Beantwoord

Proximus komt belofte niet na

  • 1 december 2017
  • 39 reacties
  • 1066 Bekeken

Ik heb een Mobilus S Full Control abonnement. Al meer dan twee maanden telt het dataverbruik van mijn favoriete app wél mee. En nee, ik kijk geen filmpjes via externe links op Facebook, indien u zou denken dat het aan mij ligt. Ik ben twee keer naar een Proximuswinkel geweest, heb talloze berichten via Facebook, Twitter en de app gestuurd en een half uur aan de lijn gehangen - en toch is er niemand in staat om dit op te lossen. Vanmorgen in de winkel kreeg ik de zoveelste uitvlucht te horen. Nu zouden het de filmpjes op Facebook zijn die automatisch afspelen. Deze filmpjes zitten intern in Facebook, dus mogen NIET meetellen. Natuurlijk geloofde ik niet dat dit het zou oplossen, maar wat kon in doen? Heb dan maar gevraagd om de app eens naar Instagram te veranderen. En raad eens, weer hetzelfde probleem, ja! Ik vraag mij af waarom ik nog 15,99 euro betaal voor een abonnement met 1,5 gb, terwijl ik ergens anders voor minder geld meer kan krijgen. Dit is mijn laatste oproep. Als het nu niet opgelost wordt stap ik over, dit sleept al lang genoeg aan. Daarom mijn tweede vraag: is het mogelijk om een Mobilus Full Control abonnement eerder op te zeggen? Mijn abonnment is namelijk net weer ingegaan. In het begin heb ik de (toen nog) volle 15 euro moeten betalen, voor de povere 10 dagen dat ik er wat aan had de eerste maand. Ik wil dus niet riskeren om 15,99 euro te moeten betalen voor een paar dagen.
icon

Beste antwoord door Martin 1 december 2017, 20:03

alle abonnementen zijn bij proximus onmiddellijk opzegbaar.



NB: enkel abonnementen waar een toestel aan gekoppeld, is waar de looptijd normaal 2 jaar is, daar moet wel een afschrijving van het toestel betaald worden
Bekijk origineel

39 reacties

alle abonnementen zijn bij proximus onmiddellijk opzegbaar.

NB: enkel abonnementen waar een toestel aan gekoppeld, is waar de looptijd normaal 2 jaar is, daar moet wel een afschrijving van het toestel betaald worden
Oke, maar het gaat hier om een Full Control abonnement, dus iedere maand een vast bedrag. Mijn abonnement is net vernieuwd, ga ik dan niet alsnog 15,99 moeten betalen voor deze maand?
Je wacht best het antwoord af van iemand van proximus zelf, zodat je dit verder met hen kunt afhandelen.
Oke, na twee maanden zal het op die paar dagen ook niet aankomen zeker? ?
Oke, na twee maanden zal het op die paar dagen ook niet aankomen zeker? ?
Je kan ook altijd de vraag stellen in een privébericht
(maar ik krijg te horen dat ik dan mensnen verkeerd hoop geef dat er dan vlugger zal een antwoord komen maar dit is niet mijn bedoeling alleen een tip)
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Oke dankjewel! ?
Reputatie 7
Badge +4
Ter info
Tenzij vergissing mijnentwege maakt Mobilus Full Control gebruik van het Pay&Go platform en wordt in principe dus per maand een vast (abo)bedrag geïnd
https://www.proximus.be/dam/jcr:f70780fb-13c8-48c0-b340-9d03dea7dabd/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Mobilus_S_fullcontrol_nl~2017-08-01-05-23-35~cache.pdf

Ik vermoed evenwel op basis van bovenstaande dat een maand niet noodzakelijk van 01/12 tot 31/12 loopt, maar ook van bv. 06/12/17 tot 05/01/18 kan gaan
Mijn abonnement wordt telkens vernieuwd op de laatste dag van de maand. Dan wacht ik zeker beter tot enkele dagen voor het einde van deze maand om het te veranderen?
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat dit de beste optie is, tenzij een Px reactie ons iets anders zou leren
Ik heb er geen benul van maar zou dit niet pro rato verrekend worden als je vroeger stopt?
Wel, dat zou ik ook niet meer dan normaal vinden maar toen mijn abonnement van start ging, op 21 augustus, kreeg ik in september al een factuur: ik moest de volle pot betalen voor dit abonnement tussen 21 en 31 augustus. Ook al had ik het dus maar 10 dagen, ik moest het volledig betalen. Ik dacht dat dit misschien in de daarop volgende maand verrekend zou worden maar neen, in oktober kreeg ik de factuur voor september en die was ook het volledige bedrag.
Ik lees hier soms van proximus medewerkers dat het pro rata zal verrekend worden maar mss hangt dit van het soort abonnement af?
Daarom is het moeilijk om daaruit conclusies te trekken want het ene geval is het andere niet !
Intussen hang ik al 25 minuten aan de lijn met de klantendienst. Er werd al drie keer gezegd dat ik zo dadelijk zou doorverbonden worden met een medewerker maar iedere keer begint er weer een nieuw liedje. My ears hurt.
ik ken al de keuze opties van 0800 22 800 niet vanbuiten, maar Ik denk dat in het weekend de optie technisch probleem (of hoe die ook mag noemen), bv probleem met Internet of TV, voorrang krijgt in het weekend als je belt, maar het berust alleen op een vermoeden van mij !
Oh oke dat kan het wel zijn! Zeg, ik wil zo als optie naar de dienst van mobiel internet bellen maar ze zeggen dat ik daarvoor eerst mobiel internet moet instellen op mijn toestel. Raar, want ik kan gewoon op 3/4g op mijn iPhone...
Op MyProximus krijg ik deze melding:
Reputatie 7
Badge +4
Misschien nog eens bellen en aan de lijn blijven zelfs als het zeer lang zou duren (= kost u niets)

P.S.
Vermits voor Mobilus Full Control een "real time" supervisie van de gesprekskosten nodig is, heb ik een zwaar vermoeden dat het geen "abo" is maar een "verdoken" Pay&Go (waarop geen pro rata van toepassing is)
= vergelijkbaar met een herlaadbeurt van 5 euro met een geldigheidsduur van 31 dagen
je zou wel kunnen gelijk hebben want bv niet gebruikte minuten worden niet overgedragen naar de volgende maand enz.., al is het wel verwarrend aangezien men bij een P&G niet over "abonnement" spreekt.
Hier idem hetzelfde met Pokémon app voor onze zoon.
Ik zou graag een klacht indienen want dit is misbruik maken. Denk eraan om radio 2 in te schakelen met het programma "de inspecteur". Met hoe meer we klacht kunnen indien , hoe meer kans dat het op de radio komt.
Momenteel al 45 min aan de wachtlijn. het zijn bandieten echt waar.
maar is dat nog altijd zo, want bv hier zie ik pokemon niet staan
➡️https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_fav_app/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-apps/favoriete-app/een-app-kiezen/uw-favoriete-app-veranderen.html
hier staat bv tot 31 oktober
➡️ https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_pokemongo/particulieren/discover/news/tournee-generale/pokemongo.html

NB: En via een privébericht is er ook geen garantie dat je vlugger antwoord gaat krijgen al kan ja altijd proberen, sturen doe je door te klikken op volgende link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Hier idem hetzelfde met Pokémon app voor onze zoon.
Ik zou graag een klacht indienen want dit is misbruik maken. Denk eraan om radio 2 in te schakelen met het programma "de inspecteur". Met hoe meer we klacht kunnen indien , hoe meer kans dat het op de radio komt.
Momenteel al 45 min aan de wachtlijn. het zijn bandieten echt waar.


Dus het verbruik van de favoriete app van uw zoon wordt ook aangerekend?
maar is dat nog altijd zo, want bv hier zie ik pokemon niet staan
➡️https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_fav_app/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-apps/favoriete-app/een-app-kiezen/uw-favoriete-app-veranderen.html
hier staat bv tot 31 oktober
➡️ https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_pokemongo/particulieren/discover/news/tournee-generale/pokemongo.html

NB: En via een privébericht is er ook geen garantie dat je vlugger antwoord gaat krijgen al kan ja altijd proberen, sturen doe je door te klikken op volgende link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.


Normaal kan je Pokémon nog als favoriete app kiezen. Bij mijn mogelijkheden staat hij er in ieder geval nog tussen. En het artikel dat u citeert is er eentje van in 2016. Die app was toen gedurende enkele maanden gratis voor iedereen, ongeacht de favoriete app. Als die jongen zijn favoriete app nu op Pokémon staat zou het dus niet aangerekend mogen worden.
Ik ga nu nog eens bellen. Als ik iemand aan de lijn krijg zal ik zeggen dat er nog mensen last van hebben.
maar is dat nog altijd zo, want bv hier zie ik pokemon niet staan
➡️https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_fav_app/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-apps/favoriete-app/een-app-kiezen/uw-favoriete-app-veranderen.html
hier staat bv tot 31 oktober
➡️ https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_pokemongo/particulieren/discover/news/tournee-generale/pokemongo.html

NB: En via een privébericht is er ook geen garantie dat je vlugger antwoord gaat krijgen al kan ja altijd proberen, sturen doe je door te klikken op volgende link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.


Normaal kan je Pokémon nog als favoriete app kiezen. Bij mijn mogelijkheden staat hij er in ieder geval nog tussen. En het artikel dat u citeert is er eentje van in 2016. Die app was toen gedurende enkele maanden gratis voor iedereen, ongeacht de favoriete app. Als die jongen zijn favoriete app nu op Pokémon staat zou het dus niet aangerekend mogen worden.


idd, ons staat ie geselecteerd als favoriete app. ook bij mij rekent ie de data gewoon door. schandalig.
ben momenteel een mail aan het sturen naar radio 2 de inspecteurs. hopelijk kunnen zij iets doen. Ben het meer dan beu. Wij hebben al heel wat meegemaakt met proximus . Misschien als het op de radio komt kan er wel iets gebeuren. Net als het schandaal van de gehuurde telefoons die al lang afgeschreven zijn en waar men toch geld blijft voor vragen.

Reageer