1.vanop om het even welk toestel kunnen we het nummer van moeder bellen. (vast - mobiel). Enkel vanop het toestel van mijn vader lukt het niet. Hij is wel de enige met een Orange-simkaart.
2. Geen van beide is recent van operator veranderd, maar het nummer en de simkaart van mijn moeder (die niet bereikbaar is vanop mijn vader zijn toestel) is wel vrij recent in gebruik genomen.
Laat ons eens terugkeren naar de originele post. Als ik het goed begrijp ...
- heeft de moeder een nieuwe SIM kaart en nieuw Proximus nummer. “Iedereen” kan moeder bellen (met “iedereen” wordt bedoeld: de andere familieleden, die allemaal bij Proximus zitten).
- vader die bij Orange zit kan moeder niet bellen.
Mijn conclusie uit bovenstaand:
Moeder is alleen bereikbaar vanuit het Proximus netwerk, en niet vanuit Orange. Dit is een typisch probleem dat zich meestal voordoet bij geporteerde nummers, waarbij de databases van de Providers nog niet aangepast zijn.
Vergeet alle bovenstaande berichten over geblokkeerde nummers. De TS heeft al gezegd dat het ook niet werkt als de SIM kaart in een ander toestel wordt gebruikt, het ligt dus zeker niet aan eventuele blokkeringen door moeder’s GSM toestel) ..
Vraag:
- welk GSM nummer heeft moeder (eerste 4 cijfers). Is het een 047x of een ander nummer?
- werd het nummer geporteerd vanuit een andere Operator?
- zoek eens op https://1299.be of https://crdc.be bij welke Operator het nummer van moeder geregistreerd is.
In ieder geval: wie moet het oplossen?
- in eerste instantie is dat Proximus. Moeder heeft een probleem met haar Proximus nummer, dus alléén Proximus kan haar aanspreekpunt zijn. Ook indien de oplossing van Orange moet komen, gaat dat via Proximus.
- Als het nummer niet correct zou staan bij https://1299.be dan is zeker Proximus aan de zet.
- Dergelijke problemen komen meestal normaal vanzelf in orde, want soms kan het enkele dagen duren voor de Provider databases aangepast zijn.
In de Orange-winkel zegt men gewoon dat het probleem aan de kant van Proximus ligt.
Dag Philippe,
Ik denk dat uw suggestie ons dichter bij een oorzaak/oplossing brengt.Hiervoor dank.
Op crdc.be krijg ik als status voor het nummer van mijn moeder "het opgegeven telefoonnummer is niet meer in gebruik". Dat is exact de melding die mijn vader krijgt vanuit het Orange-netwerk. Omdat ik dacht dat mijn moeder momenteel dus enkel vanuit het Proximus-netwerk bereikbaar is heb ik iemand met een Telenet-nummer gevraagd om haar te bellen. En dat lukt WEL.
Ook mijn dank aan alle anderen op het forum die mee helpen zoeken.
De melding op crdc wijst volgenw mij toch wel degelijk op een probleem. Kan de klantendienst van Proximus dergelijke zaken oplossen/aanpassen of moet ik terug in de winkel langs?