus medewerker (moderator) gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

@Beansi  Ik heb dossier 54164755 hiervoor aangemaakt. Ze contacteren je

Reageer