Beantwoord

Proximus bedrag 2 x van rekening door fout van verkoper proximus gent

  • 26 May 2019
  • 8 reacties
  • 270 Bekeken

woensdag 22 mei 2019 ben ik in het proximus center in gent (veldstraat 9) langsgeweest om een nieuw gsmtoestel aan te kopen. Gezien ik proximus business klant ben ( al jaren trouwens) kon ik een toestel aankopen mits €5 opleg voor 24 maand lang en 1malig € 109 te betalen. Voor mij was dit ok maar dit moest met bancontact betaald worden. Ik betaal en volgens de verkoper was de transactie niet doorgegaan omdat er geen bewijsje uit het bancontact toestel kwam. Ik moest opnieuw proberen aan een ander toestel en ik vraag nog ' het zal toch niet dubbel van mijn rekening gaan?" De verkoper verzekerd mij van niet; ik betaal via het andere bancontact toestel en het lukt want er komt een bewijsje uit. Ik kijk 's avonds op mijn pc naar mijn rekening en het bedrag van € 109 is 2 x van mijn rekening. Ik heb al 3 mails gestuurd en 2 x telefonisch contact gehad met proximus maar heb nu nog steeds niks van bevestiging gekregen dat dit in orde zal komen.
Ik ben zeer ontgoocheld in deze manier van werken!
Ik kan trouwens mijn nieuw toestel niet gebruiken gezien mijn sim-kaartje niet past in het nieuwe toestel. ( ik ben een echte leek op gebied van technologie dus is het niet aan mij maar wel aan de verkoper om te checken of mijn sim-kaartje past in het nieuwe toestel denk ik?)
Ik ben echt ontgoocheld; het was geen probleem om mijn huidig contract aan te passen maar na mijn handtekening te zetten kon ik niet rap genoeg buiten zijn: de winkel ging sluiten zei de verkoper en dat was het. Ik voel me echt bedot!
Ik moet mijn tijd en energie weer steken in het rechtzetten van iets die niet eens mijn fout is! En waar kan ik terecht?? Rechtstreeks bellen naar Gent kan niet en ik kan ten vroegste 12 juni terug naar een proximus winkel gaan. En wat gaan ze dan zeggen? Dat ik eerder moest gaan?
Ik ben echt ontgoocheld en hoop dat ik via dit forum een oplossing vind.
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 May 2019, 17:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Ter info: morgen komen de Proximus medewerkers terug op het forum langs om je verder te helpen.

ter bijkomende info: de sim kun je altijd gratis omwisselen naar het nieuw formaat in een Proximus center.
dank u Martin voor uw snelle reactie; ik hoop echt dat dit snel rechtgezet wordt.
En bedankt voor de tip ivm omruilen van een andere sim-kaart; ik wist dit niet.
alleen als je ook data die op je oude simkaart staan bv contacten enz.. dan mag men wel iets aanreken (5 euro dacht ik) maar als je bv al goede klant bent rekent men over het algemeen niks aan zoals ik al voorgehad heb.
Hallo Nancy245
Het is zeker niet normaal dat het bedrag 2maal van jouw rekening gaat.
Dit is een vergissing en kan zeker rechtgezet worden.
Kan je jouw Profiel aanvullen met je klantengegevens? (op jouw naam klikken en dan naar instellingen)
Dan kan ik het nodige doen om het bedrag asap te laten terug storten.
Groetjes Samantha
Hallo Samantha,
Bedabkt voor uw reactie. Ik heb dit aangepast; kijkt u eens af dit ok is?
Alvast bedankt,
Nancy
super, dank u! :)

Ik ga er direct achteraan om dat asap terug te laten storten.
Ik houd je op de hoogte.
Dank u wel Samantha
Hallo NAncy,
Ik kreeg daarnet de melding dat er gisteren een terugstorting van 109 euro werd uitgevoerd.
Dus deze zou de komende dagen op jouw rekening moeten staan. 🙂