Vraag

Probleem met dekking 4G - Petite Somme

  • 3 November 2020
  • 12 reacties
  • 119 Bekeken

In mijn verblijf & 2de werkplek in Petite Somme (Durbuy) heb ik slechts zeer sporadisch 4G bereik. Blijkbaar zit ik daar net op het randje van het bereik, waardoor het soms wel meer meestal niet werkt. Dat is bijzonder vervelend aangezien ik die plaats ook als kantoor wil gebruiken. Kan Proximus hier iets aan verhelpen?
nb: mijn partner heeft op haar smartphone met BASE wel continue verbinding. 


12 reacties

en als je op 3G zet heb je dan verbinding

Nee, het is precies alles of niets - springt van 4G naar geen verbinding. Een enkele keer enkel EDGE. Meestal ‘s avonds na 9 uur wel 4G.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html

 

→ Bijkomen de Proximus antenne nodig (4G)

→ vaste internetaansluiting Proximus met MCE voor telefoonverkeer

→ vaste internetaansluting en VoWiFi

evenwel alhoewel reeds lang aangekondigd, is er nog steeds geen operationeel commercieel aanbod Proximus VoWiFi 

Thanks!
Weten jullie soms waar ik zou kunnen vragen/lobbyen voor een extra 4G-antenne? BASE heeft er eentje die wel dekking geeft op die plaats, dus dat zou toch een extra argument moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

Lokale politici kunnen soms wonderen doen ...

In elk geval zal uw bericht hier vroeg of laat door een Proximus-medewerker (moderator) opgepikt/beantwoord worden 

ze kunnen zeker wonderen doen ‘t is te zien de welke :wink:maar ik begrijp het het is bijna sinterklaas :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

Heren,

 

Helaas beslissen wij niet zelf wanneer en waar masten bij geplaatst worden. Dit moet door gemeente/stadsbesturen worden voorgesteld en goedgekeurd.
Als er vast internet van Proximus aanwezig is kan dit makkelijkst via een Mobile Coverage Extender (MCE) worden opgelost.

Bedankt Charlotte,

Ik wil wel eens proberen om dat aan te kaarten bij het stadsbestuur van Durbuy. Dat zal vast een hele tijd duren.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat Proximus niet zelf het probleem kan aanbrengen. Moeten jullie echt gesmeekt worden door de stadsbesturen? 
Het eenvoudigste, goedkoopste, en snelste alternatief (en ik bedoel dit echt niet als een bedreiging) lijkt mij op dit moment over te stappen naar BASE voor mijn mobiele telefonie.

Bijkomend: De netwerken delen toch locaties en antenne-installaties. Als BASE daar wel een dekkende antenne heeft, dan is die ofwel krachtiger, ofwel heeft BASE een extra locatie (en goedkeuring) die jullie ook zouden kunnen gebruiken? Of zit ik er nu helemaal naast?

Bijkomend: Ook Orange geeft daar goeie dekking - volgens hun website, maar ook volgens mijn dochter die een Orange-abo heeft.

 

Reputatie 7
Badge +4

Uiteraard plant Proximus zelf antennes in in functie van de behoeften (= in functie van het potentieel/noodzaak/trafiek) maar moet Proximus inderdaad ook de goedkeuring hieromtrent krijgen van stad/gemeente/gewest (en dit loopt niet altijd van een leien dakje)

U (en uw buren) kunnen dit aankaarten met de lokale overheid, maar het lijkt mij dat u geen maanden kunt wachten en dat u derhalve best overstapt naar een andere operator tenzij u over een vaste internetaansluiting van Proximus beschikt en een MCE voor de afwikkeling van uw mobiele gesprekken een oplossing kan bieden

Succes

FYI: zou een goed voorstel zijn als Proximus een MCE  gratis zou ter beschikking stellen in zo’n probleem gevallen of eventueel Voice over Wifi.

Reageer