Proximus Omnium .... enkel goed voor premie te betalen, kennis verzekeringen en service 0

  • 5 May 2022
  • 8 reacties
  • 210 Bekeken

Dringend tijd dat Proximus de elementaire regels leert en kent als tussenpersoon in verzekeringen ! Wanneer kan een verzekeraar een polis opzeggen :

Opzeggen tegen de vervaldag

De verzekeraar mag op de vervaldag het verzekeringscontract stopzetten. Hij dient wel de opzegtermijn van 3 maanden te respecteren zodat je tijdens die periode een andere verzekeraar kunt vinden.

Opzeggen na een schadegeval

Je verzekeraar dient niet steeds te wachten tot de vervaldag om jouw verzekering stop te zetten. Hij kan die ook al vroeger opzeggen in geval van bijvoorbeeld meerdere schadegevallen op korte termijn of bij een schadegeval in fout. De verzekeraar dient je nog wel een opzegtermijn van 3 maanden te geven zodat je een andere verzekeraar kunt vinden.

Opzeggen na een niet-betaling van de premie

Een verzekeraar mag ook het contract beëindigen indien je jouw premie niet hebt betaald. In dat geval bedraagt het minimum opzegtermijn 15 dagen.

Wanneer men Proximus- medewerkers vraagt om enig document en of bewijs van opzeg voor te leggen, blijft men zelfs na diverse aanvragen in gebreke. Telefonisch worden anoniem de meest arrogante en onjuiste verzekeringstechnische antwoorden gegeven …. de schriftelijke noch mondelinge (opnames v gesprekken)  komen er niet !

Niemand is vrij van fouten , maar los ze dan tenminste op !!!


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@lucW  Hiervoor hebben we een dossier ( 50644269) aangemaakt? De bevoegde dienst zal u contacteren. Fijne dag nog

 

 

 

 

hoe kan een reactie op dit forum nog steeds op “4 dagen geleden” blijven staan ? post is al meer dan 1 week geleden gepost en “de bevoegde dienst” heeft nog steeds niks van zich laten horen …. ze wachten wellicht op het moment dat die 4 dagen wijzigt ….. oorspronkelijke klacht dateert van 04/04/2022. !iets meer dan 4 dagen …...

vervolg…. krijg telefoon  van 02235400: mijnheer we kunnen u de gevraagdeinfo niet geven , geen schriftelijke opzeg en ook het bandje niet … ok kan u dit per mail bevestigen aub ,jawelik verstuur die onmiddellijk …..niks email te. zien. Plots bericht op app Proximus : Bestek kan je geen mail sturen maar bevestig hier. ik : niet akkoord met de oplossing. Businesexpert : je vraag is opgelost … Beste het gesprek waarin de omnium worD (d8 dt) opgezegd kan niet worden bezorgd, zoals telefonisch medegedeeld , Vriendelijke groeten K.

reactie : De afspraak aan de telefoon was : >Proximus bezorgt me een mail waarop men aangeeft dat er geen opzeg schriftelijk is van mij, noch een bandje ( want alle gesprekken worden toch opgenomen ) met mijn stem erop die om een opzeg verzoekt.   

Dus na méér dan 1 maand is het nog bsteedsniet mogelijk om enig bewijs vaneen opzeg door mij te mailen , laat staan te vinden . Wevregiustreerden uw feedback en een medewerker zal deze “spoedig” analyseren…. blijkbaar is het niet mogelijk dat proximus een fout toegeeft ! Bezorg me DRINGEND een ben<ijs van mijn opzeg is toch een redelijke simpele vraag of geef uiteindelijk toe dat er een fout gebeurde !

volgende week, geen mail of bevredigend antwoord heel dossier naar ombudsman verzekeringen en de inspecteur  R2. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@lucW 

Beste,

ik zie inderdaad al verschillende dossiers

Er is ondertussen ook een TestAankoop dossier 50688785 : dit wil zeggen dat de dossierbeheerder dit in handen heeft en info moet geven/oplossen

Ik voeg info uit het forum toe

vriendelijke groeten

Tina

 

 

Tina ,

Dank voor je vlugge en “to the point” reactie. 

 

Mvg 

Luc 

 

Na 2 maand proberen het polisnummer van proximus -omnium te weten te komen , via telefoon , chat , mails naar een NIET -antwoordende businessexwpert (???) Stacey vraag ik me eindelijk af hoe je bij jullie rampzalige organisatie iets van info kan krijgen op een normale manier  ???

stop aub met jullie holle slogans :We bellen je binnen de twee uur na de aanvraag. Van maandag t.e.m. vrijdag tussen 9u en 18u. Aanvragen die buiten deze uren vallen, worden de eerstvolgende werkdag behandeld.

 

Reputatie 7
Badge +3

Na 2 maand proberen het polisnummer van proximus -omnium te weten te komen , via telefoon , chat , mails naar een NIET -antwoordende businessexwpert (???) Stacey vraag ik me eindelijk af hoe je bij jullie rampzalige organisatie iets van info kan krijgen op een normale manier  ???

stop aub met jullie holle slogans :We bellen je binnen de twee uur na de aanvraag. Van maandag t.e.m. vrijdag tussen 9u en 18u. Aanvragen die buiten deze uren vallen, worden de eerstvolgende werkdag behandeld.

 

@LUCWI   Heb je al eens ingelogd op deze site Proximus (proximussmartphoneomnium.be) daar kan je na invoeren van het mobiele nummer dat gelinkt is aan de verzekerings-optie  je polis nummer vinden .

SMARTPHONE OMNIUM PROXIMUS

Vragen om inlichtingen dienen uitsluitend gericht te worden aan:

- Mail: smartphoneomnium@spb.be;

- Telefoon: 0800 90 790 - gratis telefoonnummer in België;  • Internationaal: +32 3 221 51 48;

- Brief: SPB Benelux bv – Proximus Insurance, Roderveldlaan 3, 2600 Berchem

Reputatie 7
Badge +3

@LUCWI Hierover zal je een antwoord ontvangen via de ombudsman. Groetjes, Antonella

Reageer