Beantwoord

Probleem roaming dataverkeer T-Mobile A

  • 16 March 2019
  • 5 reacties
  • 172 Bekeken

recent een smartphone Samsung A9 aangekocht en bij proximus (mobilus S) een oudere simkaart laten omwisselen voor het kleinere exemplaar. Schijnbaar moet er beperkt gebruik zijn gemaakt van 4G, gezien 280 mb verbruik. Hier in Mallnitz (Oostenrijk) is de smartphone wel verbonden met de provider, maar een internetverbinding lijkt niet te kunnen. Buiten T-Mobile A is er geen provider die wil verbinden, ook al wegens te zwak signaal. Alle mogelijke raadgevingen gevolgd. De instellingen van APN, roaming edm nauwgezet bekeken. Niets helpt .... Kan iemand mij helpen? Beste dank.
icon

Beste antwoord door SamuelD 16 March 2019, 13:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je de mogelijkheid om eens je sim kaart in een ander toestel te steken?
in heel oude samsung duos gestoken : geregistreerd , geen internet. In diezelfde oude smartphone werkt een Hot-kaartje (zonder abonnement) van Hofer (Aldi in België) wel, dus ... kans is niet onbestaande dat de fout bij dat simkaartje ligt, of niet? In elk geval er is internet met het HoT kaartje, nu bijgeplaatst als 2de sim in de galaxy a9
Reputatie 7
Badge +4
Aan onze kant zie ik niets mis op je gsm nummer, er zijn geen blokkeringen actief, met andere woorden zou het moeten lukken om op mobiel internet te gaan. Ideaal zou zijn als je toch de mogelijkheid zou hebben om eens op een andere mobiele provider te connecteren om te zien of het dan wel lukt. Als het blijft problemen geven is het inderdaad best wanneer je terug in België bent een nieuwe sim kaart in de Proximus winkel te gaan halen.
Ik heb TmobileA, A1, A3 en Orange afgelopen, telkens geen verbinding op internet en bij een paar zelfs niet geregistreerd wegens te zwak signaal. Hoe dan ook, nu is de Hot ingesteld als Data en dat werkt perfect, wel herlaadkaart zonder abonnement, ik vermoed dat de 10 euro snel gaan opgebruikt zijn
Reputatie 7
Badge +4
Dan vermoed ik inderdaad eerder een probleem met de sim kaart.

Reageer