Prepaidkaart opnieuw registreren

  • 24 December 2019
  • 6 reacties
  • 544 Bekeken

Hallo,

ik krijg een mail; Je prepaidkaart opnieuw registreren!

Mijn mailadres; herman.goossens@skynet.be

Ik vraag me af, welke kaart en welke nummer, want staat er niet bij!

Ik ben technieker van Proximus op pré-pensioen en heb indertijd veel mensen, zonder internet en mail, aangesloten met een Pay&Go kaart via mijn emailadres.

Heb naar de klantendienst gebeld om de nummer te weten te komen, maar kunnen me niet helpen.

Ik zou het spijtig vinden dat deze persoon op 22/01/2020 gedeactiveerd zou worden.

Kunnen jullie me verder helpen!

Groetjes, Herman.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag Herman,
Dus als ik het goed begrijp heb jij geen prepaidkaart bij ons?
Op het e-mailadres kan ik geen gegevens terugvinden.
Mvg, Koen
 

Koen,

vandaag weer een mail ontvangen om Pay&Go te registreren voor 22/01/2020!

Beste klant,
Je hebt je Pay&Go-kaart bijna 18 maanden geleden geregistreerd met een bankkaart. Hoog tijd om je opnieuw te identificeren, zoals de wet het voorschrijft, anders wordt je kaart geblokkeerd op 22/01/2020. 
 
Surf snel naar www.proximus.be/identificeren. Je kunt je daar ook definitief registreren!
 
Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team

Wie kan mij verder helpen over welke Pay&Go nummer dit gaat!
Ik heb indertijd veel klanten geholpen met een Pay&Go via mijn emailadres.
Ik zou het spijtig vinden dat die persoon op 22/01/2020 buiten dienst valt.

Reputatie 6
Badge +3

Spijtig genoeg moet jezelf weten over welk GSM nummer+SIM kaart nummer het gaat om via Bancontact te kunnen verlengen. Het enigste wat je kan doen is 18 maanden terug in tijd gaan en proberen te achterhalen aan wie je een Pay & Go prepaid hebt verkocht. Ik weet dat het moeilijk is, wanneer de Pay & Go prepaid gekoppeld is aan uw My Proximus was het eenvoudig om dit te zien. Anders gaat de gebruiker gewoon een blokkeermelding krijgen en kan zich nog altijd zelf identificeren.  Iedereen zou naar het nummer #122# moeten bellen voor het oproepnummer en dan vervolgens GSM nummer en SIM kaartnummer hier ingeven: https://www.proximus.be/prepaid-identification/nl/Segment-Q4-template/ZWP__/identification

Ja dat zal nu net spijtig genoeg inderdaad het probleem zijn van hermang!

Even terzijde: Wat mij hier nu verbaast in de link die je geeft om te identificeren dat daar om een simkaartnummer moet ingeven, maar ik dacht dat ik mijn simkaarten via eid heb kunnen identificeren via  > http://proximus.be/identificeren dan wel zonder ingave van simkaartnummer, is dat ondertussen veranderd misschien ?
Mijn geheugen kan mij in de steek laten maar ik kan mij totaal niet meer herinneren dat ik die simkaarten heb moeten uithalen omhet simnummer af te lezen, of laat mijn geheugen nu toch een dikke steek vallen :kissing:

Reputatie 6
Badge +3

Dat is de eerste stap, pas in de volgende stap kan je met je e-id identificeren. Op het kaartje waarin de SIM kaart zat stat enkel maar de PIN en PUK code op. Buiten natuurlijk op de SIM kaart zelf zou het ook nog eens vermeld moeten zijn in de aansluitbrief van je abonnement.

in ieder geval het is wel zo gelukt voor de vier gsm’s, dit heb ik direct gedaan van als het in voege gekomen is zonder problemen en ze staan nog allemaal als geïdentificeerd dus geen vuiltje aan de lucht :slight_smile:

Reageer