Vraag

prepaid herladen maar geld verdwenen


Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een prepaid kaart op lijn oude Nokia gsm die enkel bellen en sms kan dus geen smartphone is !

gisteren ik kijk ik heb nog maar iets boven de 5€ belwaarde dus in besluit alvast 10€ erbij te herladen !

dit laad ik en per kerende krijg ik sms binnen dat mijn belkrediet 0€ is !!

waae is mijn +5€ en de 10€ ik herlaad heb in totaal dus 15€ verdwenen !

vandaag moet ik nl bellen en kan niet bellen !

op chat my Proximus reageert men niet ! Bellen lijkt ook zinloos want is gesloten !

omdat zo dringend moet bellen ga ik opnieuw 5€ laden en alweer verdwenen dus in totaal iets boven de 20€ verdwenen geld !

hoe kan zoiets nu???

is niet naar internet want heb geen op deze oude gsm Nokia en is geen smartphone !

kan alleen bellen en sms’en en beide is niet gebeurt !

meer dan 20€ en kan zelfs niet naar buitenland (nl) bellen wegens 0€ krediet en melding gelieve dringend te herladen !

geld is thans wel van mijn rekening weg maae waar is gebleven dan ??

ben hier niet goed van en 20jaren béb ik dit prepaid nr en nooit meegemaakt 

 


52 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ja Martin, voor mij was dat nieuw. Maar ik lees niet alles hé.

geen probleem ‘t was maar ter bijkomende info.

Reputatie 7
Badge +4

De 3 werven van Proximus  nr 3 een nieuw digitaal ecosysteem  

https://125jaarondernemen.tijd.be/articles/proximus/

Reputatie 6
Badge +2

In ieder geval mogen zulke fouten niet meer voorvallen want anders gaat Proximus klanten verliezen en zullen velen overlopen naar een andere provider want niet iedereen pikt dat.

heb je de cijfers al eens goed bekeken !

Reputatie 3
Badge +1

Ja dacht ga eens alles opschrijven stap voor stap zoals het gebeurde ook al is dan wel lang want het was iets erg vreemd , ze hebben al 15€ krediet teruggestort en vanavond zouden ze een commerciële geste storten van 10€ dit om het bedrag als krediet had voor ik herlade van bijna 6€ was het goed te maken dus zal afwachten of dit inderdaad gebeurt !


ja als iets niet juist is dan kan ik inderdaad doorgaan erover tot ik weet hoe het juist zit Maar idd veel mensen leggen zich erbij neer en laten het zo !

 

nu benieuwd of ze straks die commerciële geste van 10€ voor de eveneens vermiste bijna 6€ goed te maken als krediet op gsm gaan bijzetten , als niet gebeurd dan ben ik morgen weer aan berichten 🙂

 

erg wel dit vaak gebeurt dus 

 

vind laatste jaar zoveel gebeurt dat niet kan 

aan jullie allemaal enorm bedankt voor jullie steun en meedenken 

groetjes Maria 

 

Reputatie 3
Badge +1

Was dat tegen mij over de cijfers Martin ?

Reputatie 3
Badge +1

Wat zou betekenen als ze deze middag zeiden van ‘ je zal tegen de avond 10€ krediet ontvangen’ ?

is niet al tegen de avond geweest ?

want heb gevoel ze dit vergeten zijn ? Zou niet eerste keer zijn 

Reputatie 6
Badge +2

Het is al bijna tegen de nacht. Blijven zagen!

Reputatie 3
Badge +1

Wanneer is tegen de avond dan ?

dacht tegen 22:00 ?

 

Reputatie 3
Badge +1

Jazeker ik blijf zagen 

Reputatie 6
Badge +3

Er kan op verschillende niveau’s een probleem opgetreden zijn. Wanneer jij het saldo oplaad via het platform van Proximus wordt er automatisch naar jouw bank gekoppeld, dan moet die betaling ook onmiddellijk worden betaald. Dat is stap 1. Dan wordt bij Proximus door de financiële dienst nagekeken of er wel degelijk geld is bijgeschreven. Indien dat het geval is dan wordt die bevestiging verstuurd naar het interne systeem van herlaadkrediet en dan zou in principe jouw saldo opgewaardeerd moeten zijn. Loopt er iets mis tussen al die verificatie dan blijft je saldo op 0 staan. Aangezien het om een automatisch proces zal gaan dan zal dit ten laatst om 00:00 zijn.

aangezien ze zelf gisteren aan de telefoon gezegd hebben dat er nogal wat problemen opgetreden zijn met P&G opladen dan zal je niet ver moeten zoeken dat het inderdaad daar ergens in de totale ketting een zwak schakeltje tussen moet zitten. 
bij een normaal verlopende verlading krijg dit bericht per sms quasi ogenblikkelijk binnen.

MAAR dat legt dan nog niet direct uit waarom het vorig saldo ook verdwenen was dit is dan nog een andere fout dan alleen geen oplaad krediet dat er bijkomt!

Reputatie 6
Badge +3

Omdat het achterliggende systeem 0 EUR aangaf dat het opgeladen was. Dus hoogstwaarschijnlijk in 1 of andere wachtrij, dan krijg je zo’n situaties. Dan moet je al meer gaan uitpluizen dan enkel maar in het programma zelf, maar op de servers zelf.  

 

Wat mij wel verontrust is dit zinnetje  in de Tijd rapport: ook een vermindering van onze IT-kosten met zowat 40 procent. Dat wil zeggen nog meer outsourcen.

 

 

in ieder geval of het nu uitbesteed wordt of niet het zal toch proximus zijn die dit moet rechtzetten ,volgens de uitleg gisteren die ik ook kreeg moet soms de simkaart vervangen worden, maar of dit hier nu het geval is dat is weer een ander vraag. Mss is het al opgelost want we horen Maria niet meer.

NB: Er wordt tegenwoordig niet alleen bij Proximus veel uitbesteed het wordt een algemeen beeld, en inderdaad dit zal niet altijd ten goed komen van de klant !

Reputatie 3
Badge +1

Ja is opgelost ze hebben dus 10+5€ krediet gestort op prepaidkaart en vandaag kwam er nog eens 10€ bij die ze als commerciële geste beloofden vanwege die bijna 6€ die ook verdween als herladen werd waarvoor dank u Proximus en Els die dit in orde bracht en nu hopen dit bij volgende herlading niet opnieuw gebeuren zal want ik vermoed het probleem zal nog wel niet verholpen zijn ?

deze Simkaart werd in februari 2020 omgeruild dus is nog redelijk nieuw maar is nu pas eerste keer dat er krediet verdwijnt !

 

groetjes Maria 

Reputatie 3
Badge +1

Ben geneigd nog eens 5€ laden om zien wat dan gebeurd maar even moe om telkens alles te moeten uitleggen aan Proximus want valt me op als een probleem hebt en op my Proximus komt iemand je helpen je doet je hele uitleg en je zijt aan einde dat verhaal dan je Proximus medewerker je ermee helpt verdwijnt ! Na dik uur wachten een nieuw medewerker die je vraagt hoe kan die je helpen en weeral alles van begin uitleggen ! Van week gebeurde dit op 1 dag 4x en toen die 4de maal zei ik van ‘ laat maar zijn want ben dit echt moe

uitgelegd wetend straks nog een 5 en 6de keer zal gebeuren !’ 
probleem werd niet verholpen en zo gelaten dan maar 

betrof iets anders dan dit verdwenen krediet dus 

 

groetjes Maria 

Reputatie 3
Badge +1

Maar owee zij opeens komen reageren en jij pas na tien minuten online kan komen , sommige kunnen echt dan erg geïrriteerd zijn en zeggen ook ok gezien je niet antwoord word de chat gesloten !!

 

andere keer was ik in gesprek en was persoon Proximus zo ongeduldig ik echt moest zeggen van kijk hebt aub geduld en geef tenminste tijd van typpen aub zeg !

Maar das gewoon eigen ervaring hierbij want zitten echt veel  lieve mensen bij die echt hard proberen de klant te helpen 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin: Absoluut dat Proximus dit moest rechtzetten. Mijn reactie was gewoon bedoelt wat ik las in het rapport. Dat moest eigenlijk los staan van mijn eerste stuk dat een antwoord was op jouw vorige vraag.

@maria_074 :  De chat functie is nog niet echt op punt. Er zou eigenlijk altijd een ticket aangemaakt moeten worden die het probleem van de klant beschrijft en ook alle reeds ingewonnen informatie en uitgevoerde stappen. Om het altijd opnieuw te moeten herhalen te vermijden. Zo zou het moeten gebeuren. Jouw opladen van krediet lijkt mij eerder een tijdelijk probleem. Normaal gezien zal je wel niet de enigste persoon zijn die er last van heeft gehad. Ik begrijp ook jouw terecht frustratie.

maar dat is toch een beetje overal het probleem ik heb nog tot nu toe niet meegemaakt dat als je later terug wilt chatten over het zelfde probleem en je natuurlijk dikwijls op een ander persoon valt dat die  weet over wat het gaat of zoekt over wat het de vorig keer ging, straffer nog als ik de dag nadien bel met de zelfde persoon moest ik ook nog gans je verhaal opnieuw doen!

Volgens mij krijgen ze ook niet altijd voldoende tijd om hen daar mee serieus bezig te houden je ondervindt dit dikwijls als met bepaalde bedrijven of firma’s chat dat ze terwijl je uw verhaal invult ze al met een ander bezig zijn ondertussen 

Reputatie 6
Badge +3

Het is ook dat de customer care bepaalde quota moeten halen van het aantal behandelde telefoons,chat gesprekken. Het is inderdaad het gebrek aan tijd. Ik ben het volkomen met jouw eens. Ik had verteld hoe het zou moeten gaan.

we vertellen hier inderdaad zo dikwijls hoe het allemaal zou moeten gaan maar ze willen gewoonweg niet luisterren naar ons :wink::slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

En via chat hun virtuele assistent !

zijn jullie al ooit erdoor geholpen?

of dat aangaf deze begreep wat je schreef ? Zelfs ene woord ?

die snapt zelfs niet dat 1 woord is mijn ervaring !

Na tijd schreef ik dan enkel stop 

zelfs dat word niet begrepen !

 

Reputatie 3
Badge +1

Chat word ook snel gesloten en dan verdwijnt de hele chat ook , kan later niet eens nalezen als er goede info stond 

Reputatie 6
Badge +2

Blijkbaar heb je uw geld terug en zal het een fout geweest zijn van Proximus. Zulke fouten gebeuren ook niet elke keer hé. Dus indien nodig zou ik toch zonder al te veel schrik een nieuwe bestelling durven doen. Chatten dat is ook vaak praten tegen een computer, en die zijn nu eenmaal dom. Misschien heeft hij stop wel begrepen en afgesloten.

Reageer