Proximus 5G


Reputatie 3
Badge +2

Proximus gaat volgens een persbericht zijn 5G ligt versie  uitbreiden naar 26 gemeenten

Hoelang gaan we nog moeten wachten op een Samsung dat compatibel is met deze versie en met  banden die later zullen geveild worden ?


58 reacties

ja ik had dit van u overgenomen ik dacht dat je dit ergens gevonden had :relaxed:

voor zover mij bekend zijn nu 2100 & 3700 in gebruik

Edit: bedankt voor de correctie

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Op dit ogenblik is voor zover mij bekend voor 5G (op sommige plaatsen) enkel de band 2100 MHz en soms ook de band 2600 MHz in gebruik

De band 3700 MHz zal zeker op korte termijn volgen (tijdelijke licentie)

https://www.bipt.be/operatoren/publication/besluit-van-14-juli-2020-inzake-de-toekenning-aan-proximus-van-voorlopige-gebruiksrechten-in-de-3600-3800mhz-band

Correctie ook 3700 MHz is reeds in gebruik (bv. bedrijvenzone Haasrode)

voor zover mij bekend zijn nu 2100 & 3700 in gebruik

Reputatie 3
Badge +2

proximus 5G nu in gebruik

2100 (hergebruik  van een deel van bestaand aan Proximus toegewezen spectrum voor 3G)

&

3700 tijdelijk toegewezen spectrum in afwachting veiling , 2021?!

 

Oppo Find X2 5G ondersteunt 5G banden 1 (2100), 3 (1800), 5 (850), 7 (2600), 28, 41, 77 (3700) en 78 (3500)
Samsung S20 Ultra 5G ondersteunt 5 G banden 1, 3, 5, 7, 8 (900), 28, 40, 77 en 78

Goede middag, hebben we werkelijk 3700 actief staan  ,,?

proximus 5G nu in gebruik

2100 (hergebruik  van een deel van bestaand aan Proximus toegewezen spectrum voor 3G)

&

3700 tijdelijk toegewezen spectrum in afwachting veiling , 2021?!

 

Oppo Find X2 5G ondersteunt 5G banden 1 (2100), 3 (1800), 5 (850), 7 (2600), 28, 41, 77 (3700) en 78 (3500)
Samsung S20 Ultra 5G ondersteunt 5 G banden 1, 3, 5, 7, 8 (900), 28, 40, 77 en 78

Reputatie 3
Badge +2

Melding van Proximus :

Dit zijn momenteel de 5G-compatibele toestellen: 
https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html?ot=jointOffer&pricingPlan=DKNEZ#?offerType=jointoffer&page=1
We werken voortdurend samen met leveranciers om ons aanbod zo snel mogelijk uit te breiden.
Er zijn andere 5G-toestellen op de Belgische of buitenlandse markt, maar op dit moment werken andere toestellen niet op het Proximus 5G-netwerk.
Veelgestelde-vragen-over-5G (proximus.support)


en wat kunnen ze dan aan de 2100  die een stukje van 3G gebruikt, dus welke banden precies

Melding van Proximus :

Dit zijn momenteel de 5G-compatibele toestellen: 
https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html?ot=jointOffer&pricingPlan=DKNEZ#?offerType=jointoffer&page=1
We werken voortdurend samen met leveranciers om ons aanbod zo snel mogelijk uit te breiden.
Er zijn andere 5G-toestellen op de Belgische of buitenlandse markt, maar op dit moment werken andere toestellen niet op het Proximus 5G-netwerk.
Veelgestelde-vragen-over-5G (proximus.support)

Reputatie 7
Badge +4

cfr antwoord @Antonella in onderstaand bericht

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/5g-unlimited-premium-abonnement-51054/index2.html

Dit zijn momenteel de 5G-compatibele toestellen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html?ot=jointOffer&pricingPlan=DKNEZ#?offerType=jointoffer&page=1

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G Cosmic Gray a Oppo X25G Black ok voor Proximus 5G light, voor de andere toestellen is het dus voorlopig nog wachten geblazen

Reputatie 3
Badge +2

sinds een paar dagen verkoopt proximus  samsung smarthpone   Galay note 20 5G en  de Galaxy S20 ultra 5G

 

Op het eerste zicht , zijn  deze 2 toestellen  5G compatibel

maar als we verder kijken kunnen ze alleen  4G en 3G aan

geen vermelding van banden die  kunnen gebruikt worden

weet iemand hier meer over

 

Ter info: pas maandag komt hier iemand van Proximus zelf terug langs op het forum

Bellen naar 0800 22 800 in het weekend kan wel

Vandaag gaan zwemmen in Kortrijk. En daar zag ik even het 5G symbool. Komt goed vermoed ik.

 

Helaas in Waregem nog steeds geen waar voor mijn geld... Proximus graag feedback? Op jullie site staat dat Oppo en Samsung compatibel zijn met jullie 5G netwerk!

Mijn abbo loopt al van dag 1dat jullie dit verkochten.

Reputatie 7
Badge +4

Zowel in Waregem als in Kortrijk zou deze connectie moeten werken op dit 5G netwerk.

Morgen brengt Proximus hopelijk meer duidelijkheid / oplossing :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Klopt inderdaad.

zelf na correcte update zal het net zo zijn als met 4G, VoLTE  enz...dat ook bij proximus moet geactiveerd staan.

Reputatie 6
Badge +3

Voor compatibiliteit is het ook noodzakelijk dat Samsung een firmware upgrade beschikbaar moet stellen. Controleer of er geen update beschikbaar is voor 5G compatibiliteit met het Proximus test netwerk.

Proximus moet ook de activatie  5G uitvoeren voor het toestel , morgen zullen de proximus medewerkers je verder kunnen helpen als ze hier terug langskomen.

De s20 ultra staat nu op de lijst zie ik. Ik beschik over zo een toestel. Op dag 1 heb ik een 5G abbo genomen, proximus had me goed liggen. Ik woon in Waregem waar er normaal gezien 5G zou moeten zijn. Helaas werkt het nog niet…

https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html

ja ik veronderstel toch ook dat proximus wel bewust weet wat ze doen :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Nu willen ze enkel de early adopters bereiken die al willen proeven van 5G light. Ik ga volledig akkoord met jouw stelling. Proximus kan nu nog inroepen dat ze enkel de compatibiliteit wil uittesten van 5G light met hun partnertoestellen en daarom de andere fabrikanten weren. 

ja maar de meerderheid van de klanten moeten  dan wel zo’n toestel willen natuurlijk

Reputatie 6
Badge +3

De OnePlus Nord is al een “iets goedkoper” toestel dan de Oppo.  Dat is ook hun filosofie een heel duur model en wat goedkoper model.

Ja dat wel natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +3

Je moet het niet verder zoeken dan een exclusiviteitsdeal waar er voor Proximus een vergoeding bijkomt voor elk verkocht toestel van hun partners. Dat is puur een businessmodel. Ook omdat het nog steeds in testfase is.

Reageer