problemen public wifi


sedert 3 tal maanden problemen met public wifi alle topics op internet nagegaan en geprobeerd klanten dienst chat box klaarblijkelijk is dit een groot probleem bij proximus zelfs in de shop geven ze het probleem toe


22 reacties

Bedankt voor uw bericht. Ik heb het probleem nu ook via de Myproximus app doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +3

@Jo V 

ik geef het door aan IT voor verder nazicht. 

Kan je ook de app van my proximus eens openen en schudden met je GSM. Er zou een pop up venster moeten verschijnen waarmee je een mail kan kunnen versturen. 

je moet dan laten weten dat je geen verbinding kan maken met public Wifi. 

die mail komt dan bij het team achter de my proximus app terecht. 

 

Laat maar weten of het gelukt is.

 

Geert

 

 

voor mij geen probleem hoor abonement ten einde andere provider

Bedankt voor je reactie. Ik had ook dat al eventjes geprobeerd, maar in dat geval (certificaat niet valideren) krijg ik de melding dat de verbinding niet beveiligd is. Ergens werd dan ook nog een domeinnaam gevraagd of zo. Geen idee wat ik daar dan moest ingeven. Ik zal dus maar wachten tot maandag, of nog langer. 😑

@Jo V ter info: pas maandag komt er terug een Prox forummedewerker terug langs hier.

Ik heb dit op mijn galaxy notebook  kunnen instellen als volgt: (zonder dat myprox app geïnstalleerd stond)

Eap-Methode : PEAP

Verificatie Fase 2 MSCHAPV2 

CA certificate Niet valideren

Identiteit xxxxxxxxx@proximuswifi.be

Anonieme Identiteit xxxxxxxxx@proximuswifi.be (auto@proximuswifi.be werkt ook)

Sommigen hebben ook op het forum vroeger gemeld dat het bij hen niet werkte met PEAP maar wel met TTLS

Tot nu toe werkt dit nog altijd zonder problemen bij mij, mss moet je dit eens proberen zonder sim kaart erin enfin ik geef het maar mee hoe ik het gedaan heb.

Bijkomende info: op mijn pc krijg ik wel verbinding met Proximus Public Wif-fi. Daar moet ik zoals vroeger nog naam en paswoord ingeven, via die SIM-methode in de app niet. Het is dus waarschijnlijk een smartphone/android-gerelateerd probleem.

Ik heb, net als vele anderen blijkbaar, hetzelfde probleem. Proximus Public Wi-Fi werkt gewoon niet meer. Al maanden niet. Ik heb een Samsung smartphone met Android 12. Vroeger nooit problemen daarmee ondervonden, zelfs niet in de tijd van Belgacom Fon. Kun je nagaan.

De procedure die op de site terug te vinden is, heb ik 20 keer doorlopen. Dat is wel nog een procedure voor Android 10. Alles gecheckt. Ik heb een pack, met internet én gsm-abo. Account voor Proximus Public Wi-Fi is aangemaakt in my proximus op PC. Op mijn modem is de hotspot ingeschakeld.

Ik ben nergens anders verbonden met Proximus Public Wi-Fi, ook niet op PC. Wanneer ik in de My Proximus app Public Wi-Fi probeer te configureren via "Configureer je toestel" gaat het fout. Ik selecteer Proximus Public Wifi, EAP-methode SIM en verbinden. Telkens krijg ik. "Oeps, er ging iets fout of Verbinding mislukt". Ik krijg nergens verbinding, niet thuis (mijn gewone wifi werkt wel, voor alle duidelijkheid), niet op verplaatsing.

Proximus Public Wifi verwijderd uit mijn netwerken. Telefoon opnieuw opgestart. Alles opnieuw doorlopen (maal 10), niets helpt tot nu toe.

Help.

Reputatie 7
Badge +5

@beertje1106 Dus je kan ook met je eigen public wifi geen connectie maken? Krijg je een foutmelding? 

Ik zou het wel apprecieren moest je het hier vriendelijk en beleefd houden. Het forum is er om elkaar te helpen waar mogelijk is en mensen zoals @Martin doen dit zonder enige verplichting.

neen met andere verbindingen geen probleem zoals wifiaanzee direkt connectie proximus home geen enkele probleem enkel als ik buiten ga geen public wifi eigenaardig is begonnen sedert ik fiber flex heb voordien geen enkel probleem heb 2 telefoons een wiko y51 en samsungS8 GEEN VAN BEIDEN KRIJG IK PUBLIC WIFI OP NOGMAALS VOORDIEN GEEN PROBLEEM

Reputatie 7
Badge +5

@beertje1106 De vragen die @Martin stelt zijn terechte vragen.

Dus zoals hij heeft gevraagd: Gaat het over de public wifi van Proximus? Heb je dit probleem ook als je met je eigen public wifi connectie maakt?

Wat is de exacte foutmelding? Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel?

KZAL EENS BELEEFD ZIJN EN DUIDELIJK WENS GEEN ANTWOORD MEER TE ONTVAGEN VAN JOU ANDERS NEEM IK MAATREGELING 

Stel je dit probleem ook vast op andere toestellen als je verbinding maakt via public wifi.

In je start topic lees ik public wifi en daaruit ga ik er van uit of ging ik er van uit dat je proximus public wifi bedoelde. Sorry voor het misverstand.

B BOX NIETS MEE TE MAKEN WIFI SMARTPHONE CONNECTIE BUITEN MAN MAN MAN DOE EENS DE MOEITE OM HET VERHAAL DEFTIG TE LEZEB JE VERSPILT MIJN TIJD

ik probeerde alleen maar uit te vissen of we op de zelfde golflengte zitten en wou enkel zeker weten of het probleem zich voordoet alleen via een bbox van iemand anders en niet via uw eigen bbox, want dit zou totaal geen verschil mogen uitmaken, en daarom begrijp ik niet dat dit niet to the point zou zijn.

LIEFST HOU JE ONGERELATEERDE OPMERKINGEN VOOR JEZELF

wat bedoel je daar mee? enfin dan best wachten tot iemand tot de point komt :-)

dit is totaal niet to the piont ????

vanaf dat ik buitenkom hij verbind hem wel met wifi aan zee maar niet meer met proximus public wifi  verificatie fout geeft hij ofwel kan ip adres niet vinden

 

Dus als ik het goed begrijp heb je binnen via je public wifi hotspot van je bbox geen probleem en als je buiten komt en via een ander public wifi hotspot wilt verbinding maken heb je het probleem.

t/e/m drie maanden geleden geen probleem met 2e telefoon identiek hetzelfde

vanaf dat ik buitenkom hij verbind hem wel met wifi aan zee maar niet meer met proximus public wifi  verificatie fout geeft hij ofwel kan ip adres niet vinden

 

sedert 3 tal maanden problemen met public wifi alle topics op internet nagegaan en geprobeerd klanten dienst chat box klaarblijkelijk is dit een groot probleem bij proximus zelfs in de shop geven ze het probleem toe

Wat is het probleem juist dat je dan tegenkomt?

Is het zowel thuis als op verplaatsing dat je problemen ondervindt.

Ik gebruik dit regelmatig op mijn smartphone en tot hiertoe zonder probleem, toch als het wifisignaal sterk genoeg binnen komt.

Reputatie 6
Badge +2

Ik zie wel dat het efkens rondjes blijft draaien, het geeft ook een privacywaarschuwing en dan gaat het. Dus geduld is wel nuttig. Al drie maanden ….. Staat de smart wifi aan? Zo ja, zet dat eens efkens uit en probeer eens opnieuw. Je weet maar nooit.

Anders wachten op iemand die slimmer is. Of morgen iemand van Proximus.

 

Reageer