Skip to main content

Vanaf het GSM-toestel van mijn vader (Orange) kan het Proximus-nummer  van mijn moeder niet gebeld worden. Er komt een Engelse boodschap dat het nummer niet in gebruik is.

Als de simkaart van mijn vader in mijn toestel gestopt wordt lukt het ook niet om het nummer van mijn moeder te bellen. Ik heb ook al  de contactgegevens in beide toestellen gewist en terug ingevoerd, zonder resultaat. In de Proximus-winkel is het toestel van mijn moeder nagekeken en men bevestigt dat er geen blokkeringen in staan. In de Orange-winkel zegt men gewoon dat het probleem aan de kant van Proximus ligt. We zijn ten einde raad...

@Danny_079 Is jouw vader recentelijk overgestapt naar orange of niet?

mijn vader is al meerdere jaren bij Orange.


Indien crdc of 1299 aanduiden dat het nummer niet in gebruik is terwijl Proximus het toegekend heeft is er een door Proximus op te lossen probleem (indien het tenminste geen niet geïdentificeerd Pay&Go nummer betreft)

 

Indien het een tijdelijke foutieve aanduiding op niveau crdc.be betreft (nr immers blijkbaar wel vanuit andere netwerken betreft) kan de stelling van @philippe_d niet onderschreven worden, oplossingen m.b.t. routeringsproblemen dienen normalerwijze/in principe opgelost te worden door de operator van de beller (wat uiteraard niet betekent dat de operator van de gebelde partij op vraag van de gebelde partij een interoperator analyse/onderzoek zou kunnen/mogen starten)

 

→ @Proximus team graag snelle feedback aan de auteur a.u.b.

 

 


@M_016 Dat moet ik navragen wegen de CRDC database geen database van ons is.

@Danny_079 En het heeft tot kort altijd wel gewoon gewerkt zoals het hoort?


@M_016 Dat moet ik navragen wegen de CRDC database geen database van ons is.

@Danny_079 En het heeft tot kort altijd wel gewoon gewerkt zoals het hoort?

Sinds mijn moeder een nieuwe simkaart en een nieuw nummer kreeg heeft het niet meer gewerkt.

Voordien had zij een ander nummer en simkaart en dan werkte het wel


@M_016

Schreef : Opmerking voor de forumleden

Op het Fr-forum werd door de community mgr en moderatoren reeds meermaals gesteld dat berichten hun initiële plaats in de wachtrij van behandeling verliezen: concreet zou in de applicatie voor behandeling rekening gehouden worden met het tijdstip van de laatste reactie

Vandaar graag a.u.b. geen verdere reacties/commentaar tot een Proximus moderator het probleem ter harte neemt

Ik weet niet of dit op het Nl-forum ook zo is, maar vermoed van wel

Uiteraard wordt in de applicatie naar alle waarschijnlijkheid wel rekening gehouden met de specialisatie van de betrokken moderator (administratief, techinsch, ...)

Ik zie hier toch niets staan in de algemene richtlijnen voor het gebruik van het franstalige Proximus Forum

Gaag enkele voorbeelden van meldingen op het Franstalige Proximus Forum over “ dat berichten hun initiële plaats in de wachtrij van behandeling verliezen ”  waar naar je verwijst.


 


Ter info:
Daarom dat ik ook hier een post opgestart heb 
→  De volgorde waarop berichten behandeld worden! | Proximus Forum

om dit af te splitsen van dit Topic dat over totaal iets anders gaat.

_____________________________________________________________________________

Eigenlijk kunnen de Proximus forummedewerkers moderatoren zelf het best uitleggen hoe hun systeem werkt bij het verwerken/afhandelen van forumberichten.

Trouwens wie zegt dat zowel de Nederlandstaligen op de zelfde manier de berichten behandelen als de Franstaligen?


mogen we ook de oorzaak/origine ven het probleem kennen?


@M_016  

Ik zal dit navragen en  zodra feedback, het posten. Groetjes


@Luc.M bedankt, ik heb identiek hetzelfde probleem en ook al weken aan het sukkelen zonder oplossing…

Ik ga opnieuw contact opnemen en dit topic vermelden.


Mijn vader kan probleemloos naar onze Proximus-nummers bellen. Enkel naar mijn moeder bellen lukt niet. Zijn nummer wordt gewoon getoond wanneer hij iemand opbelt.

Mijn pa kan wel smsjes sturen naar mijn moeder.


gewist omdat er al een antwoord werd gegeven door @M_016 


b)

indien er recent geen wijzigingen van operator zouden zijn gebeurd, kan het probleem zich situeren aan de ontvangende zijde (uw moeder), is er voldoende mobiele dekking van Proximus binnenshuis op uw locatie (of is er eventueel een doorschakeling naar een ander niet meer bereikbaar nummer actief op haar nummer)

 

@Danny_079 eventueel dat iemand anders dan je vader eens probeert te bellen met gsm of vast toestel naar je moeder om nog meer kunnen te weten komen.


Bijkomende info:

1.vanop om het even welk toestel kunnen we het nummer van moeder bellen. (vast - mobiel). Enkel vanop het toestel van mijn vader lukt het niet. Hij is wel de enige met een Orange-simkaart.

2. Geen van beide is recent van operator veranderd, maar het nummer en de simkaart van mijn moeder (die niet bereikbaar is vanop mijn vader zijn toestel) is wel vrij recent in gebruik genomen.


Gsm nummers zijn toegevoegd in mijn profiel in het veld "ticket"


Dan valt optie b) van M_016 al weg , maar we zullen afwachten wat PX forummedewerkers verder kunnen doen dan.


@Danny_079   Vraag eens aan je moeder om dit te doen op haar GSM.

  Beltoets gebruiken voor een nieuw gesprek/oproep   en typ ##21# en druk op de gesprekstoets. 

Geen garantie maar het zou kunnen dat er per ongeluk een doorschakeling is gekoppeld bij inkomende oproep van het GSM nummer van je vader op haar GSM.

Ik geef je dit mee omdat onlangs iemand die ik ken hetzelfde probleem had .

 


@Pat52 is dat dan op de gsm van de moeder dat dit  kan om alleen een specifiek inkomend nummer door te schakelen, ipv een gewone doorschakeling? ik wist eigenlijk niet dat je dit kon.


@Martin Op recente toestellen via android kan je een GSM  nummer laten doorschakelen naar een ander nummer bij inkomende oproep zonder dat je toestel rinkelt.

Vroeger was er alleen de optie nummer blokkeren zonder melding, nu ook permanente doorschakeling voor een GSM nummer naar een ander nummer.  

Daarom dat ik dit even melde aan @Danny_079 

Dit is enkel wanneer je in je toestel de App van google telefoon als standaard instelt voor gesprekken.

Meeste toestellen hebben hun eigen oproep app

 


ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd  op PX site 

 

Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt

  • Activeren
    Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##21# en druk op de beltoets.
  • Heractiveren
    Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?


@Pat52  gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?

ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd  op PX site 

 

Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt

  • Activeren
    Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##21# en druk op de beltoets.
  • Heractiveren
    Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?

 


ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd  op PX site 

 

Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt

  • Activeren
    Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##21# en druk op de beltoets.
  • Heractiveren
    Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?

Als de je App van google telefoon als standaard instelt voor gesprekken kan deze de doorschakeling activeren via de instellingen voor doorschakeling actief via je provider op je telefoon ook voor een individueel nummer ingesteld op je telefoon. 


@Pat52 Ok,  ik dacht dat die codes alleen van toepassing waren voor algemeen doorschakelen van binnenkomende nummers naar een ander nummer en ook om alle doorschakelingen terug uit te zetten, want in die uitleg van proximus spreken ze niet (of kan je niet afleiden)  van een specifiek nummer doorschakelen naar het nummer dat je opgeeft.


Mijn moeder verblijft momenteel in een woonzorgcentrum. Mijn vader woont thuis. Contact is voor hen dus zeker belangrijk.

Ik probeer morgen zeker de voorgestelde suggesties.

Bedankt alvast!

@Danny_079 

Ik hoop dat het in orde komt, zeer begrijpelijk.

Laat het hier zeker weten .


FYI

1.vanop om het even welk toestel kunnen we het nummer van moeder bellen. (vast - mobiel). Enkel vanop het toestel van mijn vader lukt het niet. Hij is wel de enige met een Orange-simkaart.

 Kan uw vader vanaf zijn Orange GSM nr wel andere mobiele Proximus GSM-nrs bereiken?

Is het GSM-nr van uw vader eventueel een geheim nr (=calling line identity restriction actief, zijn oproepnr wordt niet getoond aan de gebelde partij) en is daarnaast eventueel op het GSM-toestel van uw moeder “anonymous call rejection” acfief (= indien oproepernr van de beller niet getoond wordt, wordt de oproep geweigerd”? 

 


@Mutlie verkorte code om nummer te verbergen wil volgens mij alleen zeggen dat de data niet op het scherm komt maar dat het nummer wel nog geblokkeerd wordt indien zo ingesteld op de ontvanger zijn toestel , want anders zou er volgens veel misbruik kunnen van gemaakt worden, bvb als je een stalker wilt blokkeren enz….


Lijkt mij niet, integendeel.
o.a.

https://nl.wikihow.com/Weten-of-je-nummer-geblokkeerd-is  (punt 4)

https://www.a7la-home.com/nl/know-if-someone-blocked-your-number-android/  (punt 3)
 

https://paradacreativa.es/nl/como-puedo-llamar-a-un-numero-que-me-ha-bloqueado/ (punt 2.1)

 

 

Je kan ook anonieme bellers blokkeren en stalkers een hak zetten:

https://www.ad.nl/tech/anonieme-nummers-blokkeren-zo-doe-je-dat~a42e077d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

https://www.hln.be/tech/belaagd-door-anonieme-bellers-zo-blokkeer-je-onbekende-nummers-op-je-telefoon~a42e077d/


Reageer